Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.304 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Hallo, Gisteren zag ik op canvas in een programma dat de Mi Amigo op 20 maart 1980 gezonken is. Dat weet iedereen hier natuurlijk. Maar op de beelden die men toonde, kon ik de top van de mast zien. Daarop was een raar ding te zien. Het was juist een spin die platgetrapt was. Was dat een bliksemafleider? Ofzoiets? Groeten Ricky
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
227 03 06 1967 LexHarding OpeningsParty [verborgen inhoud] Esso Mix - Lex Harding [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Vandaag 41 jaar geleden the hour of fame voor een zekere sebastiaan. Hij was gast dj in het programma Welkom op 538. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Uit de collectie van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Deze opnamen zijn afkomstig uit het archief van Ad Couwenberg. Dit zijn de programma's, die je kunt vinden via de link eronder: RNI 15-02-1974 20:00-21:00 Don Allen RNI 15-02-1974 21:00-22:00 Don Allen RNI 15-02-1974 22:00-23:00 Brian McKenzie RNI 15-02-1974 23:00-24:00 Brian McKenzie RNI 16-02-1974 00:00-01:00 Don Allen RNI 16-02-1974 01:00-02:00 Don Allen RNI 16-02-1974 02:00-02:06 Roger Kent [verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Het is mij ontgaan dat er ooit in Playa een openingsuur ( 1 dec van 212 naar 319 ) is opgenomen door het Playa team , onbegrijpelijk dat deze band niet op tijd aan boord was ( men was al weer een paar dagen na de zware novemberstorm in de lucht )bij het zo'n voor het station belangrijke dag. Ik zou graag willen weten waarom men in Playa deze uitzending met enthousiasme ( 2 a 3 weken voor uitzending)heeft opgenomen terwijl bijna het hele team na een paar weken vertrok , blijkbaar is direct na de frequentie wisseling dit besluit genomen.
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Leuk voor de Zondag morgen. Kwam deze tegen op youtube.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Hopelijk vinden jullie het niet erg. Ik heb geen tijd om alles af te luisteren. Ik spoel er effe snel door heen en als ik dan de indruk heb dat er geen Veronica spul bij zit wat we nog niet hebben dan wis ik het. Maar niet nadat ik het hier upload. Het is in AIFF ( da's in Windows dus WAV) [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Veel sukses met afluisteren. Dit Engelse spul komt allemaal van tapes die ik van Tom Mulder kreeg. dit is wel leuk, aftellen in het Engels. [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Radio MiAmigo 192(internet)-20050306-1300-1400-Jan Hariot-Bouwjaar 55(eerste uitzending 2e uur). [verborgen inhoud] Met dank aan Wout Koelewijn. Groet Henk.
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Stuart Russell [verborgen inhoud] Stuart Russell Ik zoek de naam van de presentator.
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
The Revenge met Fred van Amstel. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Vandaag ook al weer 50 jaar geleden! '' Then on 24th July 1973 another station was launched as the night-time rock music was put into programme format and Radio Seagull was born. Back in 1970 a company owned by record producer Jimmy Miller and pop manager Tony Secunda had hired airtime from Monaco's Radio Monte Carlo and started broadcasting late night free-form “hippy” programmes across Europe under the name of Radio Geronimo. These programmes were an erratic but interesting mix of rock with some jazz and classical music, presented with a deliberately laid-back and informal style. The project won a loyal audience, estimated as 350,000. Although it…
-
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Wat is er van Ric Harris geworden en is hij hedentendage nog ergens te beluisteren ??
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Gedigitaliseerd vanaf cassetteband [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Een uurtje Baken 16 zonder verdere gegevens: [verborgen inhoud]