Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  2. RNI NSGDX 1973 04 01 6205 khz studiotape 09.00-10.00 GMT. AJ Beirens DX News, Mailbag, Big l Story in French 60 min [verborgen inhoud]

3. Started by MvdVen,

During the last few months, I have been uploading 68 albums with 5.531 pictures - all of them originating from the archives of Hans Knot, Martin van der Ven and the late Rob Olthof. And there's even much more which you'll be pleased with in the forthcoming months. [verborgen inhoud] Enjoy and have a Happy 2014. Een voorspoedig en succesvol nieuw jaar 2014 wenst Martin

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  4. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opnames uit het archief van Douwe Dijkstra

• 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  5. Laser 558 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  6. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  7. Helaas is er ergens een fout geslopen en is de uitzending die ik gister heb opgestuurd van Nederbeat op 192 die ingeprogrammeerd had moeten worden 12 juli om 19.00 niet uitgezonden. In plaats daar van is de uitzending van de vorige 2 weken nogmaals uitgezonden. In overleg met Ad besloten dat hij niet vloekend op de zaterdagavond met hamers naar zijn bandrecorders moet gaan omdat we er ver te laat achter waren. In plaats daarvan houden jullie de uitzending tegoed en gaat die de komende week draaien, met o.a. C+B, CUB, Fred de Wilde, Outsiders, Free, etc etc. Wat in het Veronica vat zit word alleen maar betere jenever zoals bekend, dus niet getreurd, volgende week is ie aa…

• 7 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  8. Started by Jan-Fre,

't is zo rustig hier.... Dus na een dagje werken maar even twee downloads van vandaag 40 jaar geleden. De Norderley lag zand te vergaren en RNI was het enige zendende vaartuig in onze omgeving. Na de zinderende storm kwam RNI langzzam weer op gang die derde april 1973. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Enjoy! Jan-Fré

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  9. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  10. Started by Jan-Fre,

Een stukje van 8 minuten Radio Caroline aan het testen op een nacht in mei 1973 tussen middernacht en 01:00 uur. Wie heeft een idee wie de dj is? [verborgen inhoud]

• 8 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. Ik ben bezig wat oude cassettes te beluisteren. Kom ik allerlei fragmenten tegen waaronder een aantal zendersluitingen: Veronica - 1973-12-28 28 December 0100-0200 Bart van Leeuwen (Fragment) plus zendersluiting (Cassette).mp3" [verborgen inhoud] Veronica - 1974-01-02 02 Januari 2300-0000 Chiel Montagne Klein fragment afsluiting programma en zendersluiting (Mooie bliep - Cassette).mp3" [verborgen inhoud] Veronica - 1974-01-03 03 Januari 2300-0000 Chiel Montagne Klein fragment zendersluiting (Cassette).mp3" [verborgen inhoud] "Veronica - 1974-01-04 04 Januari 2300-0000 Chiel Montagne Klein fragment zendersluiting (Cassette).m…

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  12. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19850111 - 1155-1255 - Ad Roberts - Terug In De Lucht Na Ankerbreuk + Persverklaring - kopie [verborgen inhoud]

13. Started by Vincent,

Gegevens zijn overgenomen van de cassette en niet gecontroleerd. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  14. Zeezender pioniers, duimzuigers en mislukkelingen (48 foto's) © Noord-Hollands Archief, collectie Fotopersbureau De Boer [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  15. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  16. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19850707 - 1500-1800 - Ellie Van Amstel - Zondagmiddagmatinee [Piepband!] [verborgen inhoud]

17. Started by Ben,

Dit is wederom een opname uit het archief van Ad Couwenberg waarbij hij tijdens de opname de radio verzet van Veronica naar RNI. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  18. Started by Pd2pk,

Dag Radiovrienden , Regen en storm weer , dus vandaag eindelijk eens begonnen om diverse spulletjes van de zeezender verzameling in te lijsten . Ook kwam ik nog een mooie single tegen die eigenlijk niet mocht ontbreken ....De Mi Amigo boys. Nu nog even een gaatje boren en de lijst kan aan de muur . Groeten van peter ( Pd2pk)

19. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  20. The documentary drama Pirates of the Airwaves premieres on New Zealand TV at 8.30 p.m. their time on Sunday. It will then be available on demand in New Zealand only. Interview and preview clip, which can be seen in the UK at the link. http://www.radiotoday.com.au/news/whats-new/5080-nz-s-first-real-pirate-radio-station.html Underneath the preview is a link to a 1996 full length TV documentary about Radio Hauraki uploaded in five parts. This loaded slowly in Chrome then I got audio only but worked fine in Firefox. http://www.nzonscreen.com/title/rock-the-boat-the-story-of-radio-hauraki-1965-1970

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  21. Radio Monique [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  22. Radio Monique [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  23. Vandaag weer een (van de ongeveer 250) CD-R plaatjes met zeezender mp3 opnames overgezet naar externe harde schijf. op dat plaatje stond een leuke opname van Radio Dolfijn. Het station was een beetje gebaseerd op Britain Radio. "Sweet music" en geen DJ's maar "gastheren". Persoonlijk heb ik niet zoveel naar Dolfijn (als 12 jarige) geluisterd omdat ik de muziek gewoon niet leuk vond, maar "Radio 227" vond ik toen beter dan mijn toenmalige favoriet Radio Veronica. Helaas was het maar kort..... Ik deel de volgende opname met jullie Radio Dolfijn - 26 Februari 1967 - 14-16 uur - Look Boden - Dolfijn Top 30 [verborgen inhoud] Groetjes Henk Kruize

24. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

19 April Leden/Donateur dag op het Veronica Schip! Zaterdag ​19 april a.s. is er weer een leden/donateur dag van 12.00 uur tot 18.00 uur georganiseerd door de Stichting Norderney, met live uitzendingen van o.a. Goud van Oud, De Top 40, en de Tipparade. De Veronica dag is dit jaar op het Veronica Schip in Amsterdam, dat afgemeerd is aan de NDSM pier, tegen over de IJkantine en naast het Botel. De toegang is 10.00 … lees verder... Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Lees verder ... http://www.norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_nieuws/19-april-leden-donateur-dag-op-het-veronica-schip

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  25. Started by Walvlis,

Op een cassette, nummer 31, vond ik de opname terug die ik in Vlissingen maakte van de laatste editie van Vlaams op zijn best op Radio Mi Amigo op zaterdag 14 oktober 1978 tussen 9 en 10 uur met presentatie van Haike DuBois. Luister hier: [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.