Jump to content

Marex - voorloper van het Free radio Magazine (FRM)

Recommended Posts

10 uur geleden zei Bart Van Peer:

Leuk dat je al die dingen bewaard hebt Douwe. Zie jij de mogelijkheid PDF-bestanden van deze tijdschriften te maken of dat door iemand te laten doen? JPG's kan ik helaas niet raadplegen. PDF-bestanden kan je makkelijk naar Word, TXT of Kurzweil omzetten. Dit laatste programma is speciaal voor blinden ontwikkeld om PDF's te kunnen lezen via braille en spraak.

Waarom kun je jpg niet zien? Ben je 1 van de weinigen............................

• Like 2

11 uur geleden zei Bart Van Peer:

Zie jij de mogelijkheid PDF-bestanden van deze tijdschriften te maken of dat door iemand te laten doen? JPG's kan ik helaas niet raadplegen. PDF-bestanden kan je makkelijk naar Word, TXT of Kurzweil omzetten. Dit laatste programma is speciaal voor blinden ontwikkeld om PDF's te kunnen lezen via braille en spraak.

Hi Juul, Is dit (vetgedrukt) misschien de uitleg? Grts Eric

• Like 2
  • Thanks 1

Maar in april 74 waren de zee zenders er toch nog?

Zelf heb ik dit niet zo ervaren in die tijd, sterker nog ik denk dat dankzij het verdwijnen van de zee zenders piraten flink op kwamen zetten met pop muziek.

Het onbekende fenomeen om de hele dag gepresenteerde programma's uit te zenden.

Met als illuster voorbeeld voor mijn huidige station, radio Rozetta.

En ik wilde perse nu niet weer onder deze naam zenden, dat was toen vind ik.

Theo

• Like 2
  • Thanks 1

4 uur geleden zei Albatrosstudio:

Gaat goed komen Bart. In juni ga ik twee keer naar de Kuip in Rotterdam en zorg dat Vincent, die mij al aanbood er doorzoekbare pdf's van te maken, de bladen krijgt.

Dankje Douwe. Het heeft geen haast.

• Like 3
  • Thanks 1

17 uur geleden zei Rob Veld:

Op de UKG ja, daar duurde het nog een jaar of 5.

Wat betreft de (vrije) radiostations die 24 uur per dag gingen uitzenden.

Maar in die 5 jaren was er natuurlijk al veel activiteit in het westen (met name Den Haag) van het land op de FM.

Vele radiostations die in het weekend uitzonden, tijdens de avond, met feestdagen ect...

Radio Centraal Den Haag was al snel elke dag ( minstens) een paar uur in de lucht.

Maar vanaf 31 - 8 - 1974 gebeurde er wel wat op MG zelfs in en rond Amsterdam.

Niet (echt) te vergelijken met wat er in het westen al op vrij grote schaal (vooral) op FM plaatsvond.

Alleen is er van de periode 74 - 79  maar weinig te vinden. Daarom zijn die Marex nummers interessant.

Zeker, over de periode 77-79 is er (trouwens) al veel te vinden in de Free Radio Magazines.

Please login or register to see this link.

• Like 2
  • Thanks 1

Op 13-5-2022 om 22:30 zei Albatrosstudio:

Leuk. Ik heb het ook allemaal nog. Ook denk ik zo'n beetje alles wat Delmare heeft geproduceerd, en bladen van Victoria uit Utrecht etc.

Op 13-5-2022 om 22:30 zei Albatrosstudio:

Leuk. Ik heb het ook allemaal nog. Ook denk ik zo'n beetje alles wat Delmare heeft geproduceerd, en bladen van Victoria uit Utrecht etc.

Mocht je eens in de gelegenheid zijn om een paar Victoria bladen te digitaliseren, dan zou dat heel leuk zijn. Was het eerste blad waar ik een abonnement op had, maar helaas niks bewaard gebleven...

Wim

• Like 2
  • Thanks 1