Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.199 discussies in dit forum
-
Wie heeft voor mij het laatste programma van Mike Moorkens op Radio Atlantis. Grt Rieni.
-
- 8 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
Mike Raven on Radio 390, 7th May 1966: [verborgen inhoud] A Sun Records special with featured artist Johnny Cash. From the collection of the late Jeff Hamer, kindly sharred by Gary Critcher.
-
- 1 antwoord
- 944 weergaven
-
-
I posted this programme a few weeks ago but have now been sent a longer version. It is a Sun Records special on Radio 390 from 7th May 1966. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 850 weergaven
-
-
"Sadly he died on Sunday 25th June 2017 following a short illness. He had been suffering from throat cancer." [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
On 7th March 1974 during the Brian McKenzie show there was a final 30 minutes farewell from Mike Ross. The full recording lasts from 2215-2345. Thanks to Vincent for converting it. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 579 weergaven
-
-
RNI Mike Ross Hitbackshow 24-10 [verborgen inhoud] rniandyarcheralanwestclosedown 24 09 1970 1000-1100 [verborgen inhoud]
-
- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
My thanks to Richard Gleave for the recording of Mike Stevens on Radio Caroline from 14th November 1976. [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Het is 24 december 1972. Vanaf de MV Mi Amigo zijn een of twee dagen ervoor de reguliere uitzendingen van Radio Caroline weer opgestart. De uitzendingen bestaan uit Nederlandse en Engelse programma's door elkaar. Mike Storm was die dag on air van 15:00 tot 16:00 uur. Uitzending gemist? http://www.mediafire.com/?wfv5w9mgp7wxten Have fun Jan-Fre
-
- 0 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ik zat wat te luisteren naar oude Italiaanse hits van begin jaren zestig. Die periode in de Italiaanse muziek vind ik tegenwoordig heel mooi. En toen dacht ik opeens aan het Radio Veronica programma van Mimo. Als jonge jongen destijds vond ik dat maar niks. En nu denk ik opeens , eigenlijk best leuk dat programma. Waren daar goede reacties op van Italianen in ons land? Maar ook vraag ik me af wie zo n programma heeft opgenomen van de radio en bewaard?
-
- 12 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Helaas, ergens tussen de wal en het schip is er iets mis gegaan (en rederij Bouman was niet te bereiken om met de juiste tape naar het schip te varen... ) waar door de hier aangekondigde uitzending niet is afgespeeld maar de oude opname van vorige week. Jullie houden dus nog te goed: 3 nummers van de Dizzymansband in deze Nederbeat op 192 ivm met het overlijden van Jacques Kloes, zanger van DMB. Ik had een single van ze, mijn verbeelding werd behoorlijk geprikkeld door Shocking, in the year 2005 there will be no human life... mooie muziek van een goede band, en de zanger is ons nu ontvallen R.I.P. Jacques. Verder o.a Margie Ball, Tee Set (en waar kwam die wiet n…
-
- 0 antwoorden
- 632 weergaven
-
-
Datering onzeker, aangezien het een samengestelde band was. Ad Bouman over het effect van twee pick-up armen op de plaat Eddie Becker over zijn werkuren Joost den Draaijer over zijn ontslagname (conflict met Jan van Veen) Als iemand langere / completere versies heeft.... Veronica 7004 18-04-1970 Help Olifant Henk van Dorp met Ad Bouman en Eddy Becker - Interview Joost den Draaijer over ontslag.mp3 [verborgen inhoud] Wat ik leuk zou vinden om te weten: hoe hebben Joost en Jan het bijgelegd alvorens gezamenlijk het Radio Noordzee avontuur aan te gaan.
-
- 0 antwoorden
- 696 weergaven
-
-
Voor de verzamelaars de MMI promocassette uit 1985. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jan-Fre MMR 2010.06.01 2100-2200 Radiodays met RNI [verborgen inhoud] MMR 2010.06.01 2200-2300 Radiodays met Atlantis [verborgen inhoud] MMR 2010.06.02 0000-0100 Radiodays met Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 8 antwoorden
- 3,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Met dank aan Jan-Fre MMR 2010.08.08 1501-1800 RNI weekend [verborgen inhoud]
-
- 12 antwoorden
- 2,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Op 14 en 15 Augustus 1998 werden via het ASTRA kanaal van Merlin Network One een aantal radio programma's uitgezonden om te herdenken dat op 14 Augustus 1967 een flink aantal Offshore radiostations in de UK hun uitzendingen staakten. Ray Anderson en team verzorgden een aantal van die programma's en brachten het vertrouwde geluid van Radio London terug. De opname klinken wat "iel" en vooral in het begin van de live uitzendingen viel het geluid wel 's weg en bromde het nogal. Dit is het uur van vijf tot zes (UK tijd) op de 14-de: [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 950 weergaven
-
-
Dit is iets wat ik speciaal met jullie wil delen, het is het mobilofoon contact gedurende de brand aan boord van de Mebo-2 op 15 Mei 1971, soms wat onverstaanbaar maar al met al is het een heel mooi stukje radio geschiedenis!!!! Luister maar..... 15 mei 1970 - brand aan boord van de Mebo-2 [verborgen inhoud] Henk Kruize
-
-
- 13 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben een van die mensen die heel veel mee leest maar zelf niet genoeg kennis heb om me in een discussie te mengen. Nu heb ik hier al veel mooie programma's en jingles voor zien komen. Ongetwijfeld zal de jingle wel in een van die vele programma's staan maar dit leek mij beter om het hier te vragen.Voor mijn eigen muziek in de auto zoek ik de jingle van Klaas Vaak/Tom Mulder. Mochten ze het u vragen.. u luistert toch ook naar veronica. De laatste helft van deze jingle heb ik wel. Wie kan mij helpen? Fred
-
- 13 antwoorden
- 3,1k weergaven
-
-
Hans Hettelder is klaar met zijn model van de Ross Revenge. Is die niet mooi geworden!
-
- 13 antwoorden
- 3,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Op Bootmodel.nl kun je je aanmelden als je belangstelling hebt voor een scheepsmodel van de Norderney. Het model wordt ca. 80 cm lang en bij voldoende deelname zal de prijs rond de € 300,- liggen. Zijn er belangstellenden? http://bootmodel.nl/boot-op-verzoek
-
Ik ontdekte in de Provinciale Zeeuwse Courant van 31 juli 1971 het volgende stuk, voor mij nog onbekend. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Monique 1987.03.21 1445-1530 Monique 50 -Max de Graaff & kans 20 - Erwin van der Bliek [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 910 weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 880 weergaven
- 1 follower
-
-
Mogelijk allang een of meerdere keren ergens online geweest. Deze komen van de Golden Radio NL server en zijn opgenomen door Jean-Pierre Legein en ook door hem daar naar toe geupload en nu hier [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 728 weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19841216 - 1100-1400 - Testuitzending Laatste+Ad Roberts-Openingsuur~Dag-Frits Koning [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-