Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Vincent,

Afkomstig van een c-90 cassette, John Lewis. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  2. Andy Archer op Radio Seagull: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 17 antwoorden
    • 3,9k weergaven
  3. Started by Vincent,

Ruim 3 uur radio met Stuart Russel, Mike Stevens en Roger Matthews. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  4. Started by martinja,

In 1979 kocht ik wat leuke banden bij Hans Knot die voor mij ook in 1980 al iets heel geweldigs op radiogebied had gedaan. Het waren de programma's van de Freewave Radio Show. Ik heb er maar een paar, nog wel wat meer dan dat er hier nu online staan. Het werd uitgezonden op Radio Nolan Vlagtwedde en aan die programma's heb ik een geweldige herinnering. Ze zijn geweldig om te beluisteren, zeker als je ook een fan van het blad toen was, dat ik las net als Radiovisie. De radioshows werden gepresenteerd door Ton Vogt (Hans Knot), Paul Jan de Haan en nog iemand. Ik weet het niet meer zo precies. Het waren Shamrock banden en heb een hekel om die dingen te digitaliseren, m…

5. Started by Vincent,

Even een mogelijke alternatief voor mediafire uitproberen. Dus naast reacties over de opname is ook een reactie over [verborgen inhoud] welkom. Het uploaden is in ieder geval beter dan met mediafire! [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 22 antwoorden
    • 4,7k weergaven
  6. Started by Vincent,

Ad Roberts, Rene van Elst en Paul de Wit. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 810 weergaven
  7. Started by Vincent,

Johan Visser, Rene van der Elst en Marc Jacobs. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  8. ... ik blijf het heel wat beter vinden, luisterend naar de stream van dit moment. Die achterlijke lange commercialblokken die volgens de mediawet verplicht zijn... krankzinnig. En je bereikt het tegenovergestelde van wat in het belang van de adverteerder is: je haakt af. Plaspauze of iets dergelijks. Net als bij tv. En waarom? Omdat het iets is dat 'geregeld' kon worden. Nou: en dan doen we dat! Yech!

9. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 821 weergaven
  10. Started by Vincent,

Start van de officiële uitzendingen van Radio Mi Amigo vanaf de MV Mi Amigo. Na een uur was het station weer uit de lucht wegens generator problemen. [verborgen inhoud] En dan deze twee. Zitten in het achief ook gedateerd op 01-01-1974. Misschien dat iemand hier wat meer over kan vertellen? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 875 weergaven
  11. RNI 220 14-08-74 Round tour on MEBO II Robin Banks Bob Noakes 22.00-23.00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-6KCRFBPVLZWY.mp3 (Dank aan "jepatrick"/?) Robin

• 2 antwoorden
    • 733 weergaven
  12. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 894 weergaven
  13. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 25 oktober 2014, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​Deze week nog eens een volledige UK Top 40 uit 1973. Op één David Cassidy met Daydreamer/The Puppy Song. David Bruce Cassidy is geboren in New York op 12 april 1950. Van 1970 tot 1974 was hij te zien in de populaire tv-serie The Partridge Family en scoorde…

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  14. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 991 weergaven
  15. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 950 weergaven
  16. Van de Golden Radio NL server en met dank aan JPL voor het opnemen Radio 819 - 19061989 - 1500-1530 - Live Arie Swerts - Geluidsbarriëre [verborgen inhoud] Radio 819 - 19061989 - 1530-1600 - Live Arie Swerts - Geluidsbarriëre [verborgen inhoud]

17. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 14 juni 2015 20.00 - 22.00 uur en vrijdag 19 juni 2015, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Jan Lahmeijer ​ ​14 juni 1965. Och, wat was dat 1965 toch een heerlijk jaar voor ons pubers en jongvolwassenen. Misschien achteraf niet het favoriete jaar, dat was voor mij meer 1966, maar er gebeurde zoveel nieuws in 1965! Althans, voor óns was het nieuw. We vonden Beatles-nummers als Bad Boy en… lees verder > [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 687 weergaven
  18. Wie wil deze bestanden nog een keer uploaden. Groet Bertus Veronica02051971Tineke10001100Sliepuit [verborgen inhoud] Veronica05041974JosHogen21002200CountryTime [verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 770 weergaven
  19. Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19751226-0800-0900-StanHaag-StanHaagVandaag MiAmigo-19751226-1400-1500-PeterVanDam-BertBennett MiAmigo-19751226-1500-1600-PeterVanDam-BertBennett MiAmigo-19751226-1600-1708-PeterVanDam-BertBennett

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  20. Started by Drumbeat,

Caroline Overdrive 963 Mark Matthews 27 September 1986 [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  21. Started by Juul,

Uit de nalatenschap van oom Bull Verweij. Een foto toen RNI vertrok naar Engeland. Dat was toch 24 september 1970 ? foto:© Stichting Norderney

• 6 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  22. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Eddie [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

23. Started by wim1958,

Het is vandaag 30 september en op deze dag in 1972 begon Radio Caroline met test uitzendingen vanaf de Mi Amigo en daarmee begon de terugkeer. Ik vraag me af wat er eigenlijk nog aan geluidsmateriaal over gebleven is van die eerste uitzendingen.

24. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Verbeteringen en aanvullingen zijn welkom!

• 2 antwoorden
    • 922 weergaven
  25. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 12 antwoorden
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.