Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
1967 12 25 Mon 0030-0130 R Caroline Int'l (South) (259m) - Carl Mitchell [verborgen inhoud] 1967 12 26 Tue 1200-1300 R Caroline Int'l (South) (259m) - Spangles Muldoon [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Monique10021985AdRobberts14001500ZondagMiddagMatinee [verborgen inhoud] Monique96315121984Test14001500 [verborgen inhoud] RadioMoniqueNovember1987WimvanEgmond1 [verborgen inhoud] RadioMonqueNovember1987WimvanEgmond2 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique 963 1984-12-12 1500-1600 Johan Visser [verborgen inhoud]
-
- 8 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Een leuk stukje uit RadioBulletin van april 1962.
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Als beloofd in een ander draadje [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Dat is wat ik uit deze periode op harddisk heb verzameld in de loop van de jaren. Groet, Jan
-
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Hallo, Heeft iemand programma's van 4 augustus 1974 van Radio Veronica voor mij. Grt Rieni.
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Twee opnames van de Engelstalige service. Ik zoek de presentatie: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
In het zojuist verschenen boek met werk van Vincent Mentzel, voor NRC Handelsblad tientallen jaren als fotograaf werkzaam op het Binnenhof, staat een foto, gemaakt tijdens de hoorzitting op 18 april 1973. Over de beschrijving: Juul Geleick zal meteen (en terecht!) zeggen: "Het was geen piratenzender!" En het was: Paul Wilking. Toch mooi dat deze foto erin staat. Er zijn ook twee exposities aan gekoppeld: in Museum Hilversum en in het Rijksmuseum. Benieuwd of deze foto ook daar te bewonderen is.
-
-
- 8 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Enige wat ik van deze opname weet is dat hij afkomstig is van een tape die ik vorig jaar van Cas heb gekregen. Hij moet nog uitzocht worden. Misschien dat iemand hier dat wil doen? Het is in ieder geval een uitzending vanaf de Ross Revenge. [verborgen inhoud]
-
Voor degenen die geïnteresseerd zijn in kranten artikelen over zeezenders (of over wat dan ook), op de volgende website staan anderhalf miljoen artikelen online... www.delpher.nl Veel plezier ermee, Wim
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
Cleaned by Oldies 45 City - 29071966 - 0941-1003 - Alan Clark + Tom Edwards [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag weer eens lekker door mijn oude zeezender fotoboeken aan het bladeren, tja, er zijn zo van die middagen dat je weer eens lekker nostalgies bezig bent. Ook de foto's die ik zelf maakte van de "Mebo" en de "Mebo-II" weer eens bekeken, en toen viel mij iets op... Toen beide schepen, de "Mebo" en de "Mebo-II" halverwege September 1974 in de haven van Slikkerveer terecht kwamen kregen ze beide een grondige opknap en schilder beurt. Maar wat ik me nu afvraag is het volgende, waarom werd de "Mebo" omgedoopt tot "Angela"???? En wat is de oorsprong van deze naam??? Weet iemand dat???? Groet Henk Kruize
-
-
- 9 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] 0152-0205
-
-
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Bij wijze van een experiment heb ik dit weekend (only) mijn 2 streams van elkaar gescheiden. Op een van de 2 zijn er tot morgenavond 12 uur de opnames te horen van het Pinkster weekend 1974 live vanaf de Norderney in het kader van Veronica moet aan land. Te beluisteren via [verborgen inhoud] Als ik dit topic in een verkeerd forum heb geplaatst dan bij voorbaat mijn excuses!
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Voor de toenmalige vriendin van Peter Zonneveld die in 1973 door een motorongeluk om het leven kwam, zoek ik opnamen van Peter op Caroline in 1973. Zelf heb ik een weekend programma met onder meer Bert Bennet samen. Hopelijk heeft iemand anders nog een opname liggen groet en dank Hans
-
-
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Radio Veronica - 1966.09.05 0700-0900 - Ook Goeie Morgen - Harmen Siezen
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Radio Atlantis 312 (Boordopname Jeanine) 15-06-74 Steve England 19.23-20.28 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-TAW6GRWBVLCO.mp3 (Dank aan "jepatrick") Robin
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 29 oktober 2016, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. Vanavond de volledige UK Top 40 van 31 oktober 1964. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 8 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Twee uur Radio Caroline op 192 meter, 1976. De periode dat beide zenders aan boord actief waren. [verborgen inhoud] Tape afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
Vandaag weer zo'n dag dat je lekker wat oude foto's kijkt en in dit geval waren het oude Veronica foto's. Vooral uit de Veronica studio "Utrechtseweg van 1969-1974" en dan valt mij iets op. Op de foto's die op de site van de stichting Norderney staan van de nieuwe mengpanelen die ze in 1969 in gebruik namen zie je dat ze 6 faders (= 1 fader monitor naar ik aanneem) hebben en als je latere foto's bekijkt dan hebben ze 9 faders. Dus moeten ze ooit aangepast zijn. Misschien als Juul dit leest dat hij dat wat kan verduidelijken... Fijne Hemelvaartdag Henk Kruize Foto's copyright Stichting Norderney.
-
-
- 12 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-