Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Van Azanorak twee recent daar geplaatste files, met de premiere van Sgt Pepper's op Radio London. Hier het bericht van Ray Robinson: The time of the first airing was 5-6pm on Friday 12th May, during a sponsored show called "It's All Happening". The first half hour was presented by senior DJ Ed Stewart. The news at 5:30 was presented by Keith Skues, and then the second half hour was presented by John Peel, who was plainly ecstatic. At one point he says "There's nothing else in the world I'd rather be doing right now!" David Lomas has kindly sent me a recording he made of about 20 minutes of that show, from just …

• 0 antwoorden
    • 706 weergaven
  2. Blake Williams is gisteravond is in Albuquerque( New Mexico) overleden aan de gevolgen van een zware astma aanval. Vorige week werd hij opgenomen in het ziekenhuis en raakte daarna in coma. Hij is er niet meer uitgekomen. Blake wordt gecremeerd en de as zal op de ranch van zijn vader in Arizona worden uitgestrooid. Blake Williams was een uitstekende discjockey en zender technicus . Hij werkte voor radio Caroline en Laser 558. Heb Blake diverse malen ontmoet op beide schepen en vond hem een zeer prettige persoonlijkheid. In Amerika op bezoek bij Jeff Davis in Arizona was hij helaas niet in de gelegenheid om bij te praten. Vorige week zocht ik Tom …

3. Started by Roel Dickse,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 669 weergaven
  4. Started by MvdVen,

Herry Kuipers schrijft: Maak een reisje naar ons radioschip op volle zee. Eind augustus en begin september gaat ons radiolichtschip 'buitengaats'. Op volle zee 5 mijl uit de kust wordt ongeveer 2 weken lang live radio gemaakt. Je kunt een bezoek te brengen aan de Jenni Baynton. De tender Ome Cor haalt en brengt je vanuit of naar Harlingen. Zowel de heen- als terugreis duurt ongeveer 45 minuten. Je bent ruim een uur op het radioschip en krijgt daar een rondleiding. Een unieke kans dus om een echt radioschip op volle zee te bezoeken. De overtocht kost per persoon € 45,--. Boek je voor 3 personen tegelijk dan betaal je € 100,-- Er zijn nog plaatsen beschikbaa…

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  5. Started by cdb,

7 Januari 1972 Juul Geleick, de man met de 200 knoppen

• 10 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  6. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  7. Started by cdb,

Ik moest gewoon iets doen. Een videootje gemaakt over het laatste uur van Radio Veronica waarin een stukje muziek van The Cats. Kan het niet tegenhouden, de tranen staan in mijn ogen. Uiteraard met dank aan de Stichting Norderney. [verborgen inhoud]

• 23 antwoorden
    • 4,1k weergaven
  8. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  9. Started by Lokeend,

In het Free Radio Magazine van juli 1979 stond een programmaoverzicht van Radio Delmare dat op zaterdag en zondag van 08.00u tot 10.00u Jan Olienoot te horen was. Dit was volgens mij Leendert Vingerling. Is dit programma ook echt gezonden. Grt Rieni

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 22 antwoorden
    • 5,1k weergaven
  10. Radio Caroline 259 Count Down of Sound - live Peter Brian (van Dam) Ik vermoed maart 1973 [verborgen inhoud] Band uit Playa de Aro studio

11. Radio Essex 1965 12 21 1800-1900 Bigband show - David Sinclair [verborgen inhoud]

12. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  13. In mijn zoektocht naar scans van gedrukte exemplaren van Amerikaanse hitlijsten stuitte ik op dit exemplaar van WCFL (uit Chicago) van 2 September 1972: Onderaan lees ik : Courtesy of Radio Veronica. Ik vraag me af of dit met medeweten van Radio Veronica gepubliceerd is indertijd. Op de Norderney site heb ik gegoogled op WCFL, maar kon daar geen vermelding vinden.

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  14. Started by Rob1955,

[verborgen inhoud]

15. [verborgen inhoud] 1535-1551 fragmenten 7 minuten met fragmenten van Delmare en Mi Amigo 1978 en nieuws over de Magdalena

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  16. Monique 1987 07-26 1352-1440 FerryEden – ErwinVanDerBliek – Hitmuseum [verborgen inhoud] Groet, Bertus

17. Radio Monique [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 802 weergaven
  18. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  19. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 772 weergaven
  20. Started by scotty,

Bryan Vaughan's last programme on 242 on 23rd May 1967, also featuring John Kerr and Mel Howard. Bryan was returning to Australia after working on Radio Atlanta, Caroline South, Radio Luxembourg and finally Radio Scotland. [verborgen inhoud] Tony Meehan with a pre-recorded farewell programme starting just after midnight on August 14th 1967. Tony also worked for a period on Britain Radio. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 814 weergaven
  21. Deze opnamen komen uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 509 weergaven
  22. Started by Ben,

Deze mooie FM opname van de close-down van de Nederlandse service van RNI komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 464 weergaven
  23. Morgen ook al weer 50 jaar geleden en genieten die lente/zomer maand met dj's als: Andy Archer, Spangles Muldoon ( Chris Carry), Robin Adcroft (Banks), Norman Barrington, Johnny Jason, Steve England, Joop Verhoof en Bert Bennett. --- '' On 4th June 1973 Caroline entered a new era with the launch of two simultaneous services. Caroline International on 389 metres featured Top 40 music until 9pm. On 259 metres the Dutch Service was broadcast until 7pm, followed by two hours of classical music. At 9pm the two services combined for rock music programmes until the 2am closedown. At long last Britain had all-day English language free radio again.'' --- …

24. Op 20 maart 1980 zonk het zendschip MV Mi Amigo. Op 21 maart 1981 maakte ik op Radio Eternity, uitzendend in Goes, een 'documentaire' met allerlei fragmenten uit de uitzendingen van Radio Caroline in 1979 en 1980 vanaf het zendschip. De fragmenten kwamen uit eigen archief waaronder bloopers, een rondleiding over het zendschip, jingles en reclames en nog meer. De cassette van deze uitzending klinkt zelfs na 42 jaar gewoon goed. Luister hier ↙️ naar de 'gesproken delen' van de uitzending: [verborgen inhoud]

25. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 562 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.