Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Jan-Fre,

Morgen 12 jaar geleden, Joost den Draayer op Radio Monique [studio] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 957 weergaven
  2. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 984 weergaven
  3. Started by mart538,

Kwam dit tegen op MP. Voor de liefhebbers, originele Veronica Reklame's van de Master????? (9 CD) [verborgen inhoud]

• 34 antwoorden
    • 8,4k weergaven
  4. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 8 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  5. Started by martinja,

RNI 02-01-1972 1300-1400 - Ferry Maat [verborgen inhoud]

6. Gast
    Started by Gast,

Hoi, Voor de "Radio Addicts" een bijdrage komende uit mijn archief. Alle files (jingles, commercials etc) zijn door mij gerestoreerd en kregen een master. Evident kan het gebeuren dat er tussenin een file staat van mindere kwaliteit, dus don't shoot the messenger. Doch de audiokwaliteit van decennia geleden kan je nu beluisteren in een digitale kwaliteit. Alle files zijn 320 kbps stereo. Deze bijdrage omvat : Radio Mi Amigo - Frequentie Jingles 1974 1979 [verborgen inhoud] Uw reactie in woord en beeld zijn steeds welkom. Heeft u aanvullingen, feel free om deze te posten.

• 1 antwoord
    • 2,3k weergaven
  7. fransvanderdrifttop402610197415041602 [verborgen inhoud]

8. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  9. Started by mart538,

Wat en leuke dvd over Swiniging Radio England. Import uit Engeland

• 7 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  10. RNI was een dagje uit de lucht Radio Noordzee 100mHz [verborgen inhoud]

11. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  12. Veronica 30-08 74 14.00 tot 15.45 Klaas vaak en Lex Harding kant A [verborgen inhoud] Veronica 30-08 74 14.00 tot 15.45 Klaas vaak en Lex Harding kant B [verborgen inhoud]

13. Started by Jan-Fre,

Mocht iemand het nog niet hebben en het zoeken: ik zag het boek De Veronica sage van Gerth van Zanten (1968) te koop voor slechts 9 euro. Hurry up, 1 beschikbaar [verborgen inhoud]

• 7 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  14. Radio ID collection volume 5 "The Pirates" - Alfasound. Voor Juul gelijk de inlay er bij gedaan! [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  15. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 764 weergaven
  16. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  17. Started by Steksis,

[verborgen inhoud] Philips C-120 Philips Side A Old Radio 1973 - 1974 1974 03 30 Mi Amigo Brian Anderson 1974 03 30 Caroline Andy Archer 21.00 1974 03 30 Caroline Michael Lindsay 23.00 1974 03 30 Caroline Andy Archer 23.30 Caroline Brian Anderson 1974 05 15 RNI Robin Banks 1974 04 01 Mi Amigo Brian Anderson 1974 04 01 Caroline Andy Archer BRMB Ed Doolan 1974 04 01 AFN Frankfurt Old Gold Retold 1974 10 19 Capital 539 David Symonds 1974 00 00 Seagull Andy Archer Caroline Chicago 1974 10 20 Mi Amigo Jingles 1974 10 21 Capital 539 Kenny Everett Caroline Bob Noakes Andy Archer Capital 539 RNI Don Allen Seagull Tony Allen B…

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  18. Started by Walvlis,

Deze opname maakte ik in Vlissingen (Zeeland) [verborgen inhoud]

19. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen …

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 10 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  20. Zo'n 20 jaar geleden kwam ik in het bezit van 2 digitale bestanden met opnames van Radio Syd. Het bleek dat het station, Radio Syd, een vooraf opgenomen Radio Caroline Top 5 gepresenteerd door Tom Lodge, uitzond. Opgenomen aan boord van de Fredericia ging de tape naar Radio Syd en werd daar uitgezonden. Weet iemand iets meer over deze 2 korte programma's?? Henk Kruize [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 674 weergaven
  21. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 904 weergaven
  22. Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Dit is de beschrijving uit de index van Helmut:

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 852 weergaven
  23. Al weer meer dan een half mensenleven geleden, 51 jaar, RNI International service, live met Paul May en zijn programma "Cloud nine". Met dank aan de downloadclub die hem in 2004 online zette. RNI - 19 Maart 1972 - 2100 uur -2200 uur - Paul May - Live "Cloud nine" [verborgen inhoud] Fijne Zondag Henk Kruize

• 0 antwoorden
    • 617 weergaven
  24. Even wat gesnuffeld in mijn archief en ik vond deze 2 opnames van respectievelijk 56 en 47 jaar geleden en van deze dag 7 Mei, een studio tape van Radio 390 "Swing session" van David Sinclair en een opname van Radio Mi Amigo, Bart van leeuwen, hij is nu 50 jaar DJ zie een andere posting bij Radio Veronica-zeezender, alle twee van 7 mei. Met dank aan de downloadclub voor de digitalisatie, veel luisterplezier Radio 390 - 7 Mei 1967 - 16:30-17:00 - "Swing session" - David Sinclair [verborgen inhoud] Radio Mi Amigo - 7 Mei 1976 - 15:00-15:30 - Bart van Leeuwen - live [verborgen inhoud] Fijne Zondag Henk Kruize

• 0 antwoorden
    • 756 weergaven
  25. Started by Robin Westhof,

Vandaag ook al weer 50 jaar geleden! '' Then on 24th July 1973 another station was launched as the night-time rock music was put into programme format and Radio Seagull was born. Back in 1970 a company owned by record producer Jimmy Miller and pop manager Tony Secunda had hired airtime from Monaco's Radio Monte Carlo and started broadcasting late night free-form “hippy” programmes across Europe under the name of Radio Geronimo. These programmes were an erratic but interesting mix of rock with some jazz and classical music, presented with a deliberately laid-back and informal style. The project won a loyal audience, estimated as 350,000. Although it…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.