Jump to content
Sign in to follow this  
mart538

RNI Jingles verstopt in Veronica hoesje?

Recommended Posts

Clifton Gardens vinden we in postcodegebied N15.

Postcodes van Londen splitsen Londen op in Eastern (E),  Eastern Central (EC), Northern (N),

North Western (NW), South Eastern (SE), SW (South Western), West (W) en WC (Western Central).

De naam van de pop-groep E17 (East 17) was gebaseerd op hun postcodegebied (waar ze woonden dus).

clifton.png

• Like 1

volgens mij was dat Jumbo records and tapes, o.a. op radio Atlantis en Caroline hoorde je reklame voor de uitgaves met zeezenderopnames en jingels. Al jaren failliet.  Ray Warner (Atlantis) ofwel Ray Anderson zat hierachter.

• Like 1

Mart538,

Hier heb ik al jaren precies zo'n hoes!:shy:

Ooit op een rommelmarkt gekocht samen met een paar singeltjes in een doosje. Toen ik thuis kwam, zat het V-hoesje er tussen in. De hoes zit in plastic, maar er zat toen (en nu) geen singeltje in!

Ik heb dat zo maar gelaten en het (lege) hoesje bij de 'V'gezet (op alfabet singeltjes) in m'n platenkast. Dus ik kan jou helaas niet vertellen welk plaatje er in hoort...

Groet,

HA

Edited by Hotel Amigo

Grappig verhaal, ja die hoedjes zijn natuurlijk gaan zwerven.

Zo gebruikten wij ze:

Please login or register to see this link.

• Like 1

bij elk radiostation of discotheek zal het wel eens voorkomen dat er een ander singel insteekt en meestal steekt dan de juiste singel in de andere hoes, maar als de collega's slordig zijn, kan je veel langer zoeken.

• Like 1

Daarom hadden wij neutrale  hoedjes. Voor de LP's bleef het gewoon zoals het was en dan kwam het wel eens voor.

• Like 1

Ik ben ze ook vaker tegengekomen en moet er ook nog wel hebben liggen. Ze worden ook wel eens als "uniek" op Marktplaats aangeboden. Een vriend van mij heeft eens een grote partij singles gekocht en daar zaten allemaal hoesjes in van de stichting Nederlandse Top 40. Had ik wel leuk gevonden om te hebben, maar hij wilde er veel geld voor hebben. Hij heeft ze toch weten te verkopen.

• Like 1

Ik heb er een stel met de nummer stickers op de labels, dus die zijn in hun originele hoes gebleven.

Hoi Wim,

Het zou kunnen dat ze de originele nummerstickers er af gehaald hebben.

Dit was zoals wij het het deden. Althans de meisjes in de discotheek.

Maar als het singles uit onze disco zouden zijn moet je wel kunnen zien waar de grotere witte stickers gezeten hebben……..

Juul

Discotheek nummering singles kl.jpg

Op ‎25‎-‎12‎-‎2016 om 00:26 zei bert ree:

volgens mij was dat Jumbo records and tapes, o.a. op radio Atlantis en Caroline hoorde je reklame voor de uitgaves met zeezenderopnames en jingels. Al jaren failliet.  Ray Warner (Atlantis) ofwel Ray Anderson zat hierachter.

Klopt Bert

Op 26-12-2016 om 00:15 zei Platenruiter:

Ik ben ze ook vaker tegengekomen en moet er ook nog wel hebben liggen. Ze worden ook wel eens als "uniek" op Marktplaats aangeboden. Een vriend van mij heeft eens een grote partij singles gekocht en daar zaten allemaal hoesjes in van de stichting Nederlandse Top 40. Had ik wel leuk gevonden om te hebben, maar hij wilde er veel geld voor hebben. Hij heeft ze toch weten te verkopen.

Ik heb ooit bij DaCapo in Utrecht van wijlen Michel Tersteegen een paar singles van de Stichting Ned Top 40 gekocht, uit de periode rond 1981 (Haircut 100 e.a.) Het Veronica-hoesje van Juul heb ik hier twee keer liggen. In één exemplaar heb ik de single gestopt die Veronica 538 maakte tgv het 12,5 jarig bestaan, uit 1972. Is daar een fotohoesje van? Zo ja, dat heb ik dus niet.

Edwin

2 uur geleden zei rauhfaser:

Ik heb ooit bij DaCapo in Utrecht van wijlen Michel Tersteegen een paar singles van de Stichting Ned Top 40 gekocht, uit de periode rond 1981 (Haircut 100 e.a.) Het Veronica-hoesje van Juul heb ik hier twee keer liggen. In één exemplaar heb ik de single gestopt die Veronica 538 maakte tgv het 12,5 jarig bestaan, uit 1972. Is daar een fotohoesje van? Zo ja, dat heb ik dus niet.

Edwin

Bedoel je deze?

image.jpeg

• Like 1

Oh, ik heb wel drie van die singles.

Als ik Vincent weer tref dan geef ik er 1 mee…….

Misschien op 11 en 12 feb. als de ABTT   "500 jaar" bestaat.

Uitzending in Nijkerk.

En dit was op 12 juni 1972, de honderdste met ABTT fans in de voortuin van Lapershoek.

foto: ©Stichting Norderney.

Abtt groepsfoto 12juni1972kl1.jpg

• Like 2

Ja zeker, anders kan het niet hé.

En hij woont om de hoek, hij wel……………...

• Like 1

Het feit alleen al  dat we Lex en Ad nog steeds in ons leven hebben vind ik zo waardevol en een leuk weekend waardig!!

• Like 2

8 uur geleden zei Juul:

Uitzending in Nijkerk.

Ik zet het in de agenda :)

13 uur geleden zei Vincent:

Ik zet het in de agenda :)

21 uur geleden zei Juul:

Uitzending in Nijkerk.

Dank bij voorbaat, (ik mis niet alleen het hoesje, mijn exemplaar is ook nogal krasserig.)
Ik probeer er dat weekend ook te zijn.
Edwin

22 uur geleden zei thijs5326:

Bedoel je deze?

image.jpeg

Jazeker!

• Like 1

21 uur geleden zei Juul:

Uitzending in Nijkerk.

In werkelijkheid 50 jaar, kan ik me voorstellen? De 'pauzes' niet meegerekend dan.

Er was natuurlijk de pauze na het vertrek van Joost in '68 en na 31-8-74. Daarna herinner ik me door Levi's gesponsorde ABTT's in de Hitkrant (1977/78 - zijn die bewaard?) en natuurlijjk de serie begin '79 op H3. Daarna is het volgens mij stil geweest tot deze eeuw. Maar hoe dan ook, zeker een jubileumfeessie waard!

Edwin

• Like 1

Niet al te serieus heren, ik had ook een miljoen jaar kunnen schrijven. Ik bedoelde er mee aan te geven dat het een zooitje was……...

En de telling van Ad……………"geen idee".

• Like 1

Edwin,

Omdat jij het bent.

Natuurlijk krijg je niet alleen het hoesje, de single natuurlijk ook.

Nooit gedraaid dus…….

• Like 4