Spring naar bijdragen

Rechtszaak om de naam Veronica - Stichting Norderney vs Vereniging Veronica


Juul

Aanbevolen berichten

Hij is leuk Harm. Hopelijk geen schending van copyright... (inzake toekomstige rechtszaken etc...haha)

Trouwens mijn scan is niet (meer) door de ballotage van Radio Veronica gekomen. Hij is weg... verwijderd, foetsie...

Is dus een teken, dat men de boodschappen wel ontvangt daar...

En adiaan, inderdaad. Daar had ik m als reactie achter laten dwarrelen... (sky radio fb.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vereniging en de Sky groep zeggen beiden dat Veronica radio voor een jong publiek is....misschien een idee om massaal het abonnement op Veronica magazine op te zeggen?

De Sky groep vergeet namelijk dat de jongeren van nu geen radio meer luisteren, zij halen hun eigen muziek van het internet.

Iedereen die nu nog radio luistert is boven de 25 en niet vies van z.g.n. bejaarden muziek.

Laat ik daar een mooi voorbeeld over stellen: Vriendin van mij, 26, komt uit Sovakia, begon ineens luidkeels mee te blèren op de muziek van....Eleonore en Excerpt from a Teenage opera, Keith west, muziek van een periode dat haar moeder dezelfde leeftijd had als zij nu.

Ik heb zelf zo het vermoeden dat SKY van plan is om een eigen 60's en 70's station op te zetten, 192 is in dit geval een obstakel.

Maar ik ben het met de anderen eens dat het kind Veronica de moeder, de zeezender met pensioen, Veronica probeert te vermoorden of, in ieder geval haar eigen geschiedenis verloochent en daarmee tevens haar huidige bestaansrecht.

De uitspraak van de rechter kan overigens verrassend uitpakken, als het het merk " Veronica " inderdaad bij de Stichting Norderney ligt door een bepaling in Hendrik Verweij zijn testament ( de zeezendergeschiedenis van Veronica en andere stations bij een breed publiek tot in de verre toekomst levend houden opdat deze periode niet in de vergetelheid raakt ) dan zou het best nog eens zo kunnen zijn dat de Sky groep, via de Vereniging Veronica, een maandelijkse fee moet gaan betalen aan de Stichting Norderney voor het gebruik van de naam Veronica....

Indien de rechter ten voordele van de Sky groep beslist dan heeft dit nog andere zeer vervelende gevolgen: Mede m.b.v. Eric de Z. motor achter een ander station dat in feite het echte Veronica gevoel beter uitstraalt als het FM radio Veronica van nu, heeft, samen met anderen het oude Veronica zendschip terug naar Nederland gebracht, de naam Veronica zou dan van het schip af moeten en een aantal plannen m.b.t. het 40 jarig " jubileum " van de anti zeezender proclamatie komen dan aan een dun draadje te hangen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indien de rechter ten voordele van de Sky groep beslist dan heeft dit nog andere zeer vervelende gevolgen: Mede m.b.v. Eric de Z. motor achter een ander station dat in feite het echte Veronica gevoel beter uitstraalt als het FM radio Veronica van nu, heeft, samen met anderen het oude Veronica zendschip terug naar Nederland gebracht, de naam Veronica zou dan van het schip af moeten en een aantal plannen m.b.t. het 40 jarig " jubileum " van de anti zeezender proclamatie komen dan aan een dun draadje te hangen....

Als de rechter in het gelijk van SKY beslist word het niet 18 april naar den haag, maar 18 april naar Naarden, hoofdkantoor van de SKY Radio Group...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het nog eens nagekeken en inderdaad 19 februari is de sterfdag van Oom Bull Verweij.

Het is ongelofelijk tragisch dat we dan voor de rechter moeten verschijnen! En nog wel door mensen die als het hen uitkwam graag "koketteerden" met hem. Een award uitreiken e.d.

Als Bull nog geleefd zou hebben zou ie trots zijn op de oud medewerkers van Radio Veronica cv.

En als het montage technisch gaat zitten de "boze" opmerkingen van Willem van Kooten ook nog in de Reunie..........

Misschien kunnen we in de recht zaal om een minuut stilte vragen.

Ik stop er nu maar mee want anders..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De sterfdag van jullie Ome Bull is wel een handvat om een pleidooi mee te starten. Het geeft direct aan wie daar in de rechtszaak doet aan archiveren.

Hoi gerrit

ben inmiddels al drie keer van facebook van skyradio verwijderd .

zet de vraag iedere keer terug . blijf dat tot woensdag doen .

Gek worden ze er van ( is ook de bedoeling )

sukses MVG Adiaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de zeer oude zingt:

er is niet meer bij weinig

noch is er minder

nog is onzeker wat er was

wat wordt wordt willoos

eerst als het is is het ernst

het herinnert zich heilloos

en blijft ijlings

alles van waarde is weerloos

wordt van aanraakbaarheid

rijk

en aan alles gelijk

als het hart van de tijd

als het hart van de tijd

Lucebert

Uit: Verzamelde gedichten, 1974

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een idee om voor niet al te veel geld via bijvoorbeeld KBC een voormalige Oost Europa propagandazender af te huren en daar de stream van 192 op te zetten? De 6095 is in ieder geval voorlopig vrij op de dinsdag en donderdag tussen 10.00 en 18.00 uur en op de maandag plus woensdag v/a 12.00 uur.

Zou in ieder geval een mooie stunt zijn, het oude Veronica geluid met de bejaarden hits op een " bejaarden " band ( opm bedoeld met de nodige sarcasme richting Sky groep )


Hoi gerrit

ben inmiddels al drie keer van facebook van skyradio verwijderd .

zet de vraag iedere keer terug . blijf dat tot woensdag doen .

Gek worden ze er van ( is ook de bedoeling )

sukses MVG Adiaan

Als iedereeb hier dat nu eens zou doen....misschien gaat de Sky FB pagina een tijdje offline;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me werkelijk af of haatdragende facebookberichten, plannen om het ‘nieuwe Veronica’ te boycotten of andere acties veel zoden aan dijk zetten. Het is misschien een manier om je woede te koelen, maar het helpt weinig. Een Malieveld vol demonstranten, dat gaat veertig jaar later echt niet meer lukken.

Het belangrijkste is toch: een goede argumentatie bij de zitting morgen. Zoals Tineke het zo mooi verwoordde: de geschiedenis van het zendschip is van ons allemaal.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het belangrijkste is toch: een goede argumentatie bij de zitting morgen. Zoals Tineke het zo mooi verwoordde: de geschiedenis van het zendschip is van ons allemaal.

Dat zijn denk ik de juiste woorden Paul .

De naam staat voor de zeezender Veronica ,En bij mij totaal niet voor de zender die nu veronica heet en niet veel meer doet met geschiedenis dan de oude hits draaien die door andere groot zijn geworden .

het enige dat er iest aan herinnerde was bart van leeuwen en kijk die mocht ook weg .En dan blijft Erik de zwart nog over met veel zeezender bloed top DJ en voor mij op Lex Harding na de beste. Zullen die morgen geen lans kunnen breken tussen de twee Veronica,s zodat we gewoon kunnen blijven door gaan naast elkaar en met elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paul, ik ben het met je eens. Maar het Malieveld vol betogers hielp destijds al niet dus waarom nu dan wel.

Verder gaat het protest niet tegen een regeringsbesluit maar het besluit van een stel investeerders. Dat is volgens mij nog veel moeilijker.

Afwachten wat er morgen gaat gebeuren is het enige wat we kunnen doen. Laten we hopen dat we dat 1974 gevoel niet opnieuw gaan beleven.

Rien, die met het ergste rekening houd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.