Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 3 september 2016, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. Het is inmiddels al vijf jaar dat je op zaterdagavond naar een volledige non-stop UK Top 40 uit de jaren zestig of zeventig kunt luisteren. Deze week de eerste lijst na het verdwijnen van Radio Veronica: de Engelse hitparade van 7 september 1974. Op 1 The Osmonds met… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Ik zoek de datum: [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 991 weergaven
-
-
RNI 1974 05-30 2000-2100 DonAllen.mp3 [verborgen inhoud] RNI 1974 05-30 2100-2200 DonAllen.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 637 weergaven
-
-
DELMARE 1979 06-21 0700-0800 RonaldBakker - WakkerMetBakker.mp3 [verborgen inhoud] DELMARE 1979 06-21 0800-0900 RonaldBakker - WakkerMetBakker.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 1 antwoord
- 659 weergaven
-
-
Afkomstig Website Chris Mackerell Bestaat die website nog ? Zou nie weten [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 919 weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Eddie [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 813 weergaven
- 1 follower
-
-
Zondagmiddag 4 september tussen 15.00 en 17.00 uur staat Radio Extra Gold in het teken van de opening van het 192 Museum in Nijkerk. Een expositie die geheel gewijd is aan de zeezenders. Jaap Jansen praat dan met ‘de vader der deejays’ Willem van Kooten, de populairste disc-jockey uit de jaren ’70 Lex Harding, de eerste vrouwelijke dj Tineke de Nooij (al 56 jaar op de radio), de benjamin van Veronica Bart van Leeuwen en de technici Juul Geleick en Ad Bouman. Ook komen Ferry Maat (Radio Noordzee Internationaal), George Baker, Piet Veerman en de conservator van het museum Jaap Schut aan het woord. Het 192 Museum, Oude Barneveldseweg 65 in Nijkerk, is elke vr…
-
- 0 antwoorden
- 663 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 699 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 759 weergaven
-
-
Dit jaar herhaalde Surfradio hun Radio Noordzee uitzending. Vorig jaar gingen mijn opnames een beetje de mist in maar deze keer gelukkig niet. Hieronder de Links naar de bestanden 30-08-2016 [verborgen inhoud] 31-08-2016 [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 726 weergaven
-
-
Na een korte toespraak en dank woord door Lex Harding verrichtte Willem van Kooten de opening door op een knop te drukken. Je kent ze wel, zo'n ronde rode knop waar géén stekker o.i.d. aan vast zit. Het zaaltje beneden zat bomvol en het was er ronduit benauwd. Het museum zelf is mooi ingericht met aparte kamers en er staan prachtige miniatuur modellen van de diverse zendschepen. Er is natuurlijk meer te zien maar dat kun je vanaf vrijdag zelf bezichtigen. Bijkomend voordeel, het is dan niet zo druk als vandaag. Grappige 'bijvangst' was het aantal oud radio collega's van mijn generatie waarvan ik er sommigen al 35 jaar niet meer heb gez…
-
- 14 antwoorden
- 3,4k weergaven
-
-
gevonden op het wereldwijde web ... [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] The emperor rosko - 22 juli 1966 Veel plezier ermee
-
- 1 antwoord
- 761 weergaven
-
-
Vandaag hoor je de i.v.m. de opening van het Veronica Museum in Nijkerk (Alleen voor genodigden) de laatste uitzenddag van Radio Veronica op 192Radio van 8.00 tot 18.00 uur. … Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 945 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 10 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
Dear All, My disk that has this hour recorded has gone kaput!!!! Could somebody please supply the hour in question to complete the days broadcast. Many thanks Ian
-
In de jaren 60 had een slimme ondernemer een handeltje door mensen op de Scheveningse boulevard de mogelijkheid te bieden met een verrekijker naar het Veronica schip te laten turen. Ik herinner me dat je het schip normaal gesproken wel kon zien liggen, aan de horizon. Volgens mij ken ik eigenlijk geen foto's waar het schip 'nu eenmaal' op de achtergrond te zien is, in de verte. Zijn die er inderdaad nauwelijks?
-
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Hebben jullie deze al gezien?
-
- 9 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Op de 31ste, Woensdag dus, is Lex te gast bij BNR-Roelof Hemmen. Is er iemand die bereid is dat op te nemen? Juul
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Zondagavond van 18 tot 19u de laatste aflevering van de ‘Zomer van 1976’ met nog één keer de leukste hits en tips uit de warmste zomer die we ooit meegemaakt hebben. Vanavond Wild Cherry, Fleetwood Mac, The Steve Miller Band, Ian Matthews, Silk, Ferrari, The Classics, Johnny Wakelin,… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Het is mij ontgaan dat er ooit in Playa een openingsuur ( 1 dec van 212 naar 319 ) is opgenomen door het Playa team , onbegrijpelijk dat deze band niet op tijd aan boord was ( men was al weer een paar dagen na de zware novemberstorm in de lucht )bij het zo'n voor het station belangrijke dag. Ik zou graag willen weten waarom men in Playa deze uitzending met enthousiasme ( 2 a 3 weken voor uitzending)heeft opgenomen terwijl bijna het hele team na een paar weken vertrok , blijkbaar is direct na de frequentie wisseling dit besluit genomen.
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Eddie [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 739 weergaven
- 1 follower
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 28 augustus 2015 20.00- 22.00 uur en 2 september 2016, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Frans de Graaff Dit wordt weer een heerlijk uurtje met bekende klassiekers en onbekende pareltjes. Ik bedoel maar: had u ooit van het groepje Womenfolk gehoord? Ze hebben bijvoorbeeld een uitstekende versie van The Last Thing On My Mind gemaakt, moet u maar eens naar luisteren. En met deze is ook niks mis.… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]