Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 916 weergaven
  2. 1986 04 11 R Caroline 1200-1305 Peter Philips [verborgen inhoud] 1986 04 11 R Caroline 1305-1335 Tony Peters [verborgen inhoud]

3. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  4. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] 1. 18-05-1990: Chris Frisco en Andy Bradgate over Spectrum op 558. 2. 31-05-1990: Tony Palmer, Chris Frisco - Media Network Wie kan uitzoeken waar de knip in de opname dit?

• 4 antwoorden
    • 795 weergaven
  5. Gast
    Started by Gast,

De animositeit tussen deze twee heren was fors in1984. Dat komt goed tot uiting in de tweespraak rond het nieuws. Stekelig naar elkaar, kon ook niet anders, Jay Jackson was nieuwslezer en mocht niet direct programma's presenteren en dat stak. Immers Jay, known as Chrispian St John, was een zelfbenoemde grootheid met zijn enorme ervaring vanaf 1970 op de Mebo en later op de Mi Amigo < rond kerst 72> en rond kerst 73 op de Jeanine van Atlantis. Vermeld moet wel worden dat zijn verblijf op de zendschepen in de 70s kort, soms zeer kort was. Lang volhouden....nee. Wie was die Anderson wel niet die vanaf 76 op de Mi Amigo had gewerkt en in augustus 83 the return of Caroline ee…

• 14 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  6. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  7. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

8. Radio Monique [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 847 weergaven
  9. Radio Monique [verborgen inhoud] En deze zijn zonder juiste datum: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  10. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  11. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  12. Started by scotty,

Does anyone have a recording of the Christmas programmes of classical music presented by Rob Van Dijk? There was one from 1970 for example. Thanks Ian

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  13. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  14. Let’s go back to 11 o’clock in the morning of March the 4th 1970 RNI Andy Archer and Coffeebreak with quest Hannibal talking about the time on the Galaxy and more. 47 min. Recorded in South Benfleet [verborgen inhoud]

15. Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 855 weergaven
  16. Eind 1985 ging het al een tijdje slecht met Laser 558, veel sterren DJ's hadden het station verlaten en de centjes waren ook bijna op. Toch kwam de closedown nog tamelijk onverwacht. Gewoon gedurende het programma van John Leeds is het om 12:20 uur ineens "over, uit en gedaan". De Communicator werd naar de haven gesleept, notabene onder begeleiding van haar zusterschip "Gardline Tracker" en het zou tot December 1986 duren voordat er weer uitgezonden werd vanaf de Communicator (Gardline Seeker) Laser 558 op 5 November 1985 John Leeds, opgenomen van 11:16 uur tot 12:20 uur. [verborgen inhoud] Groet Henk Kruize

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 906 weergaven
  17. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  18. Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud]

19. Radio Caroline, Swinging Radio England en Radio City hadden in hun programmering ook shows van Amerikaanse DJ's opgenomen. Zo luisterde ik net naar deze opname van Jack Spector uit 20 Mei 1966, vandaag dus 57 jaar geleden. Lekkere oldies die je weer terug brengen naar 1966, het jaar dat ik 11 jaar oud was. Radio Caroline South - 20 Mei 1966 - 19-20 uur - Jack Spector (pre-recorded in de USA) -dank aan downloadclub voor de digitalisatie. [verborgen inhoud] Fijne Zaterdag Henk Kruize

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 852 weergaven
  20. Deze opname komt uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 717 weergaven
  21. Radio 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

22. Radio 558 [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 831 weergaven
  23. Started by jan V,

1969-05-16 KlaasVaak-Try-Out RadioDrama [verborgen inhoud] 1971-05-16 1615-1700 TomCollins-Sangria Live [verborgen inhoud] 1974-05-16 1300-1422 Leo de Later-BartvanLeeuwen [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

24. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 382 weergaven
  25. Uit het archief van Walter Zwart, vers van de recorder: [verborgen inhoud] MiAmigo-19771123-1228-1258-HermanDeGraaf-Baken16 [verborgen inhoud] MiAmigo-19771123-1300-1400-HermanDeGraaf-Baken16

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 987 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.