Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.301 discussies in dit forum
-
In de jaren 60 maakten we veel reklame voor badpaviljoen Hindelopen. Het was nl eigendoom van de Verwij's. Filmpie......
-
De Norderney ligt op het strand van Scheveningen. Radio Veronica hervat de uitzendingen vanaf de MV Mi Amigo. Opname uit het archief van MusicRadioFan. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 9 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Voor wie hem nog niet heeft: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Met dank aan de Stichting Norderney
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Songs Of Love And Hate uit 1973 met Brian McKenzie [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Vandaag weer eens lekker door mijn oude zeezender fotoboeken aan het bladeren, tja, er zijn zo van die middagen dat je weer eens lekker nostalgies bezig bent. Ook de foto's die ik zelf maakte van de "Mebo" en de "Mebo-II" weer eens bekeken, en toen viel mij iets op... Toen beide schepen, de "Mebo" en de "Mebo-II" halverwege September 1974 in de haven van Slikkerveer terecht kwamen kregen ze beide een grondige opknap en schilder beurt. Maar wat ik me nu afvraag is het volgende, waarom werd de "Mebo" omgedoopt tot "Angela"???? En wat is de oorsprong van deze naam??? Weet iemand dat???? Groet Henk Kruize
-
-
- 9 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
-
De laatste Kerst vanaf de MV Mi Amigo: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 11 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Een complete dag Radio Caroline uit 1980. Afgelopen week heb ik hier naar geluisterd en werd er niet echt vrolijk van. Slechte presentatie, zeker van de heren aan boord. Bandprogramma te kort en er valt een gat wat opgevuld worden. Nieuws afgelopen en 3 minuten opvullen met een instrumentaaltje voordat het nieuwe bandprogramma gestart kan worden. Aan- en afkondigen van de bandprogramma's. Nieuws slecht voorgelezen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inh…
-
- 17 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
1962-07-11 1730-1800 ErnieKeulers-DaginDaguit [verborgen inhoud] 1972-07-11 0000-0100 HansMondt-HansMondtShow [verborgen inhoud] 1972-07-11 0100-0200 HansMondt-HansMondtShow [verborgen inhoud] 1973 07-12 0100-0200 KlaasVaak-RadioDrama [verborgen inhoud] 1973-07-11 1243-1408 Will Luikinga-Will Will Wel-TomCollins-TomCollinsShow [verborgen inhoud] 1973-07-11 1400-1500 TomCollins-TomCollinsShow [verborgen inhoud] 1973-07-11 1506-1640 LexHarding-Aktie VOS-Live [verborgen inhoud] 1973-07-11 1600-1700 LexHarding-Aktie VOS-Live [verborgen inhoud] 1974-07-11 1800-1900 Anoushka-Jukebox [verborgen inhoud] 1974-07-11 …
-
-
- 20 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Laser 558 John Leeds 1140-1222 05/11/85 (Speed of the recording runs slightly fast for the first 20 minutes) [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Als je op de oude kranten afgaat, dan ging Veronica op 20 april 1960, 's avonds rond een uur of elf voor het eerst de lucht in. Vandaag dus 57 jaar geleden. In de maanden daarvoor was al regelmatig in diverse kranten geschreven over de oprichting van de VRON en de perikelen rond Oswald en de (toen nog) Borkumriff in Emden. En nu werd ook meteen melding gemaakt van de eerste proefuitzendingen. Voor dat alles kunnen we nu het onvolprezen archief van Wiki Radio raadplegen, en ook de databank Delpher, waaruit onderstaande knipseltjes komen. Ik hoop dat het een beetje leesbaar is; op Delpher zelf kun je er vrij gemakkelijk om inzoomen, maar ik vind het tot dusver e…
-
Via Alfred Bunzl Jingles & Themes 60's & 70's [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Swining radio london closing down 13 11 1966 [verborgen inhoud] groet Philip
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Misschien zag je dit stukje TROS nog niet eerder :
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Lex en techn. Jurg maken de laatste Top 40. Laatste tekst van Lex na de Top 40.
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
hi mark stuart rni 1971 the mobile disco promo mentions august so this could be july or maybe aug [verborgen inhoud] MARK STUART RNI 1971 enjoy
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Anderhalf uur met Peter Quinn en Simon Barett. [verborgen inhoud]
-
- 11 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Bij toeval vond ik dit artikel in de Telegraaf van 15-1-1966. Verder kon ik er niets over vinden. Vond het interessant om het onder de aandacht te brengen. Immers, er zijn foto s van Radio Scotland 242 uit die tijd ,waar ze niet iedereen op kunnen identificeren..
-
-
- 9 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server - opgenomen, gedigitaliseerd en geupload naar die server door Jean-Pierre Legein [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-