Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. [verborgen inhoud]

2. Started by mart538,

Radio Miamigo Stuurboord Rob Hudson 16-1-1978 1700 1800 uur. Cassettes gaan niet eeuwig mee dus gauw digitaal maken. [verborgen inhoud] Have fun Mart538

• 0 antwoorden
    • 567 weergaven
  3. Started by Tino,

[verborgen inhoud] Opname uit archief van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 585 weergaven
  4. [verborgen inhoud] Opname van Douwe Dijkstra

• 6 antwoorden
    • 929 weergaven
  5. Started by Tino,

[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra

• 1 antwoord
    • 909 weergaven
  6. Started by Tino,

[verborgen inhoud] De opname komt uit het archief van Douwe Dijkstra

• 3 antwoorden
    • 726 weergaven
  7. Started by Tino,

[verborgen inhoud] De opname komt uit het archief van Douwe Dijkstra

• 34 antwoorden
    • 7,3k weergaven
  8. [verborgen inhoud] Opname uit archief van Douwe Dijkstra

• 1 antwoord
    • 760 weergaven
  9. [verborgen inhoud] Opname uit archief van Douwe Dijkstra Weet iemand de juiste tijd? Ik meen Peter van Dam te hebben gehoord.

• 5 antwoorden
    • 1k weergaven
  10. Started by Tino,

[verborgen inhoud] Uit het archief van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 614 weergaven
  11. miamigo-259vooroftegen-1 - voorjaar 1975 - eerste uur [verborgen inhoud] miamigo-259 voor of tegen-2 [verborgen inhoud] miamigo-23071977 - Frank van der Mast [verborgen inhoud] radio mi amigo michelle 21 04 1977 1015 1100 [verborgen inhoud]

12. Own recording in France [verborgen inhoud] Eric C.

• 0 antwoorden
    • 540 weergaven
  13. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Uit het archief van Douwe Dijkstra

• 2 antwoorden
    • 802 weergaven
  14. MiAmigo30091978MarcJacobs-RonvdPlas13001430Top50-FlashbackShow [verborgen inhoud]

15. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Michael Robinson overleden ​Vanochtend bereikte ons het bericht dat onze vriend en singer-songwriter Michael Robinson plotseling is overleden. Michael was altijd op onze reunie’s te vinden waar hij vaak op onnavolgbare wijze “Veronica sorry” wist te vertolken. We zullen hem missen! … lees verder... Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Lees verder ... http://www.norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_nieuws/michael-robinson-overleden

• 4 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  16. Mi Amigo 1976 09 17 Michelle Koffie Met Of Zonder Laatste (Studio) De fluittoon aan het begin heb ik er uit gehaald , nu start het normaal en ik heb het ook + 3 db opgetrokken in volume. Nu is dat veel beter en nee niet vervormd. [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  17. Started by Sapuripong,

Radio Mi Amigo, koffie met of zonder met Michelle op 15-08-1977 tussen 10.00 en 11.00 uur [verborgen inhoud] Met dank aan Vincent voor het digitaliseren!! Wim

• 1 antwoord
    • 643 weergaven
  18. Started by Danny Van Vlaanderen,

Ik zie dat er gezocht wordt naar opnames van Mick Luvzit. Ik heb er slecht 1 gevonden en deel deze graag met jullie. Caroline North - 02/07/1967 [verborgen inhoud] Andere programma's van hem zijn natuurlijk ook welkom. Vele groeten, Danny

• 0 antwoorden
    • 664 weergaven
  19. Started by hans knot,

December 14th brought us the sad news that at the age of 68 years, Mick Luvzit passed away early December in Canada. Mick Luvzit will always be known as the deejay who got married live on air on Radio Caroline North. Here what the Pirate Hall of Fame told us about Mick: ’Born on 24th February 1944 in Portage La Prairie, Mantitoba, Canada, he was a talented musician, winning a violin competition at the age of 14. He worked for a number of Canadian radio stations, including CKY, CHWO, CHIC, CHUM and CFGM before heading for the UK. He initially joined Caroline South in June 1966 before moving to the North ship. He was welcomed by the listeners and received over a thousand …

• 11 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  20. Started by Juul,

Vanmiddag had een afvaardiging van de Stichting Norderney een belangrijk overleg over een "toekomstig project'. Op dit moment kunnen we er nog niet over uitweiden, maar wel een foto ( met niet alle gesprekspartners) ………..In onze studio Lapershoek. Waar wij zaten was "vroeger" het directiekantoor. Foto: vlnr. Ad-Juul-Richard Otto ( spreekbuis.nl ) en Bert Verweij.( zoon van Oom Jaap Verweij ). foto: ©Stichting Norderney Ik heb de foto verwijderd omdat er een facebook pagina "zeezender radio veronica" is die 'em gewoon "leent". Terwijl er "©" bij staat. En dat niet eens even vraagt.

21. Allereerst iedereen de beste wensen voor 2016! Bijgaan de link naar een artikel over het einde van de middengolf in Duitsland per 31-12-2015. Omdat ik benaderd werd voor gebruik van mijn foto's kreeg ik een berichtje [verborgen inhoud] Douwe

• 6 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  22. Started by Ricky,

Vrienden, Zoals u wellicht wel weet ondertussen, zal Radio Caroline komend weekend uitzenden op de middengolf op de 1368 khz. Op deze link (VRT) staat één en ander, ook dat er een Engelse service was aan boord overdag, was dat zo? Of heb ik het juist dat het niet zo was? [verborgen inhoud] Vele groeten uit Kortrijk. Ricky

• 5 antwoorden
    • 1k weergaven
  23. Mijn naam is Ronan O'Rahilly ,mijn naam is Ronan O'Rahilly, mijn naam is Ronan O'Rahilly. Een bekende openingszin van de Amerikaanse versie van 'Wie van de Drie' (To tell the truth). Er is beeldmateriaal van bewaard gebleven.De opname is van 3 maart 1965 en Ronan is één van de deelnemers. Opvallend aan dit filmpje is de man die helemaal links zit, Nigel Dempster. Hij werkte ooit als journalist voor het Engelse society blad Queen. Dit tijdschrift financierde het project Radio Caroline, nog voordat het station startte. De rol van Queen is bepalend geweest in de naamgeving van het radiostation. Het societyblad wilde een jongere doelgroep bereiken en…

• 6 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  24. Started by Albatrosstudio,

Gisteren bij Hans Hettelder mijn door Hans het afgelopen jaar vervaardigde replica van het Veronica zendschip de "Norderney" wezen ophalen. Best trots op.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  25. Started by wim1958,

Ik vond op Caroline de programma erg goed van Mike Hagler. Hij was een echte hippie die prachtige muziek draaide. Toch zie ik bijna nooit posts over hem. Zijn er onder jullie misschien die wat Mike Hagler shows hebben op Caroline?

• 6 antwoorden
    • 988 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.