Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
Een prachtige opname (kwaliteit) van RNI-DX en KG 1971. ( ik denk 6205 kHz ). Bijna twee ( 2 ) uur ! En ik ben een MG en KG "freak" dus genieten ! Een datum en alle presentatoren heb ik niet afgeluisterd. Misschien is er hier iemand ? [verborgen inhoud] foto: © Nico Steenbergen
-
- 9 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opnames uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 737 weergaven
-
-
Vandaag kreeg een handvol zwart-wit foto's van prachtige kwaliteit. En tot m'n verbazing zitten daar een aantal foto's bij dat op 31 augustus 1974 Meister en Bollier langszij de Norderney kwamen en de hand schudden van Bull Verweij. Ik had al eens een foto gezien die Dick Klees maakte en stond in het boek van Marc van Amstel over RNI. Maar deze zijn anders en vanuit andere hoeken. Ze zijn gemaakt door Telegraaf journalist Berrry Zand Scholten en hij had de negatieven jaren lang in een la liggen. Nu zijn ze gedigitaliseerd. Verder nog een aantal foto's die ik nog nooit gezien had gemaakt op de Norderney. Ter zijner tijd zal ik ze als Berry toestemmin…
-
- 0 antwoorden
- 585 weergaven
- 1 follower
-
-
Enige tijd geleden kreeg ik de vraag van oud Telegraaf journalist Berry Zand Scholten wie er bij Veronica een bromfiets bereed. Berry presenteerde nadat Henk van dorp Veronica verlaten had het sportprogramma Telesport. Hij had nl op onze website de foto gezien van mij op m'n Puch. Ik wist dat Ad Bouman ook een Puch had ( die hij eens uitleende aan Boudewijn de Groot en maar niet terug kreeg ) en ergens in m'n achterhoofd dacht ik ook het bij Lex Harding het geval was. Enfin, Berry schrijft als "pensionado" voor het blad [verborgen inhoud] artikelen. En hij vroeg of Ad, Lex en ik er over wilde vertellen. We hebben dat vanmiddag gedaan in het museum in Nij…
-
- 0 antwoorden
- 621 weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 39 jaar geleden was het over en uit voor Radio Mi Amigo vanaf het gelijknamige schip. Die dag was ik op tienertoer van NS naar Antwerpen. Met de kaart kon je tot Roosendaal, voor een klein bedrag mocht je verder naar Antwerpen Centraal. Bij terugkomst was er stilte op 962 KHz. Wat we die dag hebben gemist is de persoonlijke top 10. Gelukkig is de tape bewaard gebleven. Het gaat om het uurtje tussen 15:00 en 16:00 uur, ook de laatste met Schipper die volgens mij het leger in moest. [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 847 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 975 weergaven
-
-
Nog een stuk Mi Amigo. Ik weet er niks van. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 804 weergaven
- 1 follower
-
-
Radio_ Delmare_03_07_1979 [verborgen inhoud]
-
- 13 antwoorden
- 3,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier een stuk RNI. Ik weet er niks van. [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 787 weergaven
- 1 follower
-
-
Dit is Atlantis, ik weet er verder niks van. Behalve dat het uit augustus 74 is. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Mocht iemand de nummers 2 en 3 uit de lijst horen, laat het dan even weten. [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Swinging Radio England 227m 22 10 1966 Bruce Wayne's Midnight Early Morning Show.mp3" [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Atlantis 312 streamt via het internet en zendt vooral muziek uit de jaren 70 uit. De jingles van de ex-zeezender Radio Atlantis worden veelvuldig gebruikt, evenals de commercials die in die tijd werden uitgezonden (vb. Joepie). De presentatie is waarschijnlijk Engelstalig (nog geen dj's gehoord) maar ik veronderstel dat er ook er Nederlandstalige medewerkers zijn want af en toe hoe je wel eens een Nederlandstalige hitje. Atlantis 312 is te horen op TuneIn : [verborgen inhoud] en de Shoutcast stream : [verborgen inhoud] Opmerkelijk: de website is gehost op hetzelfde domein als Radio Nordsea International UK.
-
- 0 antwoorden
- 978 weergaven
-
-
Beste vrienden, Tijdens het "opruimen" van m'n archief kwam ik deze opname van Mi Amigo tegen. Hij is van 9 maart 1975. Verder weet ik er niks van en ik bewaar het ook niet. Maar voordat ik 'em wis ( ik heb er niks mee )………..hier is ie voor jullie. Ben wel een beetje benieuwd of het een hele bekende opname is. Groet, [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 936 weergaven
- 1 follower
-
-
Veronica18041974RobOutover18-04-197313001400 [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Net zoals Radio Northsea International UK profileert [verborgen inhoud]zich als de opvolger van de zeezender RNI. Hun [verborgen inhoud] (sendeplan) is ook internationaal : Engels, Duits, Nederlands en Vlaams, alhoewel hun[verborgen inhoud] (dat geen last heeft van malware :-)) uitsluitend Duitstalig is. Woensdag en zaterdag zijn de Nederlandstalige dagen met programma's zoals 'Driemaster', 'De Nederlandse Top van ...', 'Tweemaster', 'Hoog tij' .. Een duidelijke verwijzing naar de zeezender periode. Hun stream kan je opvragen op de site : [verborgen inhoud] of via TuneIn: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
31-03-2002 Flashbackshow 37 19-06-1974 1000-1100 Veronica [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server Radio Caroline 20-09-79 Baken 16 met Paul de Wit 1200 - 1300 uur [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 911 weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 801 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 10 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Groet, Bertus