Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Uit het archief van Paul Baele, vers van de recorder. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

2. Gast

Vele jaren lag de Communicator hier afgemeerd, het ziet er naar uit dat de opvolger hier ook weer de 1395 locatie nieuw leven in gaat blazen. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UPCXYHOFNRXB.jpg Paul de Haan.

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  3. Started by Juul,

"Lodewijk de drukker" zo ging Lodewijk v.d. Velden door het leven bij ons. Lodewijk was werkzaam bij drukkerij van Dam in Hilversum. Zij waren verantwoordelijk voor al ons drukwerk. En ook drukten zij vanaf dag 1 in 1965 de Top 40. Tot wanneer weet ik niet precies. Maar ik liep pas geleden tegen de enige foto aan die van hem ooit verschenen is volgens mij. Hier zien de de "2 Lodewijk-ken" van Veronica samen op 1 foto. vlnr.: "Lodewijk de drukker", Lex Harding De fotograaf weet ik niet. Juul

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  4. Een Kerstshow. [verborgen inhoud]

5. Gast Arjan Aalders
    Started by Gast Arjan Aalders,

hallo ik zoek afteljingles 1t/m 100 al lange tijd wie heeft ze je kunt mailen naar XXXX

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  6. Started by Tino,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 675 weergaven
  7. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  8. Radio Monique [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  9. Radio London 17 april 1966 Stond verkeerd gedateerd op mijn harde schijf. Na uitzoeken wat het was, blijkt het de eerste show van Cris Denning te zijn op Big L. Hij was net ervoor gewipt bij Luxemburg, hij had de reclame van Horace Batchelor belachelijk gemaakt (The address was always read as "Horace Batchelor, Department One, Keynsham, spelt K-E-Y-N-S-H-A-M, Keynsham, Bristol") Je kan horen dat hij wel naar SRE geluisterd had, hij zegt regelmatig 'Boss', een term die bij London niet echt gebruikelijk was... de link: 1966 04 17 13.58-14.xx - Paul Kaye, Chris Denning first show .mp3 [verborgen inhoud] groet, Jan

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  10. Tijdens de Radiodag op 4 November 2006 sprak Jelle Boonstra met "Meneer de Groot" (Ferry de Groot) onder andere over wat er zoal gebeurde tijdens de Dikvoormekaar show opnamen. Hier kun je het gesprek zien en horen: Ze hadden net zoveel lol bij de opnamen als wij bij het luisteren naar het resultaat.

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 885 weergaven
  11. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  12. Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 924 weergaven
  13. Radio 819 [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 493 weergaven
  14. Started by jan V,

1970-11-19 0710-0800 Will Luikinga-Ookgoeiemorgen [verborgen inhoud] 1973-11-19 2000-2100 ChielMontagne-MetTechnischeStoring [verborgen inhoud] 1973-11-19 2100-2200 HansBarendse-Welkomop538 [verborgen inhoud] 1973-11-19 2200-2300 FransVanDerBeek [verborgen inhoud] 1973-11-19 2300-0000 SiebKroeske [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 531 weergaven
  15. Dit is een opname op R2R tape uit de collectie van Hans Hogendoorn. [verborgen inhoud] Vincent heeft de opname beluisterd en beschreven: 00:00 Hobbykwartier met Dik Voormekaar. Schilderij ophangen. 02:57 André van Duin, aloha. 03:10 Neil Diamond - Girl, You'll Be a Woman Soon. 05:58 Reclame: Vis-o-matic magneetvissen (parodie). 06:31 Cabaret: Wim Kan - De Pathefoon. 13:41 Reclame: Geef u was Biologisch Ant (parodie). 14:58 Engelbert Humperdinck - Release Me (live). 17:57 Jingle Radio 220. 18:02 Onderzoek naar de luisterdichtheid van het programma. 19:07 Rubriek Hondengroeten. 21:50 The Tremeloes - By the Way. 24:51 De prijsvraag. Prijsvraag van vorige week: Vent…

16. Dit zijn opnamen uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Tweede pinksterdag 2012 was ik bij Ad op bezoek, die me vertelde dat hij in Augustus 1973 "op de radio was geweest" bij Veronica. Hij had dat programma toen ook opgenomen en na wat zoeken kwam de tape boven water. Ik heb de tape toen gedigitaliseerd en de uren op CD gezet en naar 'm teruggestuurd. Hij vond 't erg leuk de opnamen weer terug te horen na zoveel jaren (hij had de opname zelf nog nooit teruggehoord). Hij had toen een single meegenomen naar de studio van Cliff Nobles & Co : Switch it on, de herkenningsmelodie van de Soos waar hij draaide. Techniek van dit programma is in h…

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 365 weergaven
  17. Started by Walvlis,

De PZC van 20 december 1975 brengt een verhaal over een nieuwe zeezender, Black Rose. Ik ken het verhaal niet maar misschien zegt het iemand op dit forum iets. Uitvalsbasis is Cadzand-Bad. [verborgen inhoud] En het volgende bericht is te vinden in de PZC van 23 december 1975 [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  18. Started by Juul,

Ik was onze website aan het bijwerken en kwam het verhaal achter deze single weer tegen. We schrijven januari 1970...... "Voodoo Woman" van Simon Stokes & The Nighthawks. Snel door de bocht zou je kunnen zeggen dat deze single één van de redenen was voor het vertrek van Jan van Veen bij Veronica. Ik heb dat al eens beschreven: http://www.norderney.nl/historie_1970_1.html http://www.norderney.nl/historie_1970_2.html Hier is de originele Amerikaanse single. Al lang niet meer te verkrijgen dus het kan wel denk ik. Het was single 40.480 in onze discotheek. De stereo versie: http://www8.zippyshare.com/v/11213847/file.html Juul

• 1 antwoord
    • 1,9k weergaven
  19. Joost mag het weten... [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 874 weergaven
  20. Started by MikeBr,

The VOA has posted a 5 minute video about the Courier in connection with an exhibition at the Coastguard Museum, includes interviews with crew. http://www.voanews.com/content/decades-after-the-cold-war-a-voa-coast-guard-partnership-is-honored/1944320.html Couple of other links 1954 film about Operation Vagabond http://www.criticalpast.com/video/65675024529_Voice-of-America_Jan-Hajdukiewicz_helium-filled-balloon_Operation-Vagabond Photos http://www.uscg.mil/history/webcutters/courier_wagr410_photos.asp

• 1 antwoord
    • 768 weergaven
  21. Started by Alex,

Dacht niet dat deze al voorbij gekomen was. Zag de clip op FB. Leuke video. http://youtu.be/bR0vMy1LvFY

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  22. Started by Sapuripong,

Radio Mi Amigo, koffie met of zonder met Michelle op 15-08-1977 tussen 10.00 en 11.00 uur [verborgen inhoud] Met dank aan Vincent voor het digitaliseren!! Wim

• 1 antwoord
    • 643 weergaven
  23. Started by Andree,

Zend en luister amateurs opgelet, van 5 tot 8 Augustus is de Ross Revenge in de lucht op de amateur banden onder de call sign GB5RC Ze herdenken daar mee a decade of offshore radio. meer info op www.qrz.com en dan rechts boven zoeken op gb5rc

• 1 antwoord
    • 895 weergaven
  24. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  25. Met dank voor de technische digitale realisatie aan Harm Koenders Caroline North 259 1967-08-12 1051-1200 Dave Lee Travis [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.