Jump to content
Vincent

AM 1485 : De Volgeltjesdans zender

Recommended Posts

Vindt dit niet kunnen eingelijk, misschien waren er anderen die wel een programma uit willen zenden.

Maar Herbie wil geen concurentie in een dichtbevolkt Amsterdam voor zijn fm zendertjes dus gaat hij rare dingen doen om die uit teschakelen....

Wie zegt dat het zo blijft?

Het kan heel goed zijn dat het een soort 'test signaal' is.

Hoorde we drie jaar geleden van de dezelfde initiatiefnemer niet een paar maanden lang Hot Chocolate op FM?

12 minuten geleden zei Vincent:

Hoorde we drie jaar geleden van de dezelfde initiatiefnemer niet een paar maanden lang Hot Chocolate op FM?

Volgens mij niet een paar maanden, maar wel een aantal dagen.

Ik vind het wel humor.

Visser had lange tijd een zwak voor Caroline, mischien wordt Amsterdam de eerste grote <Europese>  stad waar the Lady legaal op middengolf te ontvangen zal zijn. De stream is natuurlijk simpelweg op de middengolf te zetten.

Via WinAmp streamen en even de "Optimod" plug in downloaden, klinkt mooi genoeg.

Ik betwijfel overigens of je met 100 watt ver komt in een groot stedelijk gebied , volkomen volgebouwd. Waarschijnlijk lukt dat zelfs niet met 1000 watt.

Herbie the Fish dacht waarschijnlijk als die Poeze vogel en brandinggeluiden uitzendt ga ik gewoon de Vogeltjes dans doen.

18 uur geleden zei Harm ten Brink:

Het is slechts 1 Watt! :)

Watt zeg je me nou? Dan woont hij dus in die flat op de achtergrond, lijkt inderdaad een vogeltjesbuurt flat.

19 uur geleden zei ruudam:

Herbie the Fish dacht waarschijnlijk als die Poeze vogel en brandinggeluiden uitzendt ga ik gewoon de Vogeltjes dans doen.

Het logische vervolg op, Ruud. Wie weet misschien ook wel een protest actie.

Rob V.

Scheelt  BUMA etc……………………….

Maar je moet toch steeds weer buma betalen voor het telkens opnieuw draaien van de Vogeltjesdans? Bij vogel- en brandingsgeluiden hoef je in elk geval geen rekening te houden met de componist en de uitvoerende(n)...

Dit is natuurlijk gewoon een publiciteitsstunt en gaat echt niet langer duren dan een paar weken. Ik mag hopen dat Herbert met iets beters gaat komen. Maar 1 watt is wel erg weinig, dus op zijn minst een internet stream er bij.

Met een stream erbij loop je natuurlijk de kans dat er helemaal niemand meer naar 1485 kHz luistert. En die 250 mW ............ als je die ook daadwerkelijk uitstraalt is het bereik nog aardig. Het vervelende is de storing en de gebouwen met veel betonstaal wat echte "kooien van Faraday" zijn.

Rob V.

Maar zonder stream luistert er helemaal niemand lijkt me. Je maakt het er wel aantrekkelijker door.

Het gaat Herbert vooral om zn eigen luisterplezier, thuis en in de directe omgeving, zo vertelde hij mij onlangs. Hij heeft en AM ontvanger (stereo zelfs)  met oortjes. Herbert is baas bij een paar landelijke grote zenders en zit niet op zn hobbyzendertje te wachten op miljoenen luisteraars.

39 minuten geleden zei Erwin:

Beetje kansloos projectje dus.

Het ligt er dus (erg) aan, vanaf welke kant je het bekijkt. ;-)

Robin

Precies. Als het alleen om zijn eigen luisterplezier gaat, is zijn project toch al bij voorbaat geslaagd? :cool:

Dan kan hij toch zijn eigen collectie aan spreken zonder dat het wordt uitgezonden. Je hebt die frequentie nu eenmaal, maak er dan ook wat van vind ik en doe eens wat anders dan wat je regulier hoort op FM. Gemiste kans als het alleen maar om zijn eigen vertier gaat want dan is het dus echt overbodig om het uit te zenden.

46 minuten geleden zei Erwin:

Dan kan hij toch zijn eigen collectie aan spreken zonder dat het wordt uitgezonden. Je hebt die frequentie nu eenmaal, maak er dan ook wat van vind ik en doe eens wat anders dan wat je regulier hoort op FM. Gemiste kans als het alleen maar om zijn eigen vertier gaat want dan is het dus echt overbodig om het uit te zenden.

Waarom overbodig? Hij betaald er toch zelf voor? Dan moet Herbert ook zelf weten wat die met z'n zender doet!

1 uur geleden zei Erwin:

Gemiste kans als het alleen maar om zijn eigen vertier gaat want dan is het dus echt overbodig om het uit te zenden.

Wat overbodig is bepaal jij dus niet, vrijwel al die kleine zendertjes doen het toch (vooral) voor zichzelf en de kick, als er (toch) een handjevol luisteraars zijn, is dat mooi meegenomen.

Robin

Ik vind het overbodig, dan is dat mijn mening. Wie ben jij om daar wat van te vinden dan? Jij hebt jou mening, ik de mijne. Simpel.

Begrijp er niets van.Woon bij Herbert in de buurt en ik hoor zijn Birdy station niet !!

Maar wel Atlantis uit Friesland!

Dat is niet zo verwonderlijk Louis, als je de mantel van je coax als ground gaat gebruiken ................ Als Herbert op dat platte dak eens wat radialen uitlegde zou die antenne installatie het een stuk beter doen. 

Rob V.