Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Het is zomer 1973, Radio Veronica begon met haar "Veronica Omroep Stichting", en later "Veronica Omroep Organisatie", RNI begon "Radio Noordzee, Hou'm in de lucht" en daar haakte Andre van Duin op in, hij begon ook een aktie. Op 5 Augustus werd de "Vereniging Tot Steun Aan De Dik Voormekaar Omroep Stichting Nederland", ofwel de VTSADDOSN opgericht. Gewoon 5 gulden in het water gooien en U was meteen lid... Leuke uitzending... Andre "Dik Voormekaar" van Duin 11 tot 12 uur op Radio Noordzee op 5 Augustus 1973 [verborgen inhoud] Have fun... en..!!!!! Wordt lid!!!!! Henk Kruize
-
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit archief van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Ik heb altijd de rare gewoonte om te kijken welke platen uit de tipparade volgende week naar de top 40 (van 1967) verhuizen en daar is mij iets opgevallen. Vorige week kwam The Move voortvarend op 6 binnen met I can hear the grass grow. Ik was er al heilig van overtuigd dat het de tip voor de top zou worden, omdat hij volgende week één van de twee nieuwkomers in de top 40 was. Maar....geen Move te bekennen. Rob Hoeke is tip voor de top geworden en die is volgende week dus in de top 40 te vinden. Een foutje kan gebeuren....
-
- 8 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Caroline Caroline-19860620-0802-0900-DavidAndrews-(558kHz) Caroline-19860620-0900-0905-JohnDwyer-(0900-NewsByPatDanton)-(558kHz) [verborgen inhoud] groet, Hans
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
​ 13 december - Vinyl Show met Ad Bouman in Museum RockArt De Vinyl Show, iedere zondagmiddag om 16.00uur (na Rob Stenders) op 192Radio, staat deze weken in het teken van december 1965. Met veel programma fragmenten en verhalen van Adrie zelf, over het reilen en… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Hierbij wat opnames van Radio Dolfijn. Zal er elke keer ca. 5 posten, tot de voorraad op is. Soms is het wel dubbel, maar dan is de opname een andere of de bitrate. Ik heb nog niet geschoond, dus post alles. [verborgen inhoud] Dolfijn-19660000-FragmentsFromTheNet.mp3 [verborgen inhoud] Dolfijn-19661100-LookBoden-Test.mp3 [verborgen inhoud] Dolfijn-19661114-10min-PersconferencieStartRadioDolfijn.mp3 [verborgen inhoud] Dolfijn-19661114-10min-PeterVanDerHoven-Opening.mp3 [verborgen inhoud] Dolfijn-19661114-PersconferentieOverDolfijn.mp3
-
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Frans van der Drift. Peter van Dam en Brian Anderson. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
OP 12 en 13 augustus wordt er vanaf de LV18 teruggeblikt op 14 augustus 1967 CARILLONRADIO.COM MI AMIGO VANAF LV 18 12 EN 13 AUG bst zaterdag, 12 augustus 00:00 Gary Lee Live from The LV18 02:00 Paul Windsor Live from The LV18 05:00 The Reverend Rabbit Live from The LV18 06:00 The Breakfast Show with Olly Kinvig Live from The LV18 08:00 Chris Morgan Live from The LV18 10:00 Sounds From the Sixties with Jon Sketchley Live from The LV18 12:00 Ian Chambers Live from The LV18 14:00 Keith Skues Live from The LV18 16:00 Chris B Live from The LV18 …
-
-
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Jan Olienoot, Willem Bever, Rene de Leeuw en een aantal uurtjes met diverse DJ's. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Iemand enig idee wie de dj is? [verborgen inhoud]
-
-
Ik vond deze op een oude VHS en heb 'm even op Youtube gezet: de Radio Veronica Reünie op 31-08-1996 in Laapershoek
-
-
- 10 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 3 followers
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Ik ben weer voornemens om 1966 compleet te maken. Is er eigenlijk iemand die in het bezit is van tiplijstjes uit de periode 1965 tot en met 8 juli 1967? Aan de hand van deze lijstjes probeer ik de nummers die het niet gehaald hebben in Nederland te achterhalen. Ik kijk naar de plaatjes die per week nieuw binnenkomen en bepaal aan de hand van de top 40 wat wel of niet een hit wordt. Mocht een bepaald nummer in de tipparade hebben gestaan en ik heb het niet in mijn bezit, dan post ik dat hier onder deze topic. Voor mij kan dan de topic mp3's 1965 afgesloten worden, want dat jaar is passé op één nummer na dan: Cloda Rogers met Johnny Come Home. Dat blijft voor mij een raa…
-
- 7 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19860202 - 1500-1800 - Ad Roberts + Maarten De Jong - Zondagmiddagmatinee [verborgen inhoud] Monique - 19860202 - 1400-1500 - Ad Roberts - Zondagmiddagmatinee [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Ik heb een opname zonder beschrijving op de doos. Iemand zin om het uit te zoeken? [verborgen inhoud]
-