Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  2. Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Ad heeft deze opname in 1972 gekregen van Steve England. Ad "ruilde" toen plaatjes/opnamen met Steve. Het is een soort halffabricaat opname van de Radio Scotland story, die via Northsea Goes DX werd uitgezonden. De originele opname ruiste nogal, ik heb geprobeerd dat zoveel mogelijk te verminderen. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  3. Started by franje,

Klassiekers genoeg dit eerste uur. Ik bedoel maar, Chapel of Love, The Girl from Ipanema, wie kent ze niet. Daarom maar eens wat aandacht voor het onbekende. Ann Margret, bijvoorbeeld, bekender als actrice naast Elvis Presley, heeft al een paar keer de Top100 gehaald, maar met dit mooie Sloan/Barri nummer, He's My Man, gaat het niet lukken. Gary Zekley is een producer annex componist die we later leren kennen via The Yellow Balloon, en nummers van Jan & Dean en zelf The Mamas and Papas. Maar ook in 1964 houdt hij zich vooral met vrolijke muziek bezig: voor zangeres Alder Ray schreef hij 'Cause I Love him, en voor The Ragamuffins The Fun We Had. Voor die 'fun' heeft hij go…

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  4. Caroline-19841207-2100-0100-BrucePurdy

• 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  5. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  6. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  7. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Even lekker naar de Nationale Zaterdagmiddaggebeurtenis luisteren en de stream doet het niet. Hopelijk werkt het snel weer.

• 7 antwoorden
    • 1k weergaven
  8. Started by Vincent,

45 minuten Fred van Amstel uit de zomer van 1988. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  9. Started by Jan-Fre,

10 december 1986, Radio Monique 963 16:00-17:00 Windkracht 4-6 - Jan Veldkamp: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PTOOJLJNBNSB.mp3 17:00-18:00 Windkracht 4-6 - Jan Veldkamp: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-O38IKJT4GG3S.mp3 18:00-19:00 Meidenwerk - Ronald vd Meiden: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-JHOIZ8FPDTYY.mp3 Enjoy! Jan-Fré

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  10. [verborgen inhoud] En de presentator:

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  11. Van de Golden Radio server NL Radio Mi Amigo Herhaling Top 15 - Marc Jacobs 29-07-79 1200 - 1300 uur [verborgen inhoud]

12. Een middagprogramma op 558 kHz live vanaf de Ross Revenge 6 weken na de raid. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  13. Started by melle,

Bekend is dat Jan Slagter destijds in 1973 ook meeliep in de Veronica-demonstratie in Den Haag. Hij heeft zich dit keer voor de ledenwerfactie van Omroep Max laten inspireren door de geschiedenis van Radio Veronica. Gr, Melle

• 7 antwoorden
    • 1k weergaven
  14. Started by Vincent,

Ad Roberts en Raymond Balsink. Gegevens overgenomen van cassette, niet gecontroleerd. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  15. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  16. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  17. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Martin Begin1974JoopVerhoofMikeMourkens [verborgen inhoud] Caroline558-Sat8thAug1987-0725-0900JackieLee [verborgen inhoud] Caroline558-Sun18thJune1989-0945-1130ShaunTaylor [verborgen inhoud] Caroline558-Tues5thOct1989-1200-1330PeterChicago [verborgen inhoud] Caroline558-Wed10thSept1986-0930-1100JohnnyLewisPeterPhilips [verborgen inhoud] Caroline819-Sat6thOct1990-0600-0730Rico [verborgen inhoud] Laser576-Sat7thMarch1987PaulJackson1045-1215 [verborgen inhoud] …

18. RNI-19731109-2000-2315-RobbEden-BrianMcKenzie-Top30-RockNrollShow

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  19. Ik had deze op de 20e staan, maar dat is een zaterdag.Wie kan deze 'Baken 16' dateren? [verborgen inhoud]

20. Started by Alex,

Voor de video edit van Vinyl marathon: Wie oh wie kan me helpen aan de Patries jingle "your happy station..........Veronica" ? Kan ook via pm natuurlijk Denk je dat je deze vast wel snel kan vinden in het eigen archief, maar niets is minder waar. Alvast hartelijke dank.

• 5 antwoorden
    • 1k weergaven
  21. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  22. Started by Juul,

Ik weet niet of het in deze rubriek thuis hoort. Ben ons archief aan het opschonen en kwam dit op een tape tegen die ik ooit van Tom Mulder kreeg. Veel bewaar ik niet maar dit is wel aardig denk ik. Heb het niet helemaal afgeluisterd, geen tijd.......................en ik persoonlijk vind Mi Amigo niet interessant om in ons Veronica archief te bewaren. Maar wie weet vinden jullie dit wel leuk. Zegt me verder niks. [verborgen inhoud] Juul

23. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1k weergaven
  24. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  25. Started by martinja,

[verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.