Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.017 discussies in dit forum
-
-
Veronica Advertentie 1964-05-02 Elke don. vrij. en zaterdag om 1430 t.m 23 mei as Verkade Wasa Knäckebröd. Musicalselecties door Kitty Janssen.
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Caroline, Monique and Laser jingles - Jumbo Records and Tapes [verborgen inhoud] DD CC S45A.wav DD CC S45B.wav
-
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
-
From the Hans Hoogendoorn collection 1967 recordings, scooped. Caroline including Carl Mitchel, Roger Day, Bid Bulloo, Henry Morgan and Andy Archer. AFN Soesterberg and soundtracks of tv series 65 min. I think I will go to the shop tomorrow for a pack of Weetabix [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 763 weergaven
-
-
Radiotag Erkrath - 1st September 2012
-
- 0 antwoorden
- 571 weergaven
-
-
Veronica-19660724-1300-1400-MuziekExpres [verborgen inhoud]LINK VERWIJDERD>
-
-
- 20 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 2 followers
-
-
[verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 874 weergaven
-
-
Deze opnamen komen uit het archief van Ad Couwenberg. 19 Juli 1974 maar ook 20 Juli 1974 zijn bijzondere dagen in het leven van Radio Veronica. Voor meer informatie over de dag 20 Juli 1974 en vooral wat op de avond daarvoor gebeurde (de ontvangst van de afwijzing van de VOO aanvraag) verwijs ik je naar [verborgen inhoud] zoek dan naar 20 Juli. Dit zijn twee nieuwsuitzendingen en een kort telefonisch gesprek met Rob Out op de avond van 19 Juli, die je kunt vinden via de link eronder: Hilversum I 190774 2230-2241 Nieuwsberichten Nederland 1 NOS 190774 Laatste Journaal Hilversum III VPRO 190774 Telefoongesprek Rob Out [ver…
-
-
- 11 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Oud Mi Amigo dj Norbert is vanmorgen overleden. Hij is 83 jaar geworden. Hij was presentator bij BRT2 en Mi Amigo, later was hij de oprichter van VBRO Radio in Brugge. Ook was hij zanger met o.a. Liedje voor Mary-Ann, Pas op de verf en was hij Leadzanger bij de Mi Amigo Boys die het strijdlied Mi Amigo uitbrachten.
-
-
- 9 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Zoals ik in een eerdere posting al liet weten, ben ik alle downloads die ik jaren geleden van de downloadclub heb gemaakt en opgeslagen had op CD-R aan het overzetten naar externe harde schijf. Daar stond ook deze opname bij, die zal ongetwijfeld al wel eens eerder aangeboden zijn maar daarvan zijn de links natuurlijk allang verlopen, dus komt ie hier opnieuw. Twee Nederlandse bemanningsleden, Peter en Jaap, waren gewond geraakt aan boord van de MV Mi Amigo en hadden medische verzorging nodig. Peter Chicago doet een noodoproep. Volgens de gegevens die Harm Koenders meegaf in 2004 was dit opgenomen op 3 Maart 1974 van 06:00uur tot 06:41 uur... [verbor…
-
- 0 antwoorden
- 493 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 522 weergaven
-
-
1974-03-29 0556-0700 BartvanLeeuwen-OokGoeiemorgen [verborgen inhoud] 1974-03-29 0600-0730 BartvanLeeuwen-HansMondt-OokGoeiemorgen [verborgen inhoud] 1974-03-29 1100-1200 StanHaag-StanHaagVandaag [verborgen inhoud] 1974-03-29 1600-1700 TomCollins-Billboard Hot100 [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V
-
-
- 2 antwoorden
- 543 weergaven
- 2 followers
-
-
Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 366 weergaven
-
-
Op Zaterdag 20 Juli 1974 maakte ik met de "Fortuna" een trip naar de 3 zendschepen voor de Nederlandse kust, deze trips werden georganiseerd door Hans Verbaan van de Free Radio Campaign Holland. Ik nam mijn Philips radio cassette recorder mee en nam tijdens die trip wat programma fragmenten op van Radio Noordzee, Radio Atlantis en Radio Mi Amigo's Internationale service. Brain Anderson en Norman Barrington lazen vervolgens de namen op van alle fans aan boord van de "Fortuna". Helaas had ik maar 1 cassette (C60) meegenomen en was er net genoeg tape over om onderstaand fragment op te nemen. Graag zou ik het hele uur, ik dacht tussen 19 en 20 uur, in mijn bezit wil…
-
-
- 4 antwoorden
- 702 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] Caroline-19900401-0900-1045-ChrisFrisco
-
-
- 1 antwoord
- 513 weergaven
-
-
Ik vond deze op een oude VHS en heb 'm even op Youtube gezet: de Radio Veronica Reünie op 31-08-1996 in Laapershoek
-
-
- 10 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 3 followers
-
-
As Ben kindly posted some Caroline recordings from this period, here is a recording of Brian Anderson on Radio Mi Amigo from 1940-2000 followed by the KTel programme from 2000-2100' [verborgen inhoud] Sorry for posting the wrong file before! There has been some confusion with the date of this recording but I am 100% sure it is Friday 29th March 1974.
-
-
- 1 antwoord
- 460 weergaven
-
-
Vandaag weer een (van de ongeveer 250) CD-R plaatjes met zeezender mp3 opnames overgezet naar externe harde schijf. op dat plaatje stond een leuke opname van Radio Dolfijn. Het station was een beetje gebaseerd op Britain Radio. "Sweet music" en geen DJ's maar "gastheren". Persoonlijk heb ik niet zoveel naar Dolfijn (als 12 jarige) geluisterd omdat ik de muziek gewoon niet leuk vond, maar "Radio 227" vond ik toen beter dan mijn toenmalige favoriet Radio Veronica. Helaas was het maar kort..... Ik deel de volgende opname met jullie Radio Dolfijn - 26 Februari 1967 - 14-16 uur - Look Boden - Dolfijn Top 30 [verborgen inhoud] Groetjes Henk Kruize
-
-
- 13 antwoorden
- 846 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] In 2008 nam ik een aantal programma's van Red Sands radio op, verdere details heb ik nog niet kunnen uitwerken. Het zou leuk zijn als een aantal liefhebbers meer details kunnen vermelden in de programma's.
-
-
- 7 antwoorden
- 392 weergaven
-
-
Twee uur Radio 558 met Ad Roberts uit 1988. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Here is Alexander Dee on 12/9/66 between 2106-2225. The recording lasts around 40 minutes. http://www.mediafire.com/?a8f2z27a0u33qut
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Op woensdag 18 juli 1979 besteedde Veronica's Info uitgebreid aandacht aan de zeezenders. Op Radio Mi Amigo 272 werd al dagen gesproken over de uitzending. Op 14 juli werden de filmopnamen gemaakt, niet alleen op de MS Magdalena, maar ook op de Martina van Radio Delmare. Tijdens de opnamen in het programma van Kees Mulder klapte de zender er uit. Volgens geruchten waren zowel Mulder als Johan Rood uitgebreid geïnterviewd in de reportage. Mijn vraag is nu: is deze uitzending nog bewaard gebleven? Heeft iemand hem toevallig? Jan-Fre Da's snel..... binnen een uur heb ik 'm al gekregen! De bitrate is wel niet enorm hoog, maar toch leuk om te zien. Ik heb '…
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Zaterdagavond 21 september kan je van 20u tot 22u luisteren naar nog maar eens een non-stop UK Top 40. Deze keer uit een heel ver verleden: 23 september 1961. Jawel 52 jaar geleden. De volledige lijst vind je op de site van de stichting Norderney: http://norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_top40_en_tipparade/ Naast de 40 hits die genoteerd staan, draaien we ook de b-kantjes van Shirley Bassey op 1, Elvis Presley op 4 en Buddy Holly op 30. Beide kantjes van deze singles staan immers genoteerd in de lijst. En zelfs dan is er nog tijd voor 5 tracks uit de LP die op dat moment nummer 1 staat in de UK: The Shadows met hun gelijknamige LP uit 1961: 1…
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-