Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.191 discussies in dit forum
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 550 weergaven
-
-
RNI 1973 06-28 1530-1630 FerryMaat - DickDeGraaf - Live - HouMinDeLucht.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 4 antwoorden
- 860 weergaven
-
-
Radio Scotland Tony Meehan 22 November 1966 Folks, Jan Fre posted this file some years ago. I have lost it from my collection. Can someone please make it available again. Many thanks in advance Ian
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
hier vind ik alleen maar een nummer op deze opname. Wie helpt? "Opname046.mp3" Your file URL: [verborgen inhoud]
-
- 23 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Ik moet dit even kwijt. Ik zat een Rob Out show af te luisteren om er een datum aan te geven. Jullie weten dat ik niet zo'n "bewonderaar ben van de dj Rob Out'. Dit vanwege z'n verre gaande slordigheid. Ik was en ben bij het maken van programma's z'n tegenovergestelde Zelfs een beetje "pietlutterig" ( is dat een goed woord?). Wel ben ik een bewonderaar van Out de manager, nooit meer zo'n goede meegemaakt. Ik kom er achter dat het een stuk ROS is van 4 februari 1972. Technicus Sytze begeleid Out technisch. En daar hoor ik Out plotsklaps een prachtige plaat aankondigen; "Drowning In The Sea Of Love van Joe South. Hé, Joe South ??? denk ik…
-
- 4 antwoorden
- 934 weergaven
- 1 follower
-
-
In het verleden van deze programma's enorm genoten Radio Veronica 00-12-1968 Rob Out {Goud Van Oud} [verborgen inhoud] Radio Veronica 21-12-1967 Eddy Becker (studio) [verborgen inhoud] Radio Veronica 31-10-1971 Klaas Vaak (studio) [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Melbourne town's the place where I come from.... Een uurtje Graham Gill uit zijn nadagen bij RNI. Zo te horen een FM opname. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 731 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] De opname komt uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 843 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 906 weergaven
-
-
miamigo-259vooroftegen-1 - voorjaar 1975 - eerste uur [verborgen inhoud] miamigo-259 voor of tegen-2 [verborgen inhoud] miamigo-23071977 - Frank van der Mast [verborgen inhoud] radio mi amigo michelle 21 04 1977 1015 1100 [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Hoi, Voor de "Radio Addicts" een bijdrage komende uit mijn archief. Alle files (jingles, commercials etc) zijn door mij gerestoreerd en kregen een master. Evident kan het gebeuren dat er tussenin een file staat van mindere kwaliteit, dus don't shoot the messenger. Doch de audiokwaliteit van deccenia geleden kan je nu beluisteren in een hoge digitale kwaliteit. Alle files zijn 320 kbps stereo. Deze bijdrage omvat : Radio Mi Amigo - Compilatie Countdowns Radiosets (de typische countdowns voorafgaand aan een Playa tape) [verborgen inhoud] Uw reactie in woord en beeld zijn steeds welkom. Heeft u aanvullingen, feel free…
-
Radio Concorde in 1969. This is what the Offshore Radio guide says.: M.V. Mebyon Kernow Ship details: The ship was a typical small Cornish style fishing trawler about 30 feet long by 10 feet wide renamed the Mebyon Kernow (Sons of Cornwall). She was a working fisher under her real name and would continue to fish commercially. In 1969, a small group of young members of the Cornish Nationalist Party (and free radio supporters) hatched a plot to end the BBC (thus English) monopoly of broadcasting in Cornwall. The plan was to provide a weekend service of free radio from a ship off the coast using pre-recorded programmes from a shore base. A studio was construc…
-
- 0 antwoorden
- 850 weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19850420 - 1800-1900 - Ad Roberts & Walter Simons - Het Radioavondblad [Op Zaterdag] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 903 weergaven
- 1 follower
-
-
27-05-1973 1500-1600 Zondagmiddag toestanden SjefVanOekelStu [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Een uitzoekcassette met Radio Caroline 1979. Partner met Running Around is de Sureshot. Doordeweekse dag(en). Moet dan tussen 12 en 16 november 1979 zijn geweest (nummers 01 t/m 07). Daarna vermoedelijk december 1979 08 t/m 10). Wie wil/kan deze set dateren? Ik heb ze genummerd in de volgorde zoals ze op de cassette staan en wat ik heb meegeschreven vind je onder de fragmenten. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Rob Hudson 1147-1200 Ad Roberts - Espresso, 1200- Will Luikinga - Will Wil …
-
- 2 antwoorden
- 754 weergaven
-
-
08-09 Tom Collins-OGM [verborgen inhoud] 09-10 Hans Mondt-MTUW [verborgen inhoud] * 10-11 ontbreekt 11-12 Stan Haag-Stan Haag vandaag [verborgen inhoud]
-
- 8 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] VOO-H1-19841202-GroteVerwarring-InterviewMetRoyLindau[Laser]-5min VOO-H1-19850120-DeGroteVerwarring-OverLaser558AntenneProblemen-1min VOO-H1-19850127-DeGroteVerwarring-OverProblemenLaser-1min VOO-H1-19850210-DeGroteVerwarring-InterviewMetJohanVisserOverLevenAanBoord VOO-H1-19850602-DeGroteVerwarring-VisitToLaser VOO-H2-1983-08-22-2000-2100-GroteVerwarring + nog 7
-
- 0 antwoorden
- 998 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ik moest vanmorgen denken aan deze dag in 1973 toen de Veronica uitzendingen hervat werden vanaf de Mi Amigo. Nog steeds voor mij een prachtige gebeurtenis en emotioneel. Er was in de dagen daarvoor als een gek gewerkt om de boel op te knappen natuurlijk, maar het aanbod van Ronan blijft historisch. Het was een mooi signaal vanaf de Mi Amigo. Ik vind dit nog steeds zo mooi om aan terug te denken omdat Veronica en Caroline mijn meest dierbare zeezenders zijn. Dus een symbolische dag voor mij. Wat zijn jullie herinneringen aan deze dag?
-
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Noordzee 65- Hans Molenaar and technician Ferry de Groot 1973 08 20 60 min Radio Noordzeee Vrijdagavond Toestanden Hans Molenaar 1973 08 10 scoped program 15 min [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Dit zijn een paar fragmenten aan het einde van een band van Ad Couwenberg. Voor de geïnteresseerden. Je hoort in ieder geval Lex en wie de presentator van het Blues programma is weet ik niet. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 695 weergaven
-
-
Radio Sutch van de excentrieke zanger Screaming Lord Sutch (David Sutch) was een van de eerste zenders die een verlaten oorlogsfort, Shivering Sands, bezette om er een radiostation te vestigen. Het was allemaal "houtje-touwtje", zwakke zender, maar toch maakten ze impact! Er is niet zoveel van Radio Sutch bewaard gebleven, ik heb hier nog een band liggen die ik nog moet digitaliseren, maar deze opname zit al in mijn digitale archief. Een leuke anekdote die ik las in "Offshore Echoes" was het volgende, toen ze net begonnen met hun uitzendingen kwam de marine langszij en via een megafoon liet de marine weten dat ze op verboden terrein waren en dat ze met de handen omho…
-
- 0 antwoorden
- 709 weergaven
-
-
De Radio DelMare DJ's waren een beetje de "kwajongens" van de radio in 1978 en 1979, toen het 13 Augustus 1979 was lag de organisatie een beetje op zijn gat, diverse DJ's waren vertrokken, de organisatoren "pisten een beetje langs de pot" en daardoor zat op 13 Augustus alleen Johan Rood en Hans Keers nog maar aan boord van de Martina en die presenteerde de programma's en speelde nog wat oude banden die nog aan boord waren. Een jaartje later had ik correspondentie contact met een voormalig DJ bij Delmare, en die ruilde wat opnames met mij die ik nu aanbied. Later in de jaren 80 heb ik die voor meerdere zeezenderfans gekopieerd en ben een tijdje geleden gedigitaliseerd…
-
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-