Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. [verborgen inhoud] Tussen 285 en 287 moet "286" staan en niet "306" Sorry, mijn oog viel er op.

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  2. Started by jonmyer,

I was sorry to hear that Jack Curtiss has died at the age of 78. He was only on Britain Radio for a short time before being promoted to General Manager so recordings are rare. Does anyone have one they could share here?

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 587 weergaven
  3. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 645 weergaven
  4. Started by jan V,

1966-10-21 Joost den Draaier-Joost mag het weten 1900-2000 [verborgen inhoud] met dank aan de stichting Norderney gr jan V

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 998 weergaven
  5. Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 527 weergaven
  6. [verborgen inhoud]

7. Gast
    Started by Gast,

Er schijnt een dubbelelpee te zijn van RNI. Wil iemand deze op dit forum plaatsen? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Cor

• Treurig
      • Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 16 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  8. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 614 weergaven
  9. Uit het archief van Paul Baele, vers van de recorder: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 718 weergaven
  10. Radio Caroline: [verborgen inhoud] Caroline-19900519-1700-1830-AndyBradgate

• 0 antwoorden
    • 288 weergaven
  11. Uit het archief van Douwe Dijkstra, vers van de recorder: https://pixeldrain.com/u/FvZzmL8E Caroline-19831231-2257-2300-RobinRoss [verborgen inhoud] Caroline-19831231-2300-2400-RobinRoss

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 229 weergaven
  12. Net terug gevonden op CD-R, een leuk uurtje met Peter de Vries. Het programma is niet compleet maar misschien heeft iemand van de forumleden dit programma "compleet"?? Radio Caroline - 20 Januari 1980 - "Gangboord" Peter de Vries [verborgen inhoud] Groet Henk Kruize

13. Started by Juul,

Veronica had de zender van Caroline a/b van de Mi Amigo gehuurd gedurende de stranding. (april 1973) Maar ik vind in m'n archief deze opname, helaas kan ik nergens terug vinden van wie ik 'em gekregen heb, maar dat neemt niet weg dat ik reuze benieuwd ben naar de persoon die deze tekst uitspreekt. Iemand enig idee? http://www.mijnbestand.nl/Bestand-WV8Y4WAWTBFI.mp3 Juul

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  14. Started by scotty,

Here is some Radio 270 from I think July 1966, though not sure. It features Pete Bowman from 1825-1830 when The World Tomorrow was broadcast, then Paul Burnett from 1900, followed by the start of the Alex Dee Show. Even in 1966 what a great dj Paul Burnett was! http://www.mediafire.com/?8z44drya7c3e5qe

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  15. Started by zamosc,

Met toestemming van Juul kan ik in een uitstekende kwaliteit de Jukebox van Anushka van 12-10-1963 aanbieden Enjoy!! Theo http://www.mediafire.com/?3cu8zyxlkimxtmx

16. Gast
    Started by Gast,

krijg tranen in je ogen. http://www.keezer.nl/radio/amsterdam/index.html Paul de Haan.

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  17. Started by Jan-Fre,

Ik zat vanmiddag even te luisteren naar een studiotape van Mi Amigo. Voordat de uitzending dan daadwerkelijk begint wordt er nog even gezegd welk programma het is, een tapenummer, en dan de countdown. Ik vroeg me daarna af hoe ze dat bij Veronica deden bij de studiobanden. Zat daar ook een countdown aan vooraf ? Of moest 'boord' het doen met de vermeldingen op de doos? Jan-Fré

• 4 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  18. Started by Vincent,

Pete Bowman en Charlie White on Radio Scotland [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  19. Started by Vincent,

Joost den Draaijer, Tony Berk, Mike Ross en Paul May. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Op de kortegolf Paul May en Brian McKenzie. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  20. Started by Vincent,

Jay Jackson [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 905 weergaven
  21. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 679 weergaven
  22. Started by Vincent,

Zondagmiddagmatinee [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 800 weergaven
  23. Started by Vincent,

Met de laatste dag van 2013 komt er een eind aan de serie Caroline 1979-1980. Ik heb alles wat uit deze periode heb hier geplaatst. Jan-Fre en Martin hebben regelmatig aanvullingen geplaatst. Waarvoor dank. We sluiten af met Will Luikinga, Tom van der Velde, Richard Thompson, Steven Bishop en Stuart Russell. En een onbekende, waarschijnlijk is dit Stuart Russell. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 977 weergaven
  24. Started by Vincent,

Meijdenwerk met Ronald van der Meijden. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 698 weergaven
  25. Started by Vincent,

Erwin van der Bliek met de American Top 40. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 758 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.