Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
Radio Veronica - 27 juli 1974, 14.00 - 15.00 uur, 500ste Top 40, Lex Harding [verborgen inhoud] Radio Veronica - 27 juli 1974, 15.00 - 16.00 uur, 500ste Top 40, Lex Harding [verborgen inhoud] Radio Veronica - 27 juli 1974, 17.00 - 18.00 uur, Tipparade, Rob Out [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Beste allemaal, Er zijn al flink wat zomers verstreken sinds 31 augustus 1974. Voor u en mij de dag dat het op een uitzondering na stil werd vanaf de Noordzee. En sinds de definitieve doorbraak van internet hebben velen van ons wat leuke uurtjes radio van voor voornoemde datum kunnen bemachtigen door het goede werk van onder andere de ter ziele gegane downloadclub en nieuwsgroepen. Nu weet ik niet of u ook deze ervaring heeft maar ik luister met graagte naar wat oude programma’s uit de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw maar die uurtjes die ik heb ken ik inmiddels uit mijn hoofd. Dat komt ervan als je te vaak naar hetzelfde luistert en dat is natuu…
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
RNI - 31081974 - 0500-0600 - LiveLastTechniciansShow-Pieter Damave+John De Mol Junior+Leo Visser [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben op zoek naar deze originele top 40 in zijn geheel als een holdinglid deze online zou kunnen zetten. Ik had een deel ervan volledig gereconstrueerd en geremasterd op basis van online geplaatste fragmenten. Bedankt [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server met dank aan Jean-Pierre Legein [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
as it was on my cassette, some airchecks from the propaganda, the election evening, and the day after [verborgen inhoud] Music is cut Greetings, Eric
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Twee uur Liz West met de Euro Hits Top 40. Iemand zin om het lijstje uit te schrijven? [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
RNI-19711023-MikeRoss&BrianMcKenzie.mp3 http://www.mediafire.com/?medb05nmmag016r RNI-19730628-1200-1300-TonyBerk-BerkInUitvoering.mp3 http://www.mediafire.com/?3os98k2az7yyo0y RNI-19740829-2100-2200-DonAllen.mp3 http://www.mediafire.com/?7b2sgibbxqfpskh Met dank aan Vincent Jan-Fre
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Ray 1974 04 14 R Caroline 0058-0153 Norman Barrington - 10th Birthday [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
1964-2024, de oude dame is 60 jaar jong. Zonder overdrijven een kat met 9 levens. Pur pur pur. Een mooie gelegenheid om die 60 Caroline jaren kracht bij te zetten met een alles omvattend geluidfragment. Alle maar dan ook alle, nou ja alle met uitzondering van één ...eh.eh. Ja wat alle? Dat houden we nog even onder de pet tot circa voorjaar 2024, of mischien zelfs de zomer 2024 als ik plotseling wordt overvallen door een korte periode van extreme luiheid. In ieder geval is het niet een opsomming van die veelal bewierrookte deejays, wel zullen ze deel uitmaken van het geheel . Het is nog al een veel omvattende opdracht die ik mijzelf heb gesteld. In ieder geval komen di…
-
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Twenty-nine years ago on this day when the British and Dutch authorities boarded the Ross Revenge. Many people in radio forums will tell you a lie that it was the British Labour Party that killed offshore radio. It didn't. The political party in Britain that was responsible for the raid on Caroline was the Conservatives. The same people who eventually killed offshore Caroline for ever, and then introduced an amended MOA in 1991. That said, it is hard to believe the raid on the Ross Revenge happened so long ago. Time flies. Negenentwintig jaar geleden op deze dag toen de Britse en Nederlandse autoriteiten aan boord gingen van de Ro…
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
I was wondering if any members have any recollections of the English Pop News presented by Carl Kingston and Tony Britten (?). I can't remember if it was in 1974 or if it continued into 1975. Also in whose programme was it included? Any recordings would be most welcome. Mvg, John C
-
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
CarolineSouth-19671200-SteviMerike-29min Opname uit het archief van Martin van der Ven.
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein RNI - 19700228 - 1800-2000 - Official Opening Day - Andy Archer [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Van deze twee opnames zoek ik de datum: De eerste is Caroline 319 met Ad Roberts en Stephen Bishop waarschijnlijk najaar 79 toen Ad Roberts nog de enige Nederlandse dj aan boord was. De tweede is van Mi Amigo 272 [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Beste medeliefhebbers, Ik ben op zoek naar de Mi Amigo Top 50 van 26 juni 1976, gepresenteerd door Peter van Dam. Een speciale aflevering voor mij, want ik was 16 jaar, op eigen gelegenheid naar Playa de Aro afgereisd. In deze top 50 mocht ik groeten doen aan het thuisfront. Ik was op de dag van uitzending niet in de mogelijkheid om die uitzending op te nemen. Heeft iemand van jullie of weet een van jullie iemand die deze opname(n) mogelijk in zijn of haar bezit heeft? Ben erg benieuwd. Een zoeken op deze site heeft vooralsnog niets opgeleverd, hoewel er van 1976 Mi Amigo best wel wat materiaal is. Met dank en een groet, Ed
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
radioseagullandyarcherschoolsout1 [verborgen inhoud] radioseagullandyarcherschoolsout2 [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Het Aromar Hotel was een radioprogramma uitgezonden door Radio Mi Amigo en werd gepresenteerd door Peter van Dam en Michelle. Het programma was 20 weken lang te beluisteren op de zondagochtend tussen 10:00 en 11:00 uur. De luisteraar kon een gratis verblijf winnen in het Aromar Hotel in Playa de Aro, Spanje (Bron: [verborgen inhoud]). De eerste uitzending met Peter van Dam, 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] En er was die dag ook de laatste uitzending van 'Met Frans op Drift': [verborgen inhoud] Frans van der Drift begon op Radio Mi Amigo op 1 februari 1974. Weet iemand ook wanneer de eerste Met Frans op Drift werd uitgezonden?
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
-