Spring naar bijdragen

Rechtszaak om de naam Veronica - Stichting Norderney vs Vereniging Veronica


Juul

Aanbevolen berichten

We zijn d’r uit!

Onder begeleiding van mevrouw de rechter zijn we vanmiddag tot een goede oplossing gekomen.

We gaan door met onze website in de huidige vorm en met onze verdere activiteiten, zodat de zeezender Radio Veronica cv een mooie en terechte plaats in de geschiedenis krijgt.

We willen jullie heel erg veel dank zeggen voor de geweldige steun die we de afgelopen tijd hebben ontvangen.

De afgelopen twee jaar hebben we ook erg veel steun gehad van onze raadsman Willem van der Meer der Walcheren. Met eindeloos geduld heeft hij ons op meer dan voortreffelijke wijze van advies gediend en bijgestaan. Vooral de laatste weken waren hectisch en in het weekeind werd er gewoon "doorgewerkt".

En laten we ook Lex Harding en Willem van Kooten niet vergeten. Ook zij hebben ons gesteund in veel opzichten.

Is het toch nog een mooie dag geworden.

Ter nagedachtenis aan één van de oprichters van Radio Veronica in 1959, oom Bull Verweij.

Zie ook de foto van Harm ten Brink die hij nam na de rechtszaak.

Dank Harm, mooi dat je er de hele tijd bij was, ook jou mening was een welkome als "journalist-buitenstaander".

Verder wil ik jullie gewoon vragen om alle verdere ongeruste activiteiten naar het huidige Radio Veronica en Sky te staken. Voorzover dat al niet gebeurd is.

"We zijn eruit" en daar gaat het om.

Nu op naar het vieren van 40 jaar.......ja wat eigenlijk.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal top dit!

In plaats van altijd één verliezer, nu 2 winnaars!

Ik drink er vanavond eentje op! Juul, pak jij een sigaartje? 21:00!!

En wat je verzoek om het staken van onze actie's tegen Sky en het huidige Veronica betreft: Ik heb vanavond weer lekker naar Rob van Someren geluisterd.. De eerste keer in ruim een week!

De strijdbijl is immers begraven en de steel heeft de rechter voor haar hamertje gebruikt!

Proficiat met dit resultaat, Juul! En dat geldt natuurlijk voor iedereen die namens de stichting aan het gesprek deelnam, daarbij aanwezig was of op welke andere wijze dan ook actie ondernam of betrokken was!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diepe zucht! Blij maar ook vervelend dat het zo ver moest komen. In elk geval, we kunnen verder en hopelijk blijft het hier bij. Nu even alle vlaggen en froebelarij van facebook af en dan hoop ik dat we weer kunnen doen waar de stichting Norderney goed in is, het levend houden van de geschiedenis van Radio Veronica op zee, het brengen van leuke oude en nieuwe programma's en vooral: een neut nemen op de nagedachtenis van ons aller Oom Bull, proost Hendrik Verweij ;) !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diepe zucht! Blij maar ook vervelend dat het zo ver moest komen. In elk geval, we kunnen verder en hopelijk blijft het hier bij. Nu even alle vlaggen en froebelarij van facebook af en dan hoop ik dat we weer kunnen doen waar de stichting Norderney goed in is, het levend houden van de geschiedenis van Radio Veronica op zee, het brengen van leuke oude en nieuwe programma's en vooral: een neut nemen op de nagedachtenis van ons aller Oom Bull, proost Hendrik Verweij ;) !

'Op naar de bar en voor Juul een cola en sigaar" riep Oom Bull vaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe mee Juul, zo enorm opgelucht, als je de bedragen in de vordering las werd het me koud om het hart m.b.t. de toekomst van de stichting Norderney. Het werk van Harry is niet afgemaakt, Bull zegeviert ;)

zullen we afspreken, om 21.00 vanavond zoals Rob al zei, een borrel op de goede afloop en ter nagedachtenis aan Oom Bull (en voor Juul natuurlijk een cola en een sigaar ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blij en opgelucht! Fijn dat dit tot een goed einde is gekomen en hopelijk is de overeenkomst ondubbelzinnig is verwoord, zodat we eens en voor altijd zonder zorgen naar "onze" Veronica kunnen luisteren via de Stichting Nordeney. In het bijzonder wil ik de bestuurders van de stichting (met name Ad en Juul) bedanken voor hun doorzettingsvermogen en een hart onder de riem steken, want de afgelopen weken zullen waarschijnlijk ook in persoonlijk opzicht niet leuk geweest zijn: heb je je jaren uitgesloofd om iets moois neer te zetten via de website en de TV, wordt je aansprakelijk gesteld alsof je een misdaad hebt begaan. Ik kan mij voorstellen dat dat niet zo lekker voelt.

Een hele opluchting dus dat die aap weer van de schouder is. Nu vieren en weer leuke dingen doen en keeping the memory alive!Veronica Forever

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, blij dat het goed is afgelopen.

deze strijd is over, nu de volgende... de reunie op tv van het oude veronica...

live kan ik het niet zien en via uitzending gemist door een geolock maar met een proxy werken :-)

kortom, we gaan verder.

(en mijn vertrouwen in de rechtstaat is ietsjes hersteld)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul, Ad en alle andere betrokkenen van harte gefeliciteerd.

Begrijpelijk dat Ad en Juul zich houden aan de kennelijk afgesproken geheimhouding. De mensen van Rock Art (die Norderney een warm hart toedraagt, lijkt me) hebben op hun Facebook een iets gedetailleerdere uiteenzetting van de zitting geplaatst.

Onderstaande tekst is dus van hen afkomstig. Voor de geinteresseerde:

Edwin

---------------

"De advocaat van de tegenpartij zette uitéén waarom de Stichting was gedaagd waarna ook de advocaat van Stichting Norderney zijn openingszetten deed.

Meteen viel de rechter op dat er enkele tegenstellingen zaten in de probleemstelling en eisen van Veronica Merken BV en Sky-radiogroep.

Om helderheid te krijgen vroeg de rechter hierover toelichting maar uit het antwoord van de advocaat werd niets duidelijk.

Hierbij draaide het om het begrip en gebruik van "historisch en cultureel erfgoed".

Om niet meer verwarring te stichten en niet te verzanden in haarkloverij vroeg de rechter aan de beide advocaten of een schikking mogelijk zou zijn. De beide advocaten wilde dit nogmaals proberen

alhoewel ettelijke andere pogingen niets hadden opgeleverd, zo zei de advocaat van Stichting Norderney.

Al snel na aanvang van de zitting werd deze dus door de rechter geschorst.

Ongeveer 3 kwartier lang werd er door de advocaten flink wat heen en weer gewandeld tussen de beide partijen om overeenstemming te bereiken.

Wat voor Stichting Norderney voorop stond en staat is het blijven kunnen gebruiken van het logo en de jingles van Veronica uit de periode 1959-1974.

Juist omdat dit tot het historisch cultureel erfgoed behoort van Veronica.

De Stichting Norderney kan nu doorgaan met de website in zijn huidige vorm en verdere activiteiten."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul Ad en de rest helemaal top.

Groet van het meest noordelijke lid.

Dank Henk,

Om in jou termen te blijven;"De storm is gaan liggen".

Juul


Congratulations Juul and Ad. Great to hear that you can continue to keep the history of Radio Veronica from the North Sea alive.

Regards

Michael

Tnx Michael.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.