Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Vincent,

Ik zoek de datum: [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 991 weergaven
  2. Op Zondag 25 Maart 1973 was Radio Caroline bijna de hele ochtend uit de ether, pas na half een kwamen ze terug in de lucht, toch bleven ze de hele middag problemen houden met de generator en keer op keer sloeg dat ding af. Die Zondagmiddag snel een band op de recorder gelegd, alleen... ik had nog maar 1 tape met 1 leeg spoor over, dus... wat geknipt in de platen die middag, als 17 jarige toen had ik wat "cash-flow" problemen en nieuwe tapes waren duur, vandaar. Toch is het, ondanks al het geknip, is het nog een leuk overzicht geworden van de problemen waarmee ze toen aan boord te maken hadden. Je hoort Peter Brain (=Peter van Dam), Dominee Toornvliet en daarna de "C…

• 0 antwoorden
    • 991 weergaven
  3. Caroline-19850817-0106-0400-FergieMcNeal-DaveCollins

• 0 antwoorden
    • 991 weergaven
  4. Started by Jan-Fre,

Tweemaster met Jan Römer vanaf de Aegir. Tiptopper is de onvermijdelijke Emily Starr (no no sheriff). [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 991 weergaven
  5. Started by Vincent,

Peter de Vries en Hugo de Groot. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 991 weergaven
  6. veronica 1965 11-06 0000-0100 JanVanVeen - AlleRemmenLos.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 1 antwoord
    • 991 weergaven
  7. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 991 weergaven
  8. Started by martinja,

The RNI Story - Two_Hour 2LP 1976 [verborgen inhoud]

9. Started by Ronny,

Zie het bericht op de site van de stichting Norderney: Lou Reed Special vanavond om 19.00 uur Geplaatst op 29 oktober 2013 192 Radio eert Lou Reed met een uur lang non-stopmuziek uit de ‘Veronica-jaren’ van Lou Reed, zeg maar de jaren ’60 met Velvet Underground en de solo-platen die hij uitbracht in de periode 1972-1974. Zondag overleed Lewis Allen Reed –beter gekend als Lou Reed – op 71-jarige leeftijd. Daarmee komt een einde aan het bewogen leven van een echt rock ’n roll-icoon. Lou werd geboren in New York op 2 maart 1942. Vanaf 1965 was hij samen met John Cale een van de boegbeelden van The Velvet Underground, een groep die de aandach…

• 3 antwoorden
    • 990 weergaven
  10. In Augustus heeft 192 radio opnieuw de laatste week van de zeezender Veronica uitgezonden. met name werden de Nonstop uren in de nacht niet allemaal in de goede volgorde gedraaid en sommige uren een aantal keren herhaald. Met behulp van de MG opnames en de studio opnames uit 2009 en die van 2024 heb ik de uren in de goede volgorde gezet en gedateerd. Ik heb een aantal uren moeten remaken en heb alle uren voorzien van een aftel jingle en waar nodig aangevuld. Doordat het nieuws ook in de nacht werd uitgezonden door 192radio waren de meeste uren niet compleet. Je kan deze vinden via [verborgen inhoud] daar staan ook de gepresenteerde uren doordat het opnames bevat van zo…

11. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 990 weergaven
  12. Started by Vincent,

Zes en een half uur met Peter de Vries, Hugo de Groot en Steven Bishop. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 990 weergaven
  13. Gast

Hier is een Peter Van Dam studio master copie van 26 juni 1976 (als ik goed gehoord heb ?) Peter draait de LP van de week The Beatles. Dit is de url [verborgen inhoud] Dit heb ik zelf nooit gehoord want ik zat toen vermoedelijk in Zuid Europa. Of in Zuid Frankrijk of Playa De Aro ? Ik zou het niet weten wat ik wel weet is dat Peter op zijn best was. Oh ja de heetste zomer aller tijden zou later blijken. In Zuid Europa was het ook erg warm een Hittegolf alleen daar ik toen niet veel van gemerkt. Ik ben ongeveer 6 weken in Zuid Europa geweest vermoed ik ? het was het beste MI Amigo jaar volgens mij. Reclame stem oa Tony Housten ivm Ieper. Ik was op v…

• 4 antwoorden
    • 990 weergaven
  14. Caroline_66-EasterSundayMorning_GrahamWebb [verborgen inhoud] Caroline_SteveYoungShow_1_67 - Ian MacRae [verborgen inhoud] Caroline_SteveYoungShow_2_67 - IanMacRae [verborgen inhoud] caroline 576 [verborgen inhoud] From the old lady 01 [verborgen inhoud] From the old lady 02 [verborgen inhoud] Radio Caroline - 1983 - Andy Archer [verborgen inhoud]

15. Started by Vincent,

Een (niet complete) Monique Top 50 met Mark de Mast. Iemand die het lijstje wil maken? [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 990 weergaven
  16. Gast
    Started by Gast,

RNI 49/31m SW =>> Radio Nordsee International's World Service

• 2 antwoorden
    • 990 weergaven
  17. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 990 weergaven
  18. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 2 antwoorden
    • 990 weergaven
  19. Started by shadowsfannl,

Hier 2 krantenknipsels van mijn eerste echte kennismaking met de zeezenders. Tijdens de vakantie in Drachten hoorden we van lokale FM piraten dat er een nieuwe zeezender uitzond op de middengolf, en dat was dus Radio Paradijs. Op de transistor ook nog geluisterd, maar dat plezier was helaas snel over. Het staat me niet meer bij of de ontvangst erg sterk was, volgens mij ging het nogal moeizaam met die kleine radio , maar volgens mij was dat bij alle zenders het geval met dat ding. http://www.mediafire.com/view/ionc5beshvxx68n/scan0004.jpg http://www.mediafire.com/view/f61nexn1qxnzxb6/scan0005.jpg Groet, Herbert. Hier opnieuw, deze link moet ge…

• 0 antwoorden
    • 989 weergaven
  20. Gast matenhoor
    Started by Gast matenhoor,

Dit document is het verslag van het kamerdebat op 15 januari 1974 waarin o.a. het einde van de zeezenders wordt besproken. Wellicht staat dit document ook ergens op de site van de Stichting Norferney, maar ik ben die daar nog niet tegengekomen. Mijn nekharen gaan weer recht overeind staan als ik dit lees........ Het pdf-bestand met het desbetreffende document heb ik toegevoegd. Gr, Melle Ik zie geen toegevoegd bestand, dus dan maar een link: [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 989 weergaven
  21. Gast hippo96
    Started by Gast hippo96,

Collega Mi Amigo (K)luisteraars, Even een paar vragen aangaande Mi Amigo: - in oktober 1977 hebben Hugo, Frank en Marc een tijdje non-stop gedraaid. Was dat nu vanwege het tekort aan eten of vanwege de sneer die men van Patrick Valain kregen omdat er een drive in show spot niet was gedraaid? Waarom werden de programma's weer hervat? - Hoe werd bepaald wie met de eerste tender daarna naar huis mocht? Marc Jacobs ging eraf en Frank en Hugo bleven nog tot resp eind oktober en begin november (toen Ferry en Herman aan boord kwamen). - Waarom is Hugo Meulenhoff niet meer teruggekomen toen hij Marc weer terug-van-weggeweest hoorde? Frank was ontsla…

• 2 antwoorden
    • 989 weergaven
  22. Started by Andree,

Kwam dit op een middengolf piraten forum tegen, [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 989 weergaven
  23. Started by Vincent,

Met de kop in de wind. [verborgen inhoud]

24. Started by Vincent,

Voor de puzzelaars een niet gedateerde opname uit september 1979: [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 989 weergaven
  25. Lang geleden deze cassette gekregen van Evert, waar wat met pen op stond geschreven en dat heb ik overgenomen - opgenomen en geupload [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.