Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Vincent,

Weet iemand wie de DJ van dienst is? [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  2. Started by Tino,

[verborgen inhoud] De opname komt uit het archief van Douwe Dijkstra

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  3. Started by bertus,

Monique 1987 04-04 1840-1900 RickVanRijn [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 9 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  4. Started by Andree,

Paul Lek / Maarten de Jong youtube kanaal, hier in intervieuwd hij meerdere ex collega's uit zijn zee tijd. oa Erwin van der Bliek,

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  5. Opnames van Radio London, Radio Caroline South/North, Radio 390, Radio 270 ect.... te streamen maar ook te downloaden via het Internet Archive. De komende weken worden er nog meer opnames geplaatst. [verborgen inhoud] (Dank aan Mike Barraclough)

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  6. Started by Hans Hulswit,

[verborgen inhoud] Weet iemand wie hier achter de microfoon zit?

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 9 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  7. De opname die ik maakte in Vlissingen op zaterdag 14 oktober 1978 van Ton Schipper op Radio Mi Amigo met Keukenpret tussen 10 en 11 uur. [verborgen inhoud]

8. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  9. Started by Vincent,

Een zeezender waar je weinig van tegekomt: Radio Brot. Uitzendingen waren bestemd voor Joegoslavië. Hier twee keer drie kwartier afkomstig van een cassette uit het archief van Martin. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

10. Gisteren 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  11. Started by cricri17,

Hello, Wie kan mij de datum geven van deze uitzending, waarvan een uittreksel de samenvatting van de top 10 van 20.05.1967 betreft. Door Chiel Montagné. Ik heb deze informatie niet meer. Bedankt cricri17 [verborgen inhoud] - Indéterminée

12. Started by jan V,

1971-04-28 1600-1742 RobOut-RobOutShow [verborgen inhoud] 1973-05-28 1900-2000 LexHarding-ABTT-nr43 [verborgen inhoud] 1974-05-28 0600-0700 HansMondt-Ookgoeiemorgen [verborgen inhoud] 1974-05-28 0700-0800 HansMond-Ookgoeiemorgen [verborgen inhoud] 1974-05-28 0800-0900 TomCollins-Ookgoeiemorgen [verborgen inhoud] 1974-05-28 0900-1000 HansMondt-MuziekTerwijl U Werkt [verborgen inhoud] 1974-05-28 1000-1100 Tineke-Koffietijd [verborgen inhoud] 1974-05-28 1100-1200 StanHaag-StanHaagVandaag-hier heb ik geen opname van..wie wel 1974-05-28 1200-1300 Will Luikinga-Will Wil Wel [verborgen inhoud] 1974-05-28 1300-…

13. Started by Juul,

Beste Vrienden, De "herinneringen pagina" op onze website is bijgewerkt en weer terug geplaatst. Leuk om toch te lezen. [verborgen inhoud]

14. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  15. Started by Offshoreradio Mi Amigo,

Swinging Radio England 227m 22 10 1966 Bruce Wayne's Midnight Early Morning Show.mp3" [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  16. Started by Vincent,

Vorige week heb ik van forumlid Sapuripong een kleine 200 uur Radio 558 op casette gekregen om te digitaliseren. De komende weken komen deze hier beschikbaar. Vandaag starten we met de eerste dag: 9 juli 1988. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Erwin van der Bliek, Fred van Amstel en Lex van Zandvoort presenteerden live de programma's onder het mom van testuitzendingen. Artiest van de week waren The Hollies. Regelmatig kwam er een spot voorbij met de tekst "Nu nog 558, binnenkort 819". In het Engels werd gemeld dat Radio Caroline om technische redenen niet meer overdag is te beluisteren. Op Radiopedi…

17. Started by martinja,

Vraag van Guido die bij Golden Radio NL zit ( tvenradio.nl) Heb een paar korte fragmentjes van RNI in het mapje gezet. Kwam het tegen op een oude bandrecorder spoel. Zegt me verder niets. Komt uit 1972. Misschien weet iemand op Golden Radio NL er wat meer over te vertellen? Radio Northsea International 01 (1972, 16 min) [verborgen inhoud] Radio Northsea International 02 (1972, 3'26'') [verborgen inhoud] Radio Northsea International 03 (1972, 13 min) [verborgen inhoud] Zeer bedankt Groetje, Martin

18. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  19. Dit is iets wat ik speciaal met jullie wil delen, het is het mobilofoon contact gedurende de brand aan boord van de Mebo-2 op 15 Mei 1971, soms wat onverstaanbaar maar al met al is het een heel mooi stukje radio geschiedenis!!!! Luister maar..... 15 mei 1970 - brand aan boord van de Mebo-2 [verborgen inhoud] Henk Kruize

20. Started by Ardilla,

Zijn er eigenlijk opnames van Radio Mi Amigo van 1e en 2e Kerstdag 1975 bewaard gebleven? Vreemd, maar ik kan ze in dit forum niet terugvinden ......

21. Started by Vincent,

Met het opruimen van een harde schijf kwam ik weer een leuk mapje Caroline tegen. Deel 1: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 7 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  22. Twee uitzoekertjes. Beide Mi Amigo, 1978. Het is in de ochtend met onder andere Ferry Eden en Rob Hudson. MiAmigo-1978-Onbekend1 MiAmigo-1978-Onbekend2

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  23. Dit schitterende scharlaken schip, de Jenni Baynton, is ons thuis de komende twee weken. Het enige nog resterende zendschip is buitengaats en Menno Dekker, Marcel Joustra, Lawrence Quaedvlieg, Herman Cramer en andere jocks gaan daar programma’s maken. Alles live te volgen via Internet en AM 1395 en 747. Dit wordt memorabel met Radio Seabreeze en Radio Seagull.

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  24. Started by Vincent,

Een Buitengaats uit juli 1974 met Dick de Graaf. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  25. radio veronica 1974 1200 1300 Will Wil Wel Laatste week Will Luikinga [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.