Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by MvdVen,

A nice video produced by Umberto Fiume and Corrado Trisoglio from Italy

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  2. Radio Delmare's MV Martina in de zomer van 1979 Uit het archief van Rob Olthof †.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 10 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  3. Radio Mi Amigo Revival in Halle Zoersel op 30 september en 1 oktober 2000 Met Dick Verheul, Johan Visser, Marc Jacobs, Bart van Leeuwen, Otto, Peter van Dam, Stan Haag, Ton Schipper, Jan van der Meer, Will van der Steen, Bert Bennett, Norbert en Serge van Gisteren. Publicatie met toestemming van Serge Haderman. Talrijke foto's van dit evenement zijn hier beschikbaar:

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 851 weergaven
  4. Radio ships Ross Revenge (Radio Monique, Radio Caroline) and Communicator (Laser 558) in 1985 See Ron West, Ad Roberts, James Day, Peter Philips, Susan Charles, Leendert Vingerling, Mike Barrington, Johnny Lewis, Erin Kelly, Tommy Rivers, Theo Tromp, Serge van Gisteren and others. Publicatie met toestemming van Serge Haderman.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 783 weergaven
  5. Radio Veronica's zendschip Norderney gestrand in april 1973 (archief Rob Olthof †)

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 12 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  6. The MV Ross Revenge (Radio Caroline, Radio Monique) and the MV Communicator (Laser 558) in 1985 See Grant Benson, Simon Barrett, Rob Olthof, Leendert Vingerling, Piet Treffers, Mike Barrington and others. From the Rob Olthof † archive.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 663 weergaven
  7. Video: Veronica op 828 - De reunie in het Hotel Lapershoek in augustus 2004 Uit het archief van Rob Olthof † En 129 foto's brengen menige herinnering boven water:

• 0 antwoorden
    • 525 weergaven
  8. Video: Visiting the MV Ross Revenge (Radio 558, Radio Caroline) op 17 augustus 1988 Featuring Peter Chicago, Walter Simons, Ad Roberts, Wim van Egmond, Serge van Gisteren and others. Publicatie met toestemming van Serge Haderman.

• 0 antwoorden
    • 474 weergaven
  9. Zeezender tentoonstelling in het omroepmuseum Hilversum (1994) Uit het archief van Rob Olthof †. Klik hier voor de nodige foto's:

• 0 antwoorden
    • 413 weergaven
  10. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Ik ben de laatste tijd videobeelden aan het verzamelen van zeezender. Ik heb al een aardige collectie bij elkaar verzameld. Meeste komt van Spotnet en van YouTube. Wie weet of ergens nog meer videobeelden te vinden zijn van de zeezenders?

• 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  11. Started by Ben,

Tijdens de Radiodag op 25 Maart 2000 in Amsterdam filmde ik een aantal interviews en gesprekken. Ik heb deze nu op youtube gezet. Je ziet gesprekken van Hans Knot met o.a. Martin van der Ven, Linda Stoltenberg (tegenwoordig werkzaam bij AVROTROS), Rob Olthof, Bob Le-Roi en een gesprek tussen Jelle Boonstra en Ad Roland en Dick Verheul. Dit is de link naar de playlist : https://www.youtube.com/playlist?list=PLRidtA6OwwSh-vQYRGGpeDl93m4NBcQhJ

• 0 antwoorden
    • 535 weergaven
  12. Started by Ben,

Ik ben begonnen met een aantal video's, die ik gemaakt heb op 31 Augustus 2010, on-line te zetten. Ik zal die niet allemaal separaat aankondigen, ze zullen de komende tijd onder deze playlist verschijnen: https://youtube.com/playlist?list=PLRidtA6OwwSgLhW4jQAv_BTR3Fxyalvly Vandaag heb ik een tweede video, in dit geval met fragmenten uit het programma van Ad Roberts, erbij gezet. Het nieuws wordt gelezen door Dick Klees.

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 988 weergaven
  13. PROGRAMMERING: 19.03: Vinyl Marathon. Jan van Veen met Alle Remmen Los Stichting Norderney192 organiseerde op 18, 19 en 20 september 2015 i.s.m. Museum Rock Art en Radio Paradijs de Vinyl Marathon in Hotel Lapershoek in Hilversum. Drie dagen lang werd er non stop muziek uitgezonden uitsluitend vanaf vinyl door DJ’s van toen en nu. Vanaf vrijdag 11 maart (19 uur) is het programma “Alle remmen los”, dat gepresenteerd werd door Jan van Veen. Een programma met mooie verhalen en zelfs wat privé vakantiebeelden van de heren Bouman en van Veen. 19.35: ABTT Met Ad Bouman. 20.07: Tipparade week 11 De Tipparade van week 11 uit Maart 1975 staat centraa…

• 0 antwoorden
    • 720 weergaven
  14. Started by Alex,

Vandaag het videoverslag, wat ik samen met Wim van de Water maakte, over de Radio Day 2017 in Harlingen afgerond. Deze staat nu online. Radio Day 2017, Saturday May 20th Harlingen The Netherlands. With Stevie Gordon (Caroline, Voice of Peace), Dick de Graaf (Radio Noordzee Internationaal), Paul Rusling (Laser 558), Lion Keezer (Radio Caroline), Sietse Brouwer (Jenni Baynton), Wim de Groot (Radio Mi Amigo), Johan Vermeer (Radio Mi Amigo), Frans van der Beek (Radio Veronica) and Marc Jacobs (Radio Mi Amigo, Radio Caroline) to name a few.

• 0 antwoorden
    • 845 weergaven
  15. Started by Alex,

Vandaag het videoverslag, wat ik samen met Wim van de Water maakte, over de Radio Day 2017 in Harlingen afgerond. Deze staat nu online. Radio Day 2017, Saturday May 20th Harlingen The Netherlands. With Stevie Gordon (Caroline, Voice of Peace), Dick de Graaf (Radio Noordzee Internationaal), Paul Rusling (Laser 558), Lion Keezer (Radio Caroline), Sietse Brouwer (Jenni Baynton), Wim de Groot (Radio Mi Amigo), Johan Vermeer (Radio Mi Amigo), Frans van der Beek (Radio Veronica) and Marc Jacobs (Radio Mi Amigo, Radio Caroline) to name a few.

• 4 antwoorden
    • 814 weergaven
  16. 31-08-2024 / 31-08-2024. Het is 50 jaar geleden sinds die memorabele laatste dag. Op zaterdag 31 augustus 2024, live vanaf het voormalige zendschip van Radio Veronica, met Tineke, Will Luikinga, Leo van der Goot, Rob Stenders, Erik de Zwart, Ad Bouman en vele anderen. Dit is een samenvatting die wij hebben gemaakt van dit unieke radio-evenement.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 700 weergaven
  17. De "Zeezenderdag Radio Veronica" die op 31 augustus werd gehouden in Museum RockArt. Met beelden van de live uitzending van de Tineke Show op NPO Radio 5 vanuit RockArt. Met daarin interviews met Ad Bouman, Karel van der Woerd, Hans Becker en Ferry Maat. En optredens van Michel van Dijk en Ferdinand Bakker en de Wannebiezz. Maar ook interviews van Wim van de Water met Atze Veenstra, Hans Becker, Peter Jager, Ad Roland en Serge Haderman. (Tekst Mediapages.nl)

• 0 antwoorden
    • 972 weergaven
  18. Promo verslag Zeezenderdag Radio Veronica, Museum Rockart Hoek van Holland. Vanaf 15 sept. 2017 20.00 uur.

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  19. Started by scotty,

Friends, Here is Viktor Van Rijn on Atlantis from 1000-1030 on 15th June 1974. http://www.mediafire.com/?y047sw8y4mownli Enjoy Ian

• 0 antwoorden
    • 855 weergaven
  20. Started by Alex,

Ho..stop de persen! Hebbietal gehoord? We gaan naar Hilversum! In tegenstelling tot eerdere berichten is de Vinyl Marathon in Hilversum en niet in Scheveningen. Het vertrouwde Lapershoek is de locatie waar we 18-19 en 20 september te vinden zijn met de Vinyl Marathon.

• 62 antwoorden
    • 8,2k weergaven
  21. Started by Alex,

Komende vrijdag- en zaterdagavond, 30 en 31 oktober om 20.00 uur in de ABTT, zal op 192 TV de samenvatting van het Vinyl Weekend in twee delen worden uitgezonden. Radiokijken met o.a. Rob Stenders, Gerard Ekdom, Michiel Veenstra, Sander Hoogendoorn, Jos van Heerden, Jan van Veen, Peter Teekamp, Martijn Muijs, Adriaan Bouman,Cees van Zijtveld, Bert Beugeling, Thimon Schellevis, Rob van Wezel, Jaap Jansen, Rob Schel, Niels Zack, Hélène Zack, Wim Van de Water, Ruud Poeze, Rob de Vaan, Jan Hariot,Radio zoals het vroeger was, Vinyl Weekend.

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  22. Started by Alex,

1985 visit Radio Caroline, Ross Revenge and Laser 558, the Communicator from Rob Olthof. Hier en daar, waar mogelijk, wat bijgewerkt. From the analog archives of Martin v.d Ven Oorspronkelijk analoog materiaal afkomstig uit het archief van Martin van der Ven

• 0 antwoorden
    • 785 weergaven
  23. See Mark Stafford, Andrew Austin, Rachel Hunter, David Foster, Peter Messingfeld, Gerhard Fiolka, André Hardy

• 0 antwoorden
    • 566 weergaven
  24. Het visserij museum in Grimsby is op zoek naar bemanningsleden van de Ross Revenge toen ze nog als visserijschip dienst deed. Het museum wil graag hun verhalen horen. Het schip werd in 1963 eigendom van Ross Trawlers en had als thuisbasis Grimsby. Het schip raakte in de zeventiger jaren verwikkeld in de kabeljauw oorlogen met de vissers van Ijsland. De Ross Revenge is houder van het wereldrecord van de grootste kabeljauwvangst ooit. ITV heeft er een onderwerp van gemaakt waarin ook Caroline deejay's Peter Philips en Ray Clark aan het woord komen. Ray noemt de Ross de 'Rolls Royce' onder de visserij schepen. https://www.itv.com/news/cal…

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  25. Started by MikeBr,

The VOA has posted a 5 minute video about the Courier in connection with an exhibition at the Coastguard Museum, includes interviews with crew. http://www.voanews.com/content/decades-after-the-cold-war-a-voa-coast-guard-partnership-is-honored/1944320.html Couple of other links 1954 film about Operation Vagabond http://www.criticalpast.com/video/65675024529_Voice-of-America_Jan-Hajdukiewicz_helium-filled-balloon_Operation-Vagabond Photos http://www.uscg.mil/history/webcutters/courier_wagr410_photos.asp

• 1 antwoord
    • 750 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.