Spring naar bijdragen

AM 1485 : De Volgeltjesdans zender


Vincent

Aanbevolen berichten

Denk dat het de operator niet zoveel uitmaakt. Waarschijnlijk zoiets van ' we zien wel'. Er heeft misschien wel 2 jaar lang op 1539 kHz een zender staan draaien die continue de oude Veronica programma's (Veronica vanaf zee) uitzond. Zal zo'n 6 a 8 jaar geleden zijn. Kon m hier Leiden prima ontvangen op een loop-antenne.Kwam destijds vanuit Alphen ad Rijn (auto, loop antenne p[eiling etc.). Uiteindelijk was het signaal weg. Zou me niets verbazen als dat dezelfde perso(o)n(en) betrof. 

 

Ruud, wanneer komt Paradijs weer on air? en welke frequentie? 891 is volgens mij geen verkeerde frequentie

Grt Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor info. Richting West is denk ik toch de 891 kHz de beste keuze. Clearchannel is helaas voorbij. Zelfs 1584 kHz heeft in het westen veel last van een UK zender. In die zin is 891 kHz veel gunstiger. En richting Oost heb je die zandbult, dus vraag is zonder Huissen hoeveel dat dan een groter bereik geeft. 

Grt Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Ruud ik denk, en dan ga ik even van jou antenne uit, dat Wereldstad eerder een probleem heeft dan jij. Bedenk dat de antenne de best RF versterker is.

@ Eric, uitgaande van dezelfde antenne installatie veranderd er weinig aan het bereik, de vraag is of de interferentie minder groot zou zijn. Die vraagt blijft open staan omdat de praktijk zich niet voordoet, als je begrijpt wat ik bedoel. Ruud heeft nu eenmaal die 891 niet.

 

Rob V.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rob, Volgens de info die ik lees heeft Ruud deze frequentie (alsnog) gekregen. Maar dat kan Ruud beter zelf toelichten. De 891 kHz is zelfs ´s avonds ten westen van Utrecht volledig leeg. Zelfs geen Spaanse stations (wat op zich al zeldzaam is,  want op vele frequenties veroorzaken die meer interferentie dan het gepubliceerde vermogen doet vermoeden). Echt ruis en in die zin een (bijna) ideale LPAM frequentie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-5-2019 om 12:13 zei Rob Veld:

@ Ruud ik denk, en dan ga ik even van jou antenne uit, dat Wereldstad eerder een probleem heeft dan jij. Bedenk dat de antenne de best RF versterker is.

@ Eric, uitgaande van dezelfde antenne installatie veranderd er weinig aan het bereik, de vraag is of de interferentie minder groot zou zijn. Die vraagt blijft open staan omdat de praktijk zich niet voordoet, als je begrijpt wat ik bedoel. Ruud heeft nu eenmaal die 891 niet.

 

Rob V.

 

Er is al contact met wereldstad. Zij moeten officieel 3 dB terug.

Ik heb wel de 891, ook met 3 dB reductie.

20 uur geleden zei Eric:

Rob, Volgens de info die ik lees heeft Ruud deze frequentie (alsnog) gekregen. Maar dat kan Ruud beter zelf toelichten. De 891 kHz is zelfs ´s avonds ten westen van Utrecht volledig leeg. Zelfs geen Spaanse stations (wat op zich al zeldzaam is,  want op vele frequenties veroorzaken die meer interferentie dan het gepubliceerde vermogen doet vermoeden). Echt ruis en in die zin een (bijna) ideale LPAM frequentie.

891 is met "vol" vermogen aan Hot Radio Huissen toegewezen. Zat tot 10-5 op 828, met aardig wat vermogen

Ik had m aangevraagd omdat ie inderdaad clear leek, maar kwam er pas later achter dat Hot m had gekregen.

19 uur geleden zei Rob Veld:

Ik baseer me op gegevens van AT-EZ en daar staat Stichting Middengolf vooralsnog niet als vergunninghouder van de 891 kHz. Voor de rest op dit moment is het rustig op 891, maar als de Algerijnen hun MG zender aan zetten is het feest over en uit.

 

Rob V.

De Algerijnen hebben al aangehad in het verleden met DRM, dat is pas erg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.