Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by martinja,

RNI10061972FerryMaat12031300Top50 [verborgen inhoud] RNI10061972FerryMaat13001400Top50 [verborgen inhoud] RNI10061972FerryMaat14001500Top50 [verborgen inhoud]

2. Started by Vincent,

Het begint met een stukje Caroline, maar na anderhalve minuut wordt de afstemknop naar Laser 558 gedraaid voor twee uur Charlie Wolfe met dag 21 van Eurosiege. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  3. The last month of 1983: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] The result on Radiopedia: [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  4. Started by Vincent,

Een uitzoekopname van Will Luikinga: [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  5. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Ik zoek de presentatie/programmanaam.

• 8 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  6. Started by Albatrosstudio,

Vandaag - ik kan het niet laten - even langs de tweede oude kantoren van Laser in New York City geweest. Ons hotel is naast het Grand Central Station, bekend van de postbus.

• 13 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  7. We gaan 48 jaar terug in de tijd, 3 Augustus 1974 "Snap, Crackle and Pop" met Dave Owen, en.... opgenomen in de studio aan boord van het zendschip Jeanine. En wat deze opname zo leuk maakt, tijdens het opnemen is er per abuis van de "Pre Fader Listening" opgenomen, dus je hoort regelmatig het "scherp zetten" van de volgende plaat. 48 jaar.... pfff. al weer een heel pokkestuk terug in de tijd....1974, was ik nog 19 jaar... jong en knap... .. en nu, 48 jaar later.... die conclusie laat ik aan jullie over.... Radio Atlantis - 3 Augustus 1974 - 06:14-07:15 uur - Dave Owen [verborgen inhoud] Henk Kruize

• Treurig
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 11 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  8. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Een setje zonder datum.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  9. In 1976 was er de eerste, met Marc en Bart "Baken 16" ... en 2 jaar later de laatste. We vroegen ons die dag, 19 Oktober 1978, af... komt Radio Hollandia wel of niet morgen????... Niet dus, maar wel een defecte generator en de dag die het einde van Radio Mi Amigo inluidde vanaf het zendschip Mi Amigo. En nu? 46 jaar later? De "die hards" luisteren nog steeds naar de oude Radio Mi Amigo bandjes... ikke tenminste wel.... Blijft leuk, ja toch? Radio Mi Amigo - 19 Oktober 1978 - 1200-1400 - Baken 16 - Marc Jacobs uur -1 1200-1300 [verborgen inhoud] uur-2 1300-1400 [verborgen inhoud] Luister lekker.... Henk Kruize

10. Zomer 2018 - zoveel van Golden Radio NL server en anderen online geweest - daar heel veel gedeeld met een massa mensen, die door de loop der 15 jaar voorbij zijn geweest. Deze zomer wat leuke herinneringen en mogelijk dat ie al vaker of een keer online zijn geweest Met dank aan Jan Fre Vos Capitol01091970Nonstop09020934Openingsdag [verborgen inhoud]

11. Na dat ik een tijd heb moeten zoeken naar een tijdens mijn verhuizing vorig jaar kwijt geraakte MD heb ik m weer gevonden. Van Juul kreeg ik een paar jaar terug een MD met een flink aantal nummers uit de CNR UH serie. Deze opnames zijn van zeer goede kwaliteit en dat maakt ze, naast de grotendeels onbekende groepen die er op staan redelijk uniek. Vanavond zitten er 2 nummers in, ik hoop de komende maanden een aantal meer te laten horen. Verder neem ik in deze uitzending afscheid van mijn oude mengpaneel en draaitafel. November 2013 ging er een kop soep over het MP en ondanks alle spuitbussen met speciale alcohol etc zijn er steeds meer dingen defect geraakt, misschien do…

• 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  12. Started by Alex,

Radioday 2014 in Amsterdam was attended by more then 450 people. This is a 45 minutes video report of that day in March 2014. Many DJ's and technicians of famous sixties, seventies and eighties Offshore Radio Station shared their memories with the visitors at Casa 400, the hotel where the gathering took place. People like Keith Skues, Norman St. John, Tony Prince, John Aston, Alan Turner, Johnnie Walker, Roger 'Twiggy' Day, Nico Steenbergen, Ferry Maat, Hans ten Hooge, Marc van Amstel, andy Archer, Don Stevens, Arnold Layne, Robb Eden, Graham Gill, Peter Chicago, Ad Roberts and many, many more. Radiodag 2014 met vele bekende DJ's en technici uit de roerige zeezender …

• 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  13. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  14. Voor wie in de rij van berichten er over dit gemist heeft even een apart bericht, want dit prachtige werk van onze webmaster Per Bos mag niet onopgemerkt blijven. http://www.norderney192.nl/nederbeat_top40lijst.html

• 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  15. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server Radio Noordzee - Tony Allan 1 [verborgen inhoud]

16. Started by Juul,

Ik kwam op een band waar tweede kamer verslagen uit 1973 op staan deze laatste 40' van een Nachtklup tussen 04.00 - 05.00 uur. Stan heeft het over de Classics met "Hé what's your name" dat 7 in de tipparade staat. IIk heb wel alle tipparade's maar nog niet met index. Wie helpt mij? [verborgen inhoud]

17. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

18. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Mi-Amigo - 19780216 - 1500-1800 - Haike Dubois - Persoonlijke Top 10 + Rob Hudson - Stuurboord [verborgen inhoud]

19. Started by Steksis,

[verborgen inhoud] RNI DUTCH MI AMIGO 259 GRAHAM KAYE 1974 05 26 CAROLINE 259 JJ RNI DON ALLEN CAROLINE ROBB EDEN CAROLINE ANDY ARCHER RNI DUTCH COLIN BLUNSTONE SONG I WANT SOME MORE RNI DUTCH TED BOWENS MEXICO I CAN'T SAY GOODBYE RNI DUTCH MARC VAN AMSTEL MI AMIGO MIKE MOORKENS RNI DON ALLEN 20.00-20.30 CAROLINE ANDY ARCHER [verborgen inhoud] DON ALLEN RNI 220 CONTINUED ROBIN BANKS RNI 220 RNI 220 TED BOWENS MI AMIGO enjoy

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  20. Started by UItgeschreven,

-Ingezonden mededeling van algemeen belang- Zaterdag op 192radio de orginele Top 40 banden van 17 juli 1965. Met Joost. Aaah. alsnog het gisteren is. Terug naar de tijd dat je in korte broek rondliep, de zomers warm waren, je transistorradio te hard stond. (noot voor redactie: 192radio neemt geen verantwoording voor schennis van de eerbaarheid door ontbloting van lichaamsdelen door te korte broeken, verbranding van eerder genoemde gevoelige huidjes en/of burenruzies die ontstaan door het op vol volume afspelen van de uitzending op krakkemikkige ouwe meuk)

• 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  21. Started by h.roos,

beste vrienden,op woensdag 27-juni-1973 zond veronica live uit i.v.b. met de kamer debatten.ik ben nog op zoek naar de uren van1900-tot 2400 uur(27-juni-1973) en de programma's van de volgende dag(28-juni-1973).ik hoop dat wanneer deze uren bewaard zijn gebleven iemand deze hier wil plaatsen,ik zou er zeer blij mee zijn.alvast bedankt.h.roos.

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  22. De speciale versie van The Perfumed Garden, 50 jaar later, in presentatie van Oeds Jan Koster en Hans Knot, zal 14 augustus, zoals het er nu voor staat, via een kleine 20 tal radiostations te beluisteren zijn via ondermeer AM en Internet. Naast Nederland zijn er twee stations in Duitsland en Radio Centraal in Antwerpen die het gaan programmeren. Daarnaast zal het Dagblad van het Noorden exclusief op haar site de zes uren streamen. Wat als een aardig idee vorig jaar ontstond wordt een mooie werkelijkheid. Overzicht lokale stations, zoals tot nu bekend, die het programma gaan uitzenden Radio Sunrise Duitsland Waterlandradio Purmerend …

23. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  24. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  25. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19850221 - 1800-1900 - Radioavondblad - Verslag Elfstedentocht [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.