Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Studio opnames, de tapes komen van de Ross Revenge, informatie overgenomen van deze tapes. Exacte uitzenddatum is niet te achterhalen.

• 0 antwoorden
    • 593 weergaven
  2. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborg…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 9 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  3. Started by Drumbeat,

Caroline 558 Johnny Lewis 0455-0540 UK time 05 August 1986 (Apologies for the poor recording) [verborgen inhoud]

• Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 955 weergaven
  4. Bart spreekt met Ruud Westbroek en Chiel Montagne. Ruud Poeze leest het nieuws om 14:00.

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 616 weergaven
  5. Caroline-19860809-0000-0400-DaveJames

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  6. Started by MvdVen,

Graham Gill about Radio 390 Interview by Martin van der Ven - Radiotag in Erkrath - 9th Sept 2006. Re-digitised version with thanks to Ben Meijering.

• 0 antwoorden
    • 680 weergaven
  7. speciaal voor Juul hier de opname van Caroline terug in de lucht op 10 september 1990 maar alleen 's avonds om de problemen met Spectrum 558 te vermijden. [verborgen inhoud] 2036-2210 cet Wie presenteert er hier?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  8. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 955 weergaven
  9. Iedereen de beste wensen voor 2022. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  10. Tommy Rivers, Charlie Wolf and John Catlett (Laser 558) Euroradio in Calais - 1st July 2000 - Interview by Robert Magniez. Re-digitised version with thanks to Ben Meijering.

• 0 antwoorden
    • 428 weergaven
  11. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 832 weergaven
  12. Started by bert ree,

Van 9 maart 1977 tot 4 juli 1977 zond Caroline uit op 953 khz-315m. De ontvangst 's avonds was heel slecht, Caroline ging in die 4 maand erg veel uit de lucht in de avonduren. Deze opname in Oostende geeft duidelijk weer hoe zwaar de Spaanse zender erdoor kwam. Op 5 juli 1977 schoof Caroline dan toch op naar de 962 khz 312m om daar voor jaren te blijven. De 312 m was in 1974 al door radio atlantis ontdekt. [verborgen inhoud] 14.3.77 2049-2101 Ed Foster Close down om 21u

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 13 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  13. Op 26 Februari 2000 vond de eerste Belgische zeezenderdag plaats in Beervelde. Dit is een groot gedeelte van het gesprek dat Serge van Gisteren had met Ton Schipper. Allen een voorspoedig 2022 gewenst!

• 0 antwoorden
    • 952 weergaven
  14. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  15. Radio Mi Amigo Will van der Steen sitting in for Joop Verhoof 31-7-1974 12.00-13.00 STUDIOCOPY [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  16. Started by Juul,

Ik kwam de mooiste reclame die we op Veronica draaiden tegen. Althans dat vind ik. Het is die van het "KLM tourlabel" met de fantastische stem van Hans Keller. ( [verborgen inhoud] ) Hij was o.a. ook de stem van de VPRO serie "Gat van Nederland". ( [verborgen inhoud] ) [verborgen inhoud]

17. 'Offshore Radio' expert Hans Knot being interviewed by Martin van der Ven Radiotag in Erkrath - 7th September 2013

• 0 antwoorden
    • 697 weergaven
  18. Op 26 Februari 2000 vond de eerste Belgische zeezenderdag plaats in Beervelde. Dit is een groot gedeelte van het gesprek dat Serge van Gisteren had met Marc Jacobs.

• 0 antwoorden
    • 529 weergaven
  19. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  20. Herinneringen aan de zeezenders - Met Rob Olthof in Scheveningen 14 mei 2010 - In gesprek met Martin van der Ven

21. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  22. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

23. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  24. Started by Juul,

Op 5 september 1990 gingen we met TROS radio 3 naar Engeland. Dat deden we met een veerboot vanuit Vlissingen en een vliegtuig er boven en hup uitzenden. Maar op de heenweg zag ik ineens de Mi Amigo ? opdoemen. Wie waren er toen aan het uitzenden? Het was laat in de middag weet ik nog. Hierbij een foto van het schip. Een still uit een vidoe die ik maakte................ Juul

25. Op 29 januari 2022 is er weer de Nederbeat top 40 op 192 radio! En daar kunt u nu al iets voor doen: stuur een lijstje met uw 10 favoriete Nederbeat nummers aan wijdraaien@gmail.com De Nederbeat top 40 is al 7 jaar de jaarlijkse "happening" voor Nederbeat liefhebber op www.192radio.nl. Iedereen die de Nederbeat een warm hart toedraagt kan mee doen om deze lijst met haar of zijn stem vorm te geven. Houd je daar bij wel aan de volgende "spelregels" om alles goed te laten verlopen: -De opgegeven titel en artiest moeten vallen binnen de releasedata 18-4-1960 t/m 31-8-1974 -Uitsluitend artiesten van Nederlandse bodem -Lijstjes zonder rangsc…

• 0 antwoorden
    • 936 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.