Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.193 discussies in dit forum
-
Recorded in Papendrecht, NL on 576kHz. co-channel with Süddeutscher Rundfunk, Mühlacker, 300kW: [verborgen inhoud]
-
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Laser Hot Hits [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Zijn er ook uitzendingen met Nederlandstalige muziek beschikbaar?
-
- 10 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Als cadeautje op konninginnedag op de valreep nog een uurtje Wally on the wireless. Het is een programma dat op 26 december 1983 werd uitgezonden tussen 23:00 en 00:00 uur. Presentatie is dus in handen van Simon Barrett. programma: http://www.mediafire.com/?wzzpxpif7byizpo Logfile: http://www.mediafire.com/view/?kj5kqc9022g78kb Jan-Fre
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
De Willem Keukenhof Show 1973-12-31 0011-0100 (30-12 Zondagnacht). De presentator (Ronnie) zegt na Long long while door The Rolling Stones, dat het nu zeven minuten voor half één is (in de uitzending), en dat het daar (andere klok), 17 minuten over zes is. Verder dat het programma opgenomen wordt voor de Zondag 30-12. Wanneer ik het Veronica-tijdschema hanteer, zou dit programma dan Zondagnacht van 0000 tot 0100 zijn uitgezonden. Oorspronkelijk heb ik toen alleen de presentatie opgenomen met flarden muziek. Ik heb het programma zo goed als mogelijk proberen te reconstrueren. De presentatie wordt gedaan door Ronnie en meneer Bult. later komt Will Luikinga. Volgens mij hoor…
-
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Op die dag werden de meeste programma's live gepresenteerd vanaf de Mi Amigo tijdens een noordooster storm. De uren tussen 1200 en 1509 heb ik, ben echter op zoek naar de resterende uren die dag, voorzover die beschikbaar zijn. De heren Jacobs en vd Mast presenteerden die dag om en om. Paul de Haan.
-
-
- 14 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Radio 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Een hele middag en een stuk van de avond. Deze file stond een aantal malen op mijn harddisk, en dit is de best klinkende van het stel. Veel luistergenoegen. 1965 06 25 Fri 1310-1400 R London (266m) - Dave Dennis.mp3 23.30 MB [verborgen inhoud] 1965 06 25 Fri 1400-1500 R London (266m) - Dave Dennis.mp3 27.75 MB [verborgen inhoud] 1965 06 25 Fri 1500-1600 R London (266m) - Tony Windsor.mp3 28.26 MB [verborgen inhoud] 1965 06 25 Fri 1600-1700 R London (266m) - Tony Windsor.mp3 27.30 MB [verborgen inhoud] 1965 06 25 Fri 1700-1800 R London (266m)…
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Ad Roberts met de Caroline Top 50 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Roger Day in 1973 op Radio Caroline. Is dit de zelfde persoon die in de jaren 60 ook voor Caroline werkte? [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Die ene keer dat ik een rondvaart maakte langs ‘de schepen’, lag de Mi Amigo blijkbaar net wat te noordelijk om te ronden en het bleef dus bij de Norderney en de Mebo 2. Als hartstochtelijk Veronica-fan boeide die laatste me minder. Ja, ik weet het: triest, triest, triest. Als ik er met mijn-camera-van-nu nog eens langs zou kunnen varen, zou ik kaartjes-vol schieten. Maar ik had toen mijn camera-van-nu niet. Ik had mijn camera-van-toen. Met één duur rolletje. En de meeste foto’s waren al opgegaan aan ‘mijn Norderney’. Maar goed… toch nog drie gave plaatjes. Zomaar weer teruggevonden en dus ‘een must’ voor op mijn site! http://renevandenabeelen.net/…
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Voor mij is 1970 een belangrijk jaar op Veronica. De reden is dat ik toen als 12 jarige echt begon te luisteren en nu anno 2018 heb ik nog steeds flashbacks uit die periode. Zo heb ik iets met de periode dat Ekseption Alarm Schijf was met Adagio, een singletje wat ik toen kocht. Ik praat dan over april 1970. Is dit ook niet de zelfde periode die gebruikt is in de film Turks Fruit? Het fragment waar in de radio op Veronica staat? Zijn er onder jullie misschien die opnamen van Veronica hebben van die bewuste week van 11 april 1970? Een dierbare periode! Wim
-
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Gisteren de eerste foto's van Bob Bootsma gepost in de Caroline thread en vandaag de foto's die hij gemaakt heeft op de Veronica reünie in de zomer van 1999 in de Lapershoek, Hilversum. Nog redelijk jonge koppies van o.a. Niels, maar ook nog behoorlijk wat meer en donkerder haar bij veel van de bezoekers [verborgen inhoud] - -
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Op snelheid gezet, losgeknipt en aan de hand van de info bij de banden benoemd. Dit laatste is niet door mij gecontroleerd. Als je hebt geluisterd en aanvullende info hebt, laat het dan even hier weten. Is datering juist, wat is uitzendtijd, welke gegevens ontbreken enz. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Het was wellicht wat verwarrend in de uitzending van De Reunie. Je kunt daar de indruk van krijgen dat ons hele archief in de garage in 't Gooi ligt. Dat geldt wel voor de banden en het papieren archief. Maar geen paniek, dat is allemaal gedigitaliseerd. Maar, velen weten het al, de "grote" spullen, bijvoorbeeld ons studio's staan mooi opgesteld in Museum RockArt en zullen daar ook blijven. Sterker nog, een aantal mensen is druk doende om de studio's flink onder handen te nemen. Voor meer uitleg verwijs ik jullie naar het filmpje dat Ad maakte en Alex zo mooi wist te monteren.
-
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Ik heb voor dit onderwerp een bijdrage, het valt me op dat dit onderwerp wat verscholen is tussen de andere onderwerpen, hierdoor mischien een beetje vergeten.Zie mijn bijdrage aan de virtule Norderney met een voorzetje dit veel verder uit te breiden. Paul de Haan
-
Muziek expres 28-03-1964 1400-1500 [verborgen inhoud] Hits uit zee - Jan van Veen 08-11-1965 1600-1700 [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Lex Harding en Tom Collins met een zoutwater Top 40 en een stukje Tipparade [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Zo, ga er maar weer even lekker voor zitten want het is weer tijd voor ons dagelijks uurtje Deens. Zelf spreek ik geen woord Deens en ik heb net de opname van Radio Mercur die ik met jullie ga delen even afgeluisterd, maar ik versta er geen ene moer van. Misschien vanavond wel als ik een half flesje Johnny Walker Red Label achter de kiezen heb dan zeg je, "Henk jongen, je spreekt Deens of je er geboren bent".. maar dat "iezze gaintje". Ik heb voor jullie een prima opname van "Tom's Top 10" uitgezonden op 30 Maart 1962. Veel plezier ermee.... Groetjes Henk Kruize [verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Ik zit te luisteren naar wat oude opnamen uit augustus 1974 en hoor het nieuws wat gelezen wordt door Rob Ronder. Het klinkt vreselijk slecht. Hoe is deze jongen destijds door de kwaliteits controle heen gekomen Juul ?
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Helaas, helaas. De ??HDD heeft een aantal files die er blijkbaar in 2001 op zijn gezet, maar wat het is?? Het is van alles en nog wat. Ik post in dit draadje de 2001 files. Wellicht dat iemand ze herkent. Vermoedelijk is het al eens eerder voorbij gekomen met een meer volledige naam, maar dat weet ik niet zeker. Heb helaas zelf geen onbeperkte tijd om ze gedetailleerd te beluisteren, maar ga er wel mee door. Dus af en toe zet ik er eentje hier neer, maar vooralsnog weinig houvast (behalve bekende stemmen zoals Leo vd Goot). [verborgen inhoud] 32 min van onbekende bron.mp3 [verborgen inhoud] Laser - jingles - la01.mp3 [verborg…
-
-
- 11 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Een ochtendprogramma uit april 1972, [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-