Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
Hallo, Ik kwam dit singeltje tegen op Discogs, staat bij de buren ( Thanks Hans) Mart
-
- 0 antwoorden
- 813 weergaven
-
-
Twee opnames uit het archief van Ton van Draanen zonder datum. Wie wil ze dateren? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 813 weergaven
-
-
Caroline 558 Station's 26th birthday DJ Rico 0700-0730 UK time Easter Sunday,15 April,1990 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 813 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 813 weergaven
-
-
Op 31 Augustus 2008 werden er radio uitzendingen verzorgd door 192Radio vanuit Rockart. Dit zijn een aantal fragmenten uit de uren van 12:00-14:00 met Juul Geleick en Ad Bouman.
-
- 0 antwoorden
- 813 weergaven
-
-
De voordelen van het zogeheten hitte protocol voor ouwe hangsnorren met drup aan de neus. Het advies luidt.....doe het rustig aan. Welnu, ik ben niet vooruit te branden. Zit uren in mijn tuin onder een overkapping in de schaduw met een boek en mijn transistor radio die afgestemd staat op 107,5 mhz. Daar geniet ik opnieuw van de Veronica top 1000. Om aan alle speculaties een einde te maken, het is zo'n micro versterkertje dat puur bij toeval die top 1000 uit de maand juli van 1974 ten gehore brengt. Het komt mijn tuin niet uit. Het is herbeleven op en top, Lex-Tineke-Bart-Hans-Stan
-
-
- 6 antwoorden
- 813 weergaven
- 1 follower
-
-
Caroline-19850713-David Andrews, James Day Caroline-19850714 David Andrews, James Day Caroline-19850714 James Day [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 813 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 812 weergaven
-
-
Hallo allen, Ik digitaliseerde nog een video van Caroline in the seventies. Ondanks dat het een originele koopvideo was, is de beeldkwaliteit helaas erbarmelijk. Ik twijfelde daarom om deze hier te plaatsen, maar het bijhorend geluid en de fragmenten zijn gelukkig wel van redelijke kwaliteit. De intro was zodanig slecht dat ik deze in dezelfde stijl heb gerestaureerd, ondanks de kwaliteit hoop ik toch dat het geluid enige herinneringen boven haalt. De video staat hier online: Admin: video op verzoek rechthebbende verwijderd. Mvg, Frank
-
-
- 3 antwoorden
- 812 weergaven
-
-
Graham Gill en Andy Archer live aan deck. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 812 weergaven
-
-
90 minuten Radio Caroline. Het enige dat ik weet is dat het volgens het cassettedoosje is opgenomen op 1 en 2 januari 1978. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 812 weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar de datum ergens in februari of maart 1979 toen er weer voor het eerst werd uitgezonden vanaf de MV na de bijna zinkpartij. Het was een testuitzending met nonstop muziek.
-
- 2 antwoorden
- 812 weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: ​Presentatie: Rob van Wezel. Uitzending op zaterdag 27 september 2014 van 14.00 - 16.00 uur op de stream van [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 14.00 - 16.00 uur, zie [verborgen inhoud] Tipparade op 192Radio: ​​Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 27 september 2014 van 17.00 - 18.00 uur op de [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 17.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud]. De Cees van Zijtveld Top 40 Joost was een week op vakantie en Cees nam het over van hem. En dat hebben ze geweten. Zie het gedrukte exemplaar. Met prachtige lette…
-
Half uurtje Rob Harrison op 819 kHz. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 812 weergaven
-
-
-
In 1999 verving ik mijn Windows-95 PC voor een Windows-98SE en in 2000 had ik voor het eerst internet via Chello van UPC, een wereld ging voor me open! Toen begon mijn "jacht" op internet naar "offshore radio", met de CD-brander bewaarde ik de mp3 bestandjes op CD-R... Na een aantal jaren was ik een hoop van die CD-R'etjes kwijt en onlangs toen ik "grote opruiming" in mijn PC-kast ging doen vond ik er een paar terug, uit 2001 en 2002. Op een van de CD-R's vond ik een opname van een studioband van Radio Atlantis, vraag me niet waar ie vandaan komt... ik zou het echt niet meer weten, en ik denk dat deze opname hier ook wel eens meer is aangeboden, maar ik gooi 'm er ge…
-
- 0 antwoorden
- 812 weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Eddie [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 812 weergaven
- 1 follower
-
-
Uit het archief van Ad Couwenberg, een prachtige Top 40 en nog betere Tipparade uit de mooie zomer van 1971. De Top 40 wordt gepresenteerd door Lex Harding en de Tipparade door Klaas Vaak. De Top 40 lijst is deze : [verborgen inhoud] De Tipparade lijst is deze : [verborgen inhoud] De opname heb ik niet ge-edit, dit is zoals het destijds op de band is opgenomen. [verborgen inhoud]
-
-
- 15 antwoorden
- 812 weergaven
- 2 followers
-
-
Crispian St John on the Night Shift between 0256-0416. Caroline was using less than 10kw at this time along with the "Mickey Mouse" aerial. When Hungary switches on its carrier around 0400, reception gets bad. This was recorded in England [verborgen inhoud] Thanks Vincent for converting the cassettes.
-
- 0 antwoorden
- 812 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 0 antwoorden
- 812 weergaven
-
-
Twee uur Charlie Wolf. Kwaliteit van de opname valt tegen. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 812 weergaven
-
-
Mi Amigo, Ook goeiemorgen met Marc Jacobs op 18-09-1976 tussen 09.00 en 09.00 uur [verborgen inhoud] Mi Amigo, Koffie met of zonder met Michelle [verborgen inhoud] Met dank aan Vincent voor het digitaliseren!! Wim
-
- 2 antwoorden
- 812 weergaven
-
-
Ooit gedownload bij de Offshore radio groep Sorry Juul. Ik weet niet hoe ik bij jullie club wat online kan zetten, dus ik heb het maar weer hier gedaan Veronica28041973LexHarding1500-1600Top40 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 811 weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 811 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 811 weergaven
-