Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opnames uit het archief van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  2. Eind Oktober 1972 was de Nederlandse RNI directie de problemen met de Engelse DJ's van RNI spuugzat, ze kregen allemaal ontslag en Radio Noordzee ging Nederlandse programma's uitzenden in de avond. Erwin Meister en Edwin Bollier waren hier niet blij mee, ze waren "slightly pissed-off" en al snel regelen beide directies dat de International Service van RNI voortaan onder Mebo ltd. gaat vallen. Dus..... waren er vanaf 3 November 1972 weer Internationale programma's... goddank, want, weer eerlijk, de avondprogramma's die in het Nederlands waren, nou, die vond ik nou niet echt leuk, veel "soft music" en meer van die meuk, althans.. in mijn visie. Bij deze Don…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1k weergaven
  3. Started by h.roos,

Veronica-19640722-1300-1400-Cees van Zijtveld-Halverwege. [verborgen inhoud] Groet Henk.

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  4. Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19750723-1100-1209-StanHaag-JoopVerhoof-StanHaagVandaag-VanuitPasiaInPlayo.mp3

• 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  5. Gast
    Started by Gast,

Revitalised gereanimeerde recording opname. September 1974, de Mi Amigo ligt inmiddels weer voor de Engelse kust, Johnny Jason is teruggekeerd op de MV en verbaast zich over de eenzaamheid van de nieuwe locatie in the Knockdeep Channel waar af en toe een zandzuiger langs komt, wel even iets anders dan het uitzicht op Scheveningen van ongeveer medio augustus 74 toen hij ook aanboord was. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-Q86QXS4IK4GP.mp3 Paul de Haan.

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  6. [verborgen inhoud] VOO-H1-19841202-GroteVerwarring-InterviewMetRoyLindau[Laser]-5min VOO-H1-19850120-DeGroteVerwarring-OverLaser558AntenneProblemen-1min VOO-H1-19850127-DeGroteVerwarring-OverProblemenLaser-1min VOO-H1-19850210-DeGroteVerwarring-InterviewMetJohanVisserOverLevenAanBoord VOO-H1-19850602-DeGroteVerwarring-VisitToLaser VOO-H2-1983-08-22-2000-2100-GroteVerwarring + nog 7

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  7. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 28 september 2014 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] 20.00 - 22.00 uur en woensdag 1 oktober 2014, 20.00 - 22.00 u. Presentatie: [verborgen inhoud][verborgen inhoud] en Kees Brinkerink [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] ​28 september 1964 Het mag dan eind september zijn, in Amerika viert men de zomer nog volop. Waar dat allemaal plaatsvindt blijkt uit diverse titels: Dancing in the Street, I’ve Got Sand in my Shoes, Beach Girl, Anywhere the Girls…

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  8. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De Michelle is dit weekend al voorbij gekomen.

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  9. Started by RobKi,

Eindelijk eens opgediept uit de oude dia's: de Norderney aan de Van Hasseltkade in Maastricht. Ik nam de twee dia's tussen september 1986 en juni 1987 - de precieze datum weet ik helaas niet. Ik houd me aanbevolen voor de juiste data. [Edit: tussen april en juni 1987 - met dank aan de Hansen: Hendriks en Knot] Indertijd liep de oprit van de Wilhelminabrug nog rechtuit naar de Markt. Inmiddels is het kantoorpand links allang gesloopt, en komt het verkeer daarvandaan de brug op. De kade is ook niet meer in gebruik als parkeerplaats; het heet nu Maaspromenade. Het schuine stukje beschoeiing bij de boeg van het schip is tot op de dag van vandaag nog te herken…

10. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 27 september 2014, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​Deze week de volledige UK Top 40 van eind september 1968, 46 jaar geleden dus. Op nummer 1 Mary Hopkin met Those Were The Days. Mary werd geboren in 1950 in Wales en was een van de eerste artiesten in de Apple-stal van The Beatles. Those Were The… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  11. Started by Jingle192,

In een onlangs hier aangeboden Veronica-uitzending van 16 augustus 1974 (10:48-12:22) zegt Bart van Leeuwen dat er aan boord een opname moet liggen van Johnny Reggae (originele versie: The Piglets) waarin de mensen aan boord (onder wie blijkbaar dit keer Bart van Leeuwen) op de instrumentale muziekband het nummer opnieuw hebben ingezongen. Kent iemand die versie? Is die ooit uitgezonden?

12. Gast
    Started by Gast,

Caroline kerst en oud en nieuw 1979/80 en meer. Een “bundel’' met de nadruk op de kerst en oud en nieuw uitzendingen van Caroline gedurende 79/80. Ik heb waar nodig de kwaliteit bewerkt voor aging anorak ears. Afkomstig van diverse opnemers, oa Ken uit Scotland en Fred Archer uit de UK. Ongetwijfeld wel eerder hier en daar aangeboden. Duidelijk hoorbaar is dat in de loop van 79 de apparatuur in beide studio’s aan het einde kwam en de vrolijkheid van kerst en oud en nieuw zou aanboord van de Mi Amigo de laatste zijn. Circa 2,5 maanden later viel de bodem letterlijk uit de Mi Amigo. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborge…

• 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  13. Started by Vincent,

Uit juli 1988 drie kwartier Andy Brandgate vanaf de Ross Revenge. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  14. Radio 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  15. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  16. 31 augustus, het was meer dan het verdwijnen van Veronica. Het was het einde van de grote betekenis van Nederlandse artiesten in de hitlijsten. Zonder het podium op de Noordzee deden Nederlandse artiesten er niet mer toe. De uitzending van zaterdag 30-8 (en 6-9) zijn een eerbetoon aan Veronica, met de grote hits van de bands die door Veronica een kans kregen, met een dankwoord van een van de leden van the Cats en de historie van Armand, die zonder een DJ van Veronica die een b-kantje ging draaien waarschijnlijk altijd "te min" was gebleven. Janken om Veronica, we kunnen het allemaal, maar ik heb er voor gekozen om julie nog een keer het feest van de muziek van de Nederbea…

17. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  18. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  19. Niet gecontroleerde ne mogelijk fout gedateerde opnames van Radio Caroline. Ik heb ze al een tijdje in een map staan om uit te zoeken, maar kom er niet aan toe. Is er hier iemand die dat wil doen? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  20. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Dank aan Stichting Norderney

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  21. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  22. In de verzameling van Piet Treffers vond ik ook deze single met commercials en jingles van Radio 558, de opvolger van Radio Monique. Ook deze waarschijnlijk al eerder ergens geplaatst, maar toch, voor de liefhebbers. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  23. Started by Drumbeat,

Time flies so fast that it is hard to believe it was 31 years ago today when the last broadcast was heard from Radio Caroline aboard the MV Ross Revenge. I was just 27 years old at the time...now I'm becoming an old man! Since Radio Caroline finished, there have been many other stations calling themselves Radio Caroline - but I think true radio anoraks know that there was only one Radio Caroline - and that Radio Caroline, which we all loved, broadcast from a ship at sea, in international waters. NEVER accept any imitations!

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  24. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

25. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 1 antwoord
    • 1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.