Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Radio Monique 963 01-03-85 Frits Koning 10.40-11.25 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-Q6GTCCLXKM7A.mp3 (Dank aan "jepatrick"/?) Robin

• 0 antwoorden
    • 735 weergaven
  2. Kwam ik eerder vandaag tegen bij toeval...... [verborgen inhoud]

3. Started by jan V,

1966-10-27 1600-1700 ChielMontagne-DonderdagmiddagParade [verborgen inhoud] 1968-10-27 1900-2000 JoostDenDraaier-JoostMagHetWeten [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

4. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 734 weergaven
  5. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 21 november 2015, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​Vanavond om 20u zetten we de klok gelijk met die van Rob en Bert. Je hoort dan de volledige UK Top 40 van 39 jaar geleden. Leuk om de Veronica Top 40 en de Engelse hitparade van die datum even met elkaar te vergelijken. Op 1 Good Vibrations van… lees verder > [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 734 weergaven
  6. This is a 75 minute programme interviewing Colin Nichol and playing 60s music broadcast on Perth, Australia community radio station Curtin FM 100.1 recorded on 12 April 2009. Colin was the first DJ Recruited for Radio Atlanta, talks about how he trained DJs for both Caroline and Atlanta, Atlanta's early days, life after the merger When He worked at Caroline House and the Reg Calvert incident. Colin has contributed Extensively on the early days of radio to the UK offshore Pirate Radio Hall of Fame website. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 734 weergaven
  7. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 13 september 2015 20.00- 22.00 uur en vrijdag 18 september 2015, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Koen Edeling ​Wedden dat de gemiddelde popkenner nooit van de volgende nummers gehoord heeft? The Five Emprees – Little Miss Sad John D. Loudermilk – That Ain’t All The Castells – Just Walk Away Adamo – Nobody Ever Told Sandy Peter & The Rockets – Alleen… lees verder > [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 734 weergaven
  8. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 734 weergaven
  9. Started by Sapuripong,

Mi Amigo, Belgische top 15, 27-11-1977, 11.33 - 12.00 uur [verborgen inhoud] Met dank aan Vincent voor het digitaliseren!!! Wim

• 1 antwoord
    • 734 weergaven
  10. Gisteren 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 734 weergaven
  11. [verborgen inhoud] Afkomstig uit het archief van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 733 weergaven
  12. Uit het archief van Walter Zwart, vers van de recorder: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 733 weergaven
  13. Caroline-19830830-0718-0850-RobinRoss

• 1 antwoord
    • 733 weergaven
  14. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Fons Caroline zo 15-07-79 1500 - 1600 uur [verborgen inhoud]

15. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De opnames komen uit het archief van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 733 weergaven
  16. Radio Sutch van de excentrieke zanger Screaming Lord Sutch (David Sutch) was een van de eerste zenders die een verlaten oorlogsfort, Shivering Sands, bezette om er een radiostation te vestigen. Het was allemaal "houtje-touwtje", zwakke zender, maar toch maakten ze impact! Er is niet zoveel van Radio Sutch bewaard gebleven, ik heb hier nog een band liggen die ik nog moet digitaliseren, maar deze opname zit al in mijn digitale archief. Een leuke anekdote die ik las in "Offshore Echoes" was het volgende, toen ze net begonnen met hun uitzendingen kwam de marine langszij en via een megafoon liet de marine weten dat ze op verboden terrein waren en dat ze met de handen omho…

• 0 antwoorden
    • 733 weergaven
  17. Started by Vincent,

Klein uurtje Stuart Russell. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 733 weergaven
  18. Started by 1018veronica,

ik zoek de twee documentaires van ton van draanen wie heeft ze op cassette of op cd of weet je wie ze nog kan leveren ik ben door de sitybox brand in amsterdam alles kwijt mijn e-mail adres is rvi.18.gerrit.jan@hotmail.com

• 0 antwoorden
    • 732 weergaven
  19. Started by Vincent,

3 om 3 met Johan Visser. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 732 weergaven
  20. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 732 weergaven
  21. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 5 juli 2015 20.00 - 22.00 uur en vrijdag 10 juli 2015, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Koen Edeling ​ 5 juli 1965. ​Pfff, eigenlijk veel te warm om stukkies voor 192radio.nl te schrijven. Laat de plaatjes hun werk zelf maar doen! Dat moet toch lukken met grappige/leuke/verrassende/uitstekende nummers als The Monkey’s Uncleaarin The Beach Boys een flinke rol vervullen, of een speciale UK opname van Bobby Vinton, geproduceerd… lees verder > [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 732 weergaven
  22. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 732 weergaven
  23. [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 0 antwoorden
    • 732 weergaven
  24. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 732 weergaven
  25. Gast
    Started by Gast,

Mijn vrouw deed vandaag boodschappen bij de supermarkt Sainsbury in Ramsgate Kent UK en bij de kassa stonden in de rij 4 Nederlanders< mannen> die het over Radio Veronica en Radio Caroline hadden. Das toch heel opmerkelijk! Niet gevraagd wie ze waren of waarom ze bij de kassa in een supermarkt in Ramsgate4 dit onderwerp bespraken. Jammer. Maar mischien kan iemand hier verdere info geven. Paul de Haan.

• 5 antwoorden
    • 732 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.