Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Vanaf vrijdag 18 maart 19.00 uur is er op de stream bij de Stichting Nordeney een speciale aflevering van de ABTT te zien. In deze ABTT een special over de expositie van Muziek Express in Museum RockArt. Muziek Expres was het toonaangevende popblad in de jaren 60 en 70 van Paul Acket. In deze speciale ABTT, impressies van de opneing, interviews met o.a. Jet Acket, Ruud van Dulkenraad, Henk Smitskamp (Giants, Motions, Shocking Blue, Livin' Blues, Sandy Coast) en Govert de Roos. Anderhalf uur genieten met mooie verhalen en clips. Video Stream Norderney

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  2. https://we.tl/t-e3dFe1cbYs

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  3. Started by Juul,

Hoe was de titel van die muziek van de RNI "jingle" op de muziek van Burt Bacharach .........er werd dan steeds "RNI" in gedubt. Werd ook vaak als filler gebruikt.

4. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Muziek uit Zee van het jaar 2000 Vanuit de kust bij IJmuiden werden de herinneringen uit de zee zender periode 1959 - 1989 opnieuw beleefd door de jocks uit die tijd. Muziek uit zee 2000. Een videoverslag van een dagje muziek uit zee. Vanuit de kust van IJmuiden bracht de tender de bezoekers naar het zendschip waaruit Okay FM (later radio 192 ) in samenwerking met radio Monique 2 dagen uitzond via de middengolf. We waren getuigen van diverse programma's . Ron Bisschop (Caroline) Ted Bouwens (Noordzee) Wil van der Steen (Mi Amigo) Jan van Veen (Veronica) Ad Bouman (Veronica) Bull Verwey (Veronica) Krijn Toringa (Veronica) .Hans Hoogendoorn (Noordzee), Michael Bakker (rad…

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  5. Started by Rob1955,

Veronica-19660724-1300-1400-MuziekExpres <LINK VERWIJDERD>

6. Started by Jan-Fre,

Vandaag luisterde ik nog eens het laatste uur van Veronica af om er een logfile van te maken. Na het onderdeel 'zij nemen afscheid van u' waarin Veronica-medewerkers hun naam noemen en de finale toespraak van Rob Out zit een muziekje van een dikke minuut. Heeft iemand een idee hoe het heet of wie het speelt? Om het iets inzichtelijker te maken staat het muziekje hier: http://www.mediafire.com/?5gnu5lhxona0bdm Groeten, Jan-Fre

• 6 antwoorden
    • 3k weergaven
  7. Started by Harmen,

Ik ben de scheepsgegevens van de MV Communicator aan het verzamelen en kom een paar dingen tegen die niet consistent zijn. Misschien dat iemand hier meer over kan vertellen. Allereerst het bouwjaar. Er wordt gesproken van 1954, maar ook van 1955 1954: zie [1] 1955: zie [2] Dan de afmetingen en tonnage: L 186,8 / B 29,3 / D 8,7 (omgerekend in meters: 50,4 / 8,79 / 2,61) zie link [1] L 56.95 / 8.95 / D 3.17m zie link [2] 477 GRT, 190 NRT: zie link [1] 489 GRT / 218 NRT: zie link [2] Site nummer [3] geeft verschillende informatie. Wat betreft tonnage komt het overeen met [2]; Als bouwjaar is zowel 1954 als 1955 vermeld. No…

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  8. 64 prachtige foto's uit 1981 van Hans-Joachim Backhaus (Gerecht): Klik hier.

• 3 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  9. Started by Vincent,

Ik kwam nog een aantal testuitzendingen vanaf de MV Mi Amigo tegen uit 1972. MvMiAmigo259-19720930-1450-1535-NonstopTestuitzending MvMiAmigo259-19721101-1250-1405-NonstopTestuitzending MvMiAmigo259-19721101-1405-1507-NonstopTestuitzending MvMiAmigo259-19721101-1507-1613-NonstopTestuitzending

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  10. 20 maart is voor mij nog steeds een datum om te herdenken. Toevallig is het vandaag zondag heb heb ik mijn wekelijkse oldies radio uitzending nu op atosrv.nl de streekomroep van de Zwijndrechtse waard. Hierin laat ik steeds drie liedjes uit een bepaald jaar van die datum horen. Toen ik de Veronica top 40 hiervoor uitzocht kwam de volgende top 30 me wel heel toepasselijk voor, de muziek in de week voor het zinken van de Mi Amigo.... ( Godley & Creme misschien niet maar die is zo mooi...) Veronica top 40 15 maart 1980 1 ( 9 ) Don McLean Crying 2 ( 2 ) Captain & Tennile Do that to me one more time 3 ( 3 ) Godley & Creme An Engli…

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  11. Gast
    Started by Gast,

Toen e<i>ne Ernst Simon aus Deutschland in 1921 opdracht gaf een vriendelijk ijzeren vrachtscheepje van circa 29 meter, bestemd voor vervoer tussen Duitsland en Scandinavie, te laten bouwen bij de Werf Deutsche Werke in Kiel kon hij niet bevroeden dat zijn Fröhliches Mädchen Margarethe op 19 maart 1980 , inmiddels 45 meter lang en onder de platen van de hulpmotorkamer/generatorkamer voorzien van een heus inhouse zwembad in de bilge < ruimte onder de platen gevuld met zoutwater en weggelopen diesel, je wordt er goed schoon van> ten onder zou gaan in de golven van de Noordzee,zo’n slordige 15 zeemijlen uit de kust van Frinton Essex UK. Intussen heette de Lady…

• 1 antwoord
    • 3,5k weergaven
  12. De antenne is tijdelijk want het schip blijft kapseizen als ik een mast erop zet.

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  13. Started by Juul,

Afgelopen week kreeg ik een mail van onze Francis, zij was een van de "meiden" uit onze Veronica discotheek. Ze was haar zolder aan het opruimen en had wat spullen gevonden, of ik even m'n adres wilde geven want dan zou ze wat bandjes etc. opsturen. En ja, vandaag in de brievenbus een mooi doosje met 8 banden en nog mooier 5 films uit onze Veronica tijd. Eén van de bandjes bevat de single van Ben Cramer met de zoveelste oproep van Ben Cramer tbv van de VOS. Zonder tikken dus. (hoop ik). Enfin, ik heb al jaren geen band recorder meer dus die gaan naar onze Ad of Niels om over gezet te worden. De films gaan naar oud collega Atze Veenstra denk ik en die kan…

• 2 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  14. Started by Juul,

Ik kreeg vanmiddag bezoek van een oud-buurman van mij in 1974. We woonden allebei in Bunschoten-Spakenburg en hij werkte bij de Nieuwe Revue. Tbv een artikel had hij een aantal interviews opgenomen met o.a. Bull Verweij, Rob Out en Abi Nathan. Ook een aantal zeezender opnamen moeten op de band staan. Aan de beschrijving te zien staan er wellicht aardige zaken op. Leuk dat zoiets na al die jaren boven water komt.

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  15. Started by Juul,

Ik opende afgelopen weekend m'n mailbox en vond daar een alleraardigste mail van een meneer die vroeg of ik op de hoogte was van het bestaan van de single van "Het cabaret der onbekenden-cabaret voor de overlevenden" die een single uitbrachten met de titel "Voor de overlevenden". Ik dacht; "ach daar heb je weer zo'n goed bedoelde mail." ( ik krijg er tientallen in de week ) Ik beantwoorde hem keurig en schreef dat ik wel 2 van die singles heb. Daarop kreeg ik een zeer gedetailleerde mail terug met het verhaal achter de single....... Van verbazing viel m'n mond open. Het waren notabene jongelui die om de hoek bij de Veronica studio's vandaan kwamen..... En dat heb…

• 11 antwoorden
    • 2k weergaven
  16. Started by Ton H,

Beste radiovrienden. We kennen allemaal de radioberichten en filmopnames van de brand op de Mebo 2. Ik heb echter nooit foto's (of filmopnames) gezien van net na de brand en de herstelwerkzaamheden. Is daar enig materiaal van bekend? Ik ben erg benieuwd of daar iets van beschikbaar is. Vriendelijke groet, Ton H

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  17. Started by Alex,

Na de close down van RNI op 24 september 1970 kocht ik een Cress record, 33 toeren single met daarop delen van de close down en op de achterzijde nog toegevoegde afscheidstelefoontjes van dj's die op het moment van de sluiting niet aan boord waren. Hier is dat stukje voor de liefhebbers die dit misschien nog niet hebben. Binnenkort ga ik al mijn dubbele en/of overbodige radio-singles en lp's wegdoen, dus ik hoop nog wat ander leuk spul tegen te komen. End single with goodbye from RNI dj's not onboard in Sept. 1970 oa met: Michael Lindsey photo's: http://www.offshoreradio.co.uk

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  18. Started by ruudam,

Opdit moment loopt in het kader van "oktober thema maand Radio" op Nostalgienet een quiz. De vraag is: wat is de naam van het eerste Veronica schip - Veronica - Norderney - Borkum Riff Tijd geleden was er discussie over naam. Borkum Riff zou officieel Veronica heten. Wat is juiste antwoord?

• 10 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  19. Started by Juul,

Vrienden, Ik heb deze zomer een top40-tipparade gedownload van het forum. Maar...........m'n notitie met de naam van de gulle gever kan ik niet meer vinden. En wil die naam wel keurig vermelden in onze dBase. Het gaat om de top40-tipparade van 25 augustus 1973. 13-18 uur. Laat de gever opstaan........ Juul

• 10 antwoorden
    • 2k weergaven
  20. Started by Juul,

Ik schreef vorige week al dat ik een hele lading 2e kamer debatten uit juni 1973 aan het digitaliseren ben. Ik had dat nog niet goed gedaan. Ook nu weer trof ik achter een aantal quotes van politici een programma van Stan Haag aan. 17 aug. 04.15-05.00 uur. https://pixeldrain.com/u/FJu5QLfj Trouwens wordt ik niet vrolijk als ik veel politici hoor spreken over Veronica. Jonge, jonge wat een onkunde en en vooringenomen standpunten.

21. Started by Andree,

Niet een echte zeezender maar ik heb iemand op bezoek gehad, die wil zendamateur worden en wou eens komen kijken. We kregen het zo over vroeger en de zendschepen, volgens hem heeft er op het Zuidlaardermeer vroeger ook een bootje gelegen met de naam Nachtwacht waar vandaan een aantal hobby piraten uitzonden. Is misschien in deze groep iets bekend van dit bootje en zender?

• 3 antwoorden
    • 743 weergaven
  22. Started by Harmen,

Weet niet of de foto eerder is opgedoken, maar omdat deze slechts een maand op die site staat plaats ik de link hier even. ShipSpotting.com © heizer, Bron: http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1462442

• 2 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  23. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

De top 40 werd vandaag helemaal gedraaid. Dat was mooi. Bij de internationale hits had ik het idee dat het de hits uit de laatste week van juni waren, terwijl de tiplijst de juiste van week 28 was. Maar nu luister ik naar het uurtje Nederbeat en de liedjes kwamen me meteen heel bekend voor, want die heb ik de afgelopen twee weken ook gehoord. Dat is wel jammer. Ik hoop volgende week andere liedjes te horen, al zijn de liedjes die ik in dit uurtje hoorde natuurlijk wel goed. Heeft het misschien met de vakantie te maken?

• 3 antwoorden
    • 847 weergaven
  24. Started by Bob,

Nu op 192 Radio, Nederbeat, volgens mij een half uur te vroeg. Gr. Bob

• 3 antwoorden
    • 872 weergaven
  25. Lekker weer luisteren aanstaande zaterdag naar Nederbeat op 192 Deze keer weer diverse verrassende platen uit de schatkamer der vaderlandse popmuziek, o.a. Young Sisters, Mike & Michael, Bintangs, Tee Set, een bijzondere uitvoering van I see your face again etc etc. Ver na de thee, tenzij je die ook 's avonds drinkt, of toch.... rond 19.45, the After Tea Groet, en veel luisterplezier, Jan

• 0 antwoorden
    • 808 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.