Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. In de afspeellijst kun je het lezen, als je het kan lezen, ja ja , het is mijn notitie papiertje van de uitzending, maar eens op de foto gezet, de schoolmeesters en dokters onder u komen er vast uit, en anders, veel luisterplezier

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  2. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] MiAmigo-19760919-1700-1800-MarcJacobs-Soul/url]

• 2 antwoorden
    • 914 weergaven
  3. Started by Ben,

Deze opname komt van een R2R tape van James Hutchison. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  4. Gast
    Started by Gast,

Revitalised gereanimeerde recording opname. 1966 08 22 Radio City Ian MacRae, 1 van de markantste stemmen op City vanaf de Shivering Sands in de Thamesmonding. Helaas voor City bleek na meting dat de towers niet in internationale wateren lagen , hierdoor werden de zogeheten fortbasedstations feitelijk landpiraten op zee. Febr 67 viel het doek voor het radiostation, de towers staan er hedentendage nog. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-QIFPLPBXHMZR.mp3 Paul de Haan.

• 2 antwoorden
    • 888 weergaven
  5. Started by Tino,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 877 weergaven
  6. [verborgen inhoud] Met dank aan de uploader. Verzoeken om te reposten worden gehonoreerd. Kan soms even duren. Ben hier niet vaak (meer). Groet, Rob

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  7. Radio Caroline Supporters Day on the Veronica ship Norderney in Leeuwarden On 19th August 2000, more than 250 Radio Caroline supporters attended the Dutch convention on the former Radio Veronica ship Norderney making the day a major success. On their way to the Norderney nearly everyone had been listening to Radio Caroline's (one day only) high power medium wave signal on 1296 kHz which was booming in loud and clearly. The Supporters Day was perfectly organised by Sietse Brouwer, Herry Kuipers and Adrian Hondema. In a press conference Caroline station manager Peter Moore, Sietse Brower and Adrian Hondema revealed different plans concerning Radio Caroline´s futu…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 706 weergaven
  8. Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 977 weergaven
  9. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 541 weergaven
  10. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein [verborgen inhoud]

11. Started by janjan38,

Deze kwam ik vandaag nog tegen in een oude Veronica lp

• 2 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  12. Wie heeft ze??

13. Started by martinja,

Offshore Radio London 13th August 1967 Ed Stewart (1) [verborgen inhoud] Offshore Radio London 13th August 1967 Ed Stewart (2) [verborgen inhoud]

14. Deze opname komt uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud] Het is een echte middengolf opname met veel fading.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 842 weergaven
  15. Uit het archief van Paul Baele, vers van de recorder: [verborgen inhoud] LaserHotHits-19861207-1156-1200-DavidLeeStone-MotownMagic [verborgen inhoud] LaserHotHits-19861207-1200-1300-KC [verborgen inhoud] LaserHotHits-19861207-1300-1400-KC [verborgen inhoud] LaserHotHits-19861207-1400-1500-JohnAnthony-ElvisShow [verborgen inhoud] LaserHotHits-19861207-1500-1600-JohnAnthony [verborgen inhoud] LaserHotHits-19861207-1600-1606-JohnAnthony

16. Beste Radiovrienden, Naar aanleiding van het artikel op MediaPages omtrent kerstmis 1979 bij Caroline ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik van deze dag geen enkel programma heb. Wie wil zo goed zijn om enkele te uploaden? Mijn dank is alvast groot. Hartelijke groet, Bart

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  17. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  18. Started by Vincent,

Datum onbekend. Kan iemand hem dateren? [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  19. Started by Vincent,

Volgend setje. Opgenomen, op snelheid gezet, gegevens overgenomen van cassettes en niet gecontroleerd. Ook deze cassettes zijn afkomstig van Evert. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  20. Started by Vincent,

Ik hoor onder andere Laser en Maasbach voorbij komen. Misschien dat iemand zin heeft om deze opname uit te zoeken? [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  21. Started by Juul,

Ik vond net op een tape een aantal RNI opnamen. Het zegt mij niet zo veel. Is er iemand die zich er over kan en wil buigen en dan z'n bevindingen hier plaatsten? Dank. http://www27.zippyshare.com/v/71122319/file.html

• 2 antwoorden
    • 982 weergaven
  22. Delmare-19780909-0947-1100-RobVanDerMeer-ReneDeLeeuw-CountryRoads-InDeHolVanDeLeeuw Delmare-19780909-1100-1200-ReneDeLeeuw-InDeHolVanDeLeeuw Delmare-19780909-1200-1300-JanRomer-Tweemaster Delmare-19780909-1300-1400-JanRomer-Tweemaster Delmare-19780909-1400-1500-ReneDeLeeuw-NederlandseTop40 Delmare-19780909-1500-1600-ReneDeLeeuw-NederlandseTop40 Delmare-19780909-1600-1700-ReneDeLeeuw-Tipparade Delmare-19780909-1700-1800-RobVanDerMeer

• 2 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  23. Met dank aan Harm Koenders Aan deze opnamen heb ik veel herinneringen gehad. Het was bijzonder om op die warme avond in augustus 1977 dit te horen. Toen hadden we nog allemaal een sterk gevoel naar de zeezenders die in 1974 gestopt waren. Als je achteraf de beelden van de party zag, zag je de dj's en Ronan er gewoon tussen zitten Kan me nog herinneren dat die in zwart wit waren. Het leek toen net live. Het was ook net tien jaar geleden dat de Engelse zeezenders werden gesloten [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

24. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein RNI - 19730000 - 0200-0230 - Robin Banks [verborgen inhoud]

25. Started by Vincent,

Avondje met Tom Hardy en Mike Stevens. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.