Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.303 discussies in dit forum
-
Steve Kent op Radio Caroline uit augustus 1976. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik kwam in m'n verzameling een cassette tegen met een compilatie van Radio London opnamen. Ik heb geen idee waar ik deze vandaan heb. De kwaliteit is mooi, er zitten opnamen in van het laatste uur, sommige platen zijn er opnieuw ingemixt. Mocht iemand deze compilatie herkennen, kun je me dat dan laten weten? Het zijn twee delen van elk zo'n drie kwartier. [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
tbv Internet radiocafe en UK Forum: 4 more hours Radio Atlanta live from the Mi Amigo in May 1964 with Bob Scott and Johnny Jackson, dedications and greetings to passing ships and visiting yachts. And many many records from the “Sabre†record label. No jingles,no commercials. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Paul de Haan.
-
- 11 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Neil Gates en Andy Bradgate op de kortegolf. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19751226-0800-0900-StanHaag-StanHaagVandaag MiAmigo-19751226-1400-1500-PeterVanDam-BertBennett MiAmigo-19751226-1500-1600-PeterVanDam-BertBennett MiAmigo-19751226-1600-1708-PeterVanDam-BertBennett
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Een cassette met alleen Radio 390 edn Christopher Clarke als informatie. Iemand tijd om dit uit te zoeken? [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Kijk hier eens. Je gelooft je ogen niet. De zeezenderopnamen worden op internet aangeboden tegen betaling. http://rockitradio.net/pirate.html Staat op de site van Oldiesproject. Theo
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ik kwam in het USA blad Electronics-Illustrated-van november 1964 een leuk stukje tegen over Radio Caroline. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Zes uur met live van boord Ad Roberts, Herman de Graaf, Paul de Wit en Rob Hudson [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
45 Radio Delmare foto's uit de collectie van Hans-Joachim Backhus. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Deze opnamen komen uit het archief van Ad Couwenberg. Ik vermoed dat Ad deze opnamen uit de UK ontvangen heeft (kan niet achterhalen van wie). Volgens de beschrijving bij de band is dit op een zaterdag opgenomen en door posities van gedraaide platen in de Top 40 op Radiopedia op te zoeken ben ik op 7 Maart uitgekomen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Hallo allemaal, ik ben Thilo, nieuw hier in dit forum op aanraden van Hans Knot. Ik ben duitser, hou er veel van zeezenders en piratenzenders. Helaas ben ik uit de jaren 1990´ - maar ik ben toch nog steeds echt gefascineerd van de Mebo II aka Radio Nordzee. Dankzij het internet - heb ik ook een grote verzameling van fotos, van de mebo, van de techniek en studios erop. Maar een dingetje doe ik toch echt missen. Ik heb er absoluut geen plattegrond tekening, een overzicht bedoel ik - waar de studios op de Mebo II geweest zijn en hoe ze bij elkaar geplaatst zijn. Het is wel misschien geen gewonelijke vraagje, maar ik ben er toch echt benieuwd naar. Ik wil aan deze discus…
-
-
- 20 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Het is zomer 1973, Radio Veronica begon met haar "Veronica Omroep Stichting", en later "Veronica Omroep Organisatie", RNI begon "Radio Noordzee, Hou'm in de lucht" en daar haakte Andre van Duin op in, hij begon ook een aktie. Op 5 Augustus werd de "Vereniging Tot Steun Aan De Dik Voormekaar Omroep Stichting Nederland", ofwel de VTSADDOSN opgericht. Gewoon 5 gulden in het water gooien en U was meteen lid... Leuke uitzending... Andre "Dik Voormekaar" van Duin 11 tot 12 uur op Radio Noordzee op 5 Augustus 1973 [verborgen inhoud] Have fun... en..!!!!! Wordt lid!!!!! Henk Kruize
-
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
CarolineSouth-19671200-SteviMerike-29min Opname uit het archief van Martin van der Ven.
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Neil Gates has posted on another website that ex-Caroline DJ Judy Murphy has died. [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ben je een muurbloempje in de dancing , of heb je geen succes bij de vrouwen ? Eet dan Suzy Wafels ze zijn gezond en dames je wordt er niet dik van. Maar Susy Wafels zaten wel vol van de suiker , en nog steeds want ze bestaan nog altijd. En worden nog altijd verkocht. (Dames van te suiker wordt je wel dik) haha [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Dit is een opname op R2R tape uit de collectie van Hans Hogendoorn. Mocht je de titel weten van de opname van Frans Vrolijk op 37:30, kun je dat dan svp laten weten? [verborgen inhoud] Vincent heeft deze opname beluisterd en beschreven. Dit hoor je achtereenvolgens in deze opname: 00:00 Dik Voormekaar. 00:12 Reclame. 00:24 Tune start, Dik opent de show van het duo van de eeuw: De Groot en Van Duin. 01:44 Badfinger - Day After Day (hittip van Meneer De Groot). 03:50 Dik Voormekaar. 04:27 Het Dik Voormekaar strijdlied. 05:16 Dik Voormekaar. Technische leiding is in handen van Meneer De Groot. 07:06 Sergio Mendes - Pais tropical. 09:27 Interview met de heer Klapstuk,…
-
-
- 16 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Atlantis 1973 10 07 Tony Houston nonstop [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven