Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Veronica-19720504-1300-1400-ChielMontagne Veronica-19720504-1400-1500-KlaasVaak Veronica-19720504-1500-1600-KlaasVaak Veronica-19720504-1600-1700-RobOut Veronica-19720504-1700-1716-RobOut/url]

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  2. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  3. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  4. Started by Revenge85,

Ik vraag me wel eens af , hoeveel procent van alle programma's die ooit in Playa de Aro zijn opgenomen zijn ooit uitgezonden , vooral vanaf eind 76 begin 77 werd de bevoorrading van o.a banden steeds slechter, dit moet voor de heren en dames in Spanje toch ook wel frusterend zijn geweest

5. Started by Vincent,

Twee uurtjes met Monique van Dijk en Dominique Vautrin. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  6. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  7. Started by Albatrosstudio,

Vandaag - ik kan het niet laten - even langs de tweede oude kantoren van Laser in New York City geweest. Ons hotel is naast het Grand Central Station, bekend van de postbus.

• 13 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  8. Started by Vincent,

De start van de tweede dag Radio Monique met Ad Roberts. De opname is afkomstig van een tape, helaas hoor je af en toe het andere kanaal er door, maar is niet echt storend. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  9. Started by bert ree,

We blikken nog even terug op de radio's vanaf zee met Herbert Visser "100%NL_111107_0000-0100(HerbertVisser-Radiodag2007).mp3" Your file URL: [verborgen inhoud] "100%NL_111107_0100-0200(HerbertVisser-Radiodag2007).mp3" Your file URL: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  10. Started by Martin1968,

Op zaterdag 8 augustus 1998 zond Radio 10 Gold een dagje uit vanaf de Fortuna op de Noordzee. Tussen het 'piratenvolk' aan boord bevond zich ook Oom Bull Verweij, toen inmiddels 88 jaar oud. Al varend nam ik het gesprek op, dat ik voerde met deze radiolegende. Nou ja gesprek, Oom Bull praatte op zijn kenmerkende wijze honderduit en ik was meer een dankbaar toehoorder. Door het gestamp van de scheepsmotor (wat ik zoveel mogelijk heb weggefilterd) en de muziek op de achtergrond, is de verstaanbaarheid niet altijd even goed. Maar wie - aan de vooravond van Veronica's 52e verjaardag - Oom Bull nog eens ouderwets op zijn spreekstoel wil horen zitten, moet dat maar vo…

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  11. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  12. Started by Vincent,

Twee studio uurtjes uit 1975, tweede Kerstdag. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  13. Opgenomen (FM) in Engeland. [verborgen inhoud] Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect... Robin

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  14. Gast

Vele jaren lag de Communicator hier afgemeerd, het ziet er naar uit dat de opvolger hier ook weer de 1395 locatie nieuw leven in gaat blazen. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UPCXYHOFNRXB.jpg Paul de Haan.

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  15. Na het succesvolle verhaal van Mi Amigo 40 vorig jaar mei in Oostende komt er ook dit jaar, van woensdag 8 tot en met zondag 12 juli 2015, een nieuw radio evenement: KennedyFM. Dit jaar komt het evenement uit Kortrijk en staat in het teken van Radio Noordzee Internationaal, de legendarische zeezender die uitzond tussen februari 1970 en augustus 1974. Met de dj’s en programma’s van toen wordt geprobeerd een beeld te schetsen van hoe de toenmalige concurrent van Radio Veronica klonk. Programmering: Woensdag 8 juli 00:00-03:00 - Paul de Haan 03:00-06:00 - Ad Vlaminck 06:00-08:00 - Wim de Groot 08:00-10:00 - Tony Winter 10:00-12:00 - Walter Galle 12:00-13:00 - Ad Rob…

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  16. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  17. Geen idee hoe ik er aan ben gekomen, maar het stond op een Externe Harde Schijf van een jaar of 6 oud. Misschien dat er mensen zijn die deze opname nog niet hebben!? Radio Veronica 538 19740531 - Billboard USA TOP 100 - Tom Collins 16.00-17.00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-IIBBRVNH8QFP.mp3 Robin

• 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  18. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  19. Started by Vincent,

Ruim 4 uur Radio Caroline uit het archief van Cas. Ik heb geen verdere gegevens over datum en tijd. Ik plaats het hier in twee delen in de hoop dat iemand het wil dateren. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  20. Radio Monique [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  21. Started by h.roos,

beste vrienden,op woensdag 27-juni-1973 zond veronica live uit i.v.b. met de kamer debatten.ik ben nog op zoek naar de uren van1900-tot 2400 uur(27-juni-1973) en de programma's van de volgende dag(28-juni-1973).ik hoop dat wanneer deze uren bewaard zijn gebleven iemand deze hier wil plaatsen,ik zou er zeer blij mee zijn.alvast bedankt.h.roos.

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  22. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  23. Started by jan V,

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FVSUOUWWVQG3.mp3 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LOPJ4DCZOEX7.mp3 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-N6SLUTSCOO7S.mp3 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-R6DVLZJRYTBL.mp3 Voor diegene die ze nog niet hebben. janV

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  24. Gast
    Started by Gast,

In de H v H video kwam Harteveld, gezagvoerder Mebo 2, langs met een paar opmerkelijke opmerkingen. Ten eerste het driften in 1971 en de hoofdmotor die niet gestart kon worden, geen perslucht volgens H. Onbegrijpelijk als je via weersvoorspellingen op de hoogte had kunnen zijn van komend zwaar weer, een machinist start in de vetput een hulpmotor en dan maar lekker perslucht draaien om de hoofdmotor een paar flinke klappen op de kop te geven zodat het geheel aan de loop komt. Een beetje lucht draaien is toch een fluitje van een cent. Voor een schip dat niet vaart is dat naast een goede verankering een must om feitelijk om de dag even te doen, je weet maar nooit. Volge…

• 8 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  25. Started by Pink Panther,

Beste Veronica Vrienden, Ik heb van de week 5 cassettes binnen gekregen van een collega. Deze cassettes bevatten opnames uit de periode dat Veronica niet uitzond. Dus na de zeezender periode, en voordat ze werden toe gelaten tot het publieke bestel. Ik heb ooit eens gelezen dat er door de VOO medewerkers tijdens deze periode elke week programma’s werden gemaakt van de stichting Nederlandse top 40 op cassette. Ik heb ook geen idee of dit uniek materiaal is, of dat reeds eerder is gepost in dit forum. Ik neem aan dat de ervaren mensen op dit forum wel meer over kunnen vertellen. Ik heb de cassettes gedigitaliseerd en je kunt ze hier downloaden. Veel plezier er …

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.