Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.191 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 707 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden? Zo te zien klopt dit niet. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 10 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Veronica-19710622-1701-1757-RobOut-32min - [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 985 weergaven
-
-
VOP 25.06.1976 17.09 to 17.52 Stevie Gordon [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
1971 06 28 RNI 2017-2032 NSGDX - Fire Bomb Attack [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
00-02-1965 Mike Raven 238 Testtransmission King [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
RNI 1972.04.23 0801-0902 Driemaster ochtendeditie - Hans ten Hooge [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 736 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
-
@ Theo Dencker [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Beste Radiovrienden , Ik wil jullie even iets van Sylvain Tack laten zien . De wafelbakker uit Buizingen was zoals bekend bij velen ,ook eigenaar van een moderne platen opname studio ( Start Records) Dit was achter de wafelfabriek gevestigd aan de Emille de Rooverlaan in Buizingen. Een artiest uit de Stal van Tack was de Vlaamse zanger John Horton . U krijgt van mij een kijkje in de werkwijze van Sylvain , deze items zijn afkomstig van een muziek producer van de BRT welke vaak betrokken was bij het samenstellen van de muziekkeuze . Sylvain heeft deze spullen met aanbevelingsbrief naar de BRT verzonden in de hoop dat zijn Arties…
-
- 0 antwoorden
- 825 weergaven
- 1 follower
-
-
Op 14 en 15 Augustus 1998 werden via het ASTRA kanaal van Merlin Network One een aantal radio programma's uitgezonden om te herdenken dat op 14 Augustus 1967 een flink aantal Offshore radiostations in de UK hun uitzendingen staakten. Ray Anderson en team verzorgden een aantal van die programma's en brachten het vertrouwde geluid van Radio London terug. De opname klinken wat "iel" en vooral in het begin van de live uitzendingen viel het geluid wel 's weg en bromde het nogal. Dit is het uur van vijf tot zes (UK tijd) op de 14-de: [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 950 weergaven
-
-
"Wie heeft deze show in zijn collectie en is bereid om hem hier te plaatsen?".
-
-
- 1 antwoord
- 944 weergaven
- 1 follower
-
-
Op 29 Februari 1972 zond Radio Veronica 20 uur lang Beatles muziek uit. Ik heb 't al eerder geschreven, van deze dag zijn in 't verleden ook studio opnamen gedeeld op de forums. Ad Couwenberg heeft die hele dag opgenomen en die ga ik de komende week hier delen. Waarom ik dat doe heeft een paar redenen: Hoewel ik geen Beatles freak ben heb ik toch een behoorlijk Beatles verzameling Over een week stop ik met de dagelijkse uploads. Ik heb het audio digitaliseren en bewerken voorlopig wel weer gezien en dit vind ik een mooie uitsmijter Er zijn vast wel forumleden, die de opnamen van deze Beatles dag niet hebben Het is 20 uur 192 op AM, waarbij je de…
-
-
- 21 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 449 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 873 weergaven
-
-
I was wondering if any members have any recollections of the English Pop News presented by Carl Kingston and Tony Britten (?). I can't remember if it was in 1974 or if it continued into 1975. Also in whose programme was it included? Any recordings would be most welcome. Mvg, John C
-
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud] De datum van uitzending is bij mij niet bekend.
-
-
- 2 antwoorden
- 786 weergaven
-