Spring naar bijdragen

Marex - voorloper van het Free radio Magazine (FRM)


Albatrosstudio

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Bart Van Peer:

Leuk dat je al die dingen bewaard hebt Douwe. Zie jij de mogelijkheid PDF-bestanden van deze tijdschriften te maken of dat door iemand te laten doen? JPG's kan ik helaas niet raadplegen. PDF-bestanden kan je makkelijk naar Word, TXT of Kurzweil omzetten. Dit laatste programma is speciaal voor blinden ontwikkeld om PDF's te kunnen lezen via braille en spraak.

 

 

Waarom kun je jpg niet zien? Ben je 1 van de weinigen............................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Bart Van Peer:

 Zie jij de mogelijkheid PDF-bestanden van deze tijdschriften te maken of dat door iemand te laten doen? JPG's kan ik helaas niet raadplegen. PDF-bestanden kan je makkelijk naar Word, TXT of Kurzweil omzetten. Dit laatste programma is speciaal voor blinden ontwikkeld om PDF's te kunnen lezen via braille en spraak.

Hi Juul, Is dit (vetgedrukt) misschien de uitleg? Grts Eric

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar in april 74 waren de zee zenders er toch nog?

Zelf heb ik dit niet zo ervaren in die tijd, sterker nog ik denk dat dankzij het verdwijnen van de zee zenders piraten flink op kwamen zetten met pop muziek.

Het onbekende fenomeen om de hele dag gepresenteerde programma's uit te zenden.

Met als illuster voorbeeld voor mijn huidige station, radio Rozetta.

En ik wilde perse nu niet weer onder deze naam zenden, dat was toen vind ik.

 

Theo

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Rob Veld:

Op de UKG ja, daar duurde het nog een jaar of 5.

 

Wat betreft de (vrije) radiostations die 24 uur per dag gingen uitzenden.

 

Maar in die 5 jaren was er natuurlijk al veel activiteit in het westen (met name Den Haag) van het land op de FM.

Vele radiostations die in het weekend uitzonden, tijdens de avond, met feestdagen ect...

 

Radio Centraal Den Haag was al snel elke dag ( minstens) een paar uur in de lucht.

 

17 uur geleden zei Rob Veld:

Maar vanaf 31 - 8 - 1974 gebeurde er wel wat op MG zelfs in en rond Amsterdam.

 

Niet (echt) te vergelijken met wat er in het westen al op vrij grote schaal (vooral) op FM plaatsvond.

 

17 uur geleden zei Rob Veld:

Alleen is er van de periode 74 - 79  maar weinig te vinden. Daarom zijn die Marex nummers interessant.

 

Zeker, over de periode 77-79 is er (trouwens) al veel te vinden in de Free Radio Magazines.

 

Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-5-2022 om 22:30 zei Albatrosstudio:

Leuk. Ik heb het ook allemaal nog. Ook denk ik zo'n beetje alles wat Delmare heeft geproduceerd, en bladen van Victoria uit Utrecht etc.

 

Op 13-5-2022 om 22:30 zei Albatrosstudio:

Leuk. Ik heb het ook allemaal nog. Ook denk ik zo'n beetje alles wat Delmare heeft geproduceerd, en bladen van Victoria uit Utrecht etc.

Mocht je eens in de gelegenheid zijn om een paar Victoria bladen te digitaliseren, dan zou dat heel leuk zijn. Was het eerste blad waar ik een abonnement op had, maar helaas niks bewaard gebleven...

 

Wim

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.