Spring naar bijdragen

15-03-1976 - Radio Mi Amigo - Jos van der Kant


Vincent

Aanbevolen berichten

Da's Dick de Graaf, als ik het wel heb. Onder het pseudoniem Jos van der Kamp. De eerste opname is overigens de kortere versie van de laatste.

Martin

Achter het pseudoniem Jos van de Kant ging inderdaad Dick de Graaf schuil die Stan Haag en Peter Van Dam omdat beide heren ziek waren.

Er heerste namelijk een griepepidemie in Spanje.

Dank voor de opnames, Vincent.

Het begint afgezaagd te klinken, maar deze stonden sinds lange tijd op mijn verlanglijst.

Hartelijke groet,

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jos van der Kant: http://www.schriel.nl/radiostations/zeezenders/radio-mi-amigo/radio-mi-amigo-2/

Ik heb de filenaam inmiddels aangepast.

Leuk om een overzicht te hebben waarin alle dj's staan vermeld, ook met hun eigen naam. Ik ben soms helemaal kwijt wie nu eigenlijk wie is. Vooral door al die schuilnamen. Bedankt Vincent.

Gr. Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jos van der Kant: http://www.schriel.nl/radiostations/zeezenders/radio-mi-amigo/radio-mi-amigo-2/

Ik heb de filenaam inmiddels aangepast.

Volgens Hans Knot is het toch Van der Kamp:

fdyn94.png

http://www.icce.rug.nl/~soundscapes/DATABASES/RNI/rni09.shtml

Martin


In de lijst zijn nog wat foutjes geslopen:

Bart van Laar = Bart van der Laar

Rob Ronder (echte naam Alfrons Jachtmans) = Alfons Jagtman

Tom de Bree (echte naam Rick Verhagen) = Rick Verhaagen

Thijs van der Molen heet in het echt Thijs Termohlen

En Herman de Graaf's echte naam was Willem Beckers

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

Dick de Graaf werkte korte tijd als invaller bij Radio Mi Amigo onder het pseudoniem Jos van der Kan, dat rijmde op Stan !!!

Ik kan het me nog heel goed herinneren en herkende hem destijds direct! :)

(dus niet van der Kant / van der Kamp)

http://www.icce.rug.nl/~soundscapes/DATABASES/RNI/rni09.shtml

Hier zegt hijzef Dick De Graaf dat het van der Kamp is

Groet, Dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het artikel gelezen, maar er staan meerdere fouten in die tekst, Dirk.

Zo heet Herman Kreeftmeyer geen Herman, maar Henk (zoals Jan hierboven al meldde).

Als je deze Mi Amigo shows naluistert hoor je Dick duidelijk "Jos van der Kan" zeggen.

Het sop is de kool niet waard om hier lange discussies over te gaan voeren.

Vraag het Dick zelf even zou ik zeggen! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Het was Jos van der Kant destijds. Dus met een T. Ik heb meerdere opnames van hem gemaakt. Inderdaad waren Stan Haag en Peter van Dam ziek. Je kunt het ze nu wel vragen maar - met alle respect - meestal weten ze het zelf niet meer. Maurice Bokkebroek zei ook eens stegen mij "we stopten met Mi Amigo omdat de boot was gezonken".

Joris Spring in 't Veld was technicus in maart 1976 in de studio's op de berg Mas Nou terwijl Maurice Bokkebroek de bekende studio in Playa de Aro dorp aan het inrichten was.

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was Jos van der Kant destijds. Dus met een T. Ik heb meerdere opnames van hem gemaakt. Inderdaad waren Stan Haag en Peter van Dam ziek. Je kunt het ze nu wel vragen maar - met alle respect - meestal weten ze het zelf niet meer. Maurice Bokkebroek zei ook eens stegen mij "we stopten met Mi Amigo omdat de boot was gezonken".

Joris Spring in 't Veld was technicus in maart 1976 in de studio's op de berg Mas Nou terwijl Maurice Bokkebroek de bekende studio in Playa de Aro dorp aan het inrichten was.

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.