Spring naar bijdragen

mediadebat


Juul

Aanbevolen berichten

Ik zit even naar het mediadebat in de 2e kamer te kijken.

Martin Bosma (PVV) staat weer te schelden op de PO waar hij jarenlang werkte en ook "ontslagen" is. Ach ja, zo kennen we Martin Bosma weer…...

Martin Bosma ;"NPO linkse terreur, vluchtelingen Omroep etc. etc"

En ik zag verschillende kamerleden spreken over "lineaire TV kijken".

Ehu?…………..Interessant maar gaat u verder. Zou Cor Galis zeggen. Ze bedoelen dus gewoon TV kijken.  Ze hebben weer een "leuk" woord ergens opgepikt en vinden het toch wel interessant om te gebruiken.

Voor de rest hebben ze weinig kennis van zaken. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bosma heeft maar 1 jaar voor de Wereldomroep gewerkt, en iets bij het NOS Journaal, maar dat was niet zo veel.

Waarschijnlijk gedumpt wegen "politiek incorrecte instelling", officieel omdat hij bij de WO daarnaast bezig was met een commercieel plan.

De meest bekeken TV zender is NPO 1. Met als opinie programma's DWDD en laat in de avond "Pauw" van de VARA. Lijkt toch wel wat  links, of de VARA moet van kleur zijn veranderd.

In de jaren 90 kon alleen maar bij de PO werken, er was geen commerciele omroep, dan wel marginaal zoals de U bocht zenders Radio 10 en Sky Radio. Want de PO hield de commercielen vakkundig met Haagse hulp tegen. Nadat de schepen van zee waren geveegd, daar moet jij toch iets van weten Juul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Martin Bosma (PVV) staat weer te schelden op de PO waar hij jarenlang werkte en ook "ontslagen" is. Ach ja, zo kennen we Martin Bosma weer…...

Martin Bosma ;"NPO linkse terreur, vluchtelingen Omroep etc. etc"

 

 

Net even de bijdrage van Bosma bekeken via deze link:  Please login or register to see this link.

Schitterende "tv", vooral vanaf 14 minuten, ik ben het vrijwel volledig met hem eens en wat een stelletje zuurpruimen die twee figuren van  GroenLinks en D66.

 

 

 

 

 

De meest bekeken TV zender is NPO 1. Met als opinie programma's DWDD en laat in de avond "Pauw" van de VARA. Lijkt toch wel wat  links, of de VARA moet van kleur zijn veranderd.

 

Bosma somt het allemaal ( de eenzijdigheid) heel leuk op.

 

 

bewerkt door Robin Westhof
Verbetering
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het optreden van Bosma was allemaal cabaret, volgens meneer Grashof van GroenLinks.

En ik maar denken dat cabaret ondermeer bedoeld is om misstanden aan de kaak te stellen, liefst zodanig dat de mensen die daarvan het onderwerp zijn daar niet blij mee zijn. Tja, er is weinig rechts cabaret, dus even wennen voor Grashof. 

De bottomline van het mediadebat is weer "ze deden een plas en alles bleef zoals het was."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, dat is pas cabaret.

Overigens denk ik dat er geen woordvoerder, net als de Staats, ooit bij de omroep (PO of CO) heeft gewerkt. Laat staan dat ze voor media hebben "doorgeleerd". Behalve die Bosma dan. Maar die heeft ook in USA gewerkt, vandaar het PVV beleid: 1 publieke TV zender is wel genoeg. (Net als in VS dus).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de VS heb je alleen PBS (en voor de radio NPR), maar ook daar wordt door de meest rechtse politici geklaagd over het vermeend linkse karakter van de publieke omroep. Precies hetzelfde als hier, dus. Die ene publieke zender zouden zij daar dan ook het liefst meteen de nek omdraaien. Mitch Romney had daar tijdens zijn verkiezingscampagne zelfs een belangrijk thema van gemaakt. En elke paar jaar wordt er weer een enorme politieke strijd geleverd om PBS en NPR een (bescheiden) budget toe te wijzen.

Ik zelf kijk af en toe wel DWDD. Ik vind het een redelijk amusant programma met vooral veel aandacht voor (pop)muziek, boeken, beeldende kunst, theater. Politiek komt maar mondjesmaat aan bod. Het is soms een beetje oppervlakkig en ik kan nog wel wat bezwaren bedenken, maar het is niet heel links, eerder mainstream, met een gezonde dosis humor en relativeringsvermogen. En dat is te zien aan de kijkcijfers: vijf dagen per week gemiddeld 1.5 miljoen kijkers. En het NOS-journaal, daarna, krijgt ruim 2 miljoen kijkers. Vaak is dat het best bekeken tv-programma van de dag.

In deze tijden (met enorm veel commerciele kanalen, en veel mensen die vooral Netflix of illegale varianten daarop bekijken) vind ik dat een prestatie van formaat. De NPO slaagt er heel goed in een groot mainstream publiek te bereiken.

Dat meneer Bosma al die programma's veel te links vindt, zegt mij persoonlijk helemaal niets. Hij is fractielid van een extreemrechtse partij. Als je zo'n positie inneemt, vind je iedereen die de nuance zoekt, of die er een iets andere mening op nahoudt, als vanzelf 'links'. So what?

bewerkt door Paul
correctie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net even de bijdrage van Bosma bekeken via deze link:  Please login or register to see this link.

Schitterende "tv", vooral vanaf 14 minuten, ik ben het vrijwel volledig met hem eens en wat een stelletje zuurpruimen die twee figuren van  GroenLinks en D66.

 

 

 

 

Bosma somt het allemaal ( de eenzijdigheid) heel leuk op.

 

 

Ik snap ook niet wat Bosma verkeerd zegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is twee jaar terug een onderzoek geweest van de universiteit Tilburg over juist dat z..g linkse karakter van de P.O.

En wat bleek?

In praatprogramma's was het allemaal keurig verdeeld.

En Paul, inderdaad Bosma, oud PVDA lid !!!, is lid, oh nee dat kan niet bij de PVV, van een rechtse partij in de meeste opzichten.

Dat er nauwelijks iets veranderd in de nieuwe mediawet komt door "achterkamer werk' van CU en CDA.

Want die heeft Dekker nodig in de eerste kamer. Anders wordt het niks…….

Ja, beste mensen hogere politiek.

Het is goed zo.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6421
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Steelfixer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.