Geplaatst 5 juni 20205 jr. Ooit (in oktober 2015) een keer hier gedownload: Veronica-1974-06-06-0130-0445-Nopnstop.mp3. Toen ik 'm vanmiddag eindelijk eens ging afluisteren bleek de file in alle beschikbare recorders vast te lopen na ongeveer vijf kwartier. Vraag is nu: heeft iemand nog een goede versie van deze opname? Daar zou ik erg blij mee zijn! Groet, Jan-Fré
Geplaatst 5 juni 20205 jr. Hoi Jan-Fre, Dus je wilt een non stop stuk audio ? Is dat interessant? ( gewoon wat plaatjes ). Ik heb het niet, zelfs niet als ik "onze datum" hanteer dus 5 juni. En er zijn mp3 restauratie progjes in omloop. tenminste voor de Mac. En als je de mp3 in een gewone audio editor laad?
Geplaatst 6 juni 20205 jr. Auteur Heette het nonstop gedeelte destijds ook al "De techniek staat voor niets' of is die naam van later datum? Iemand een idee?
Geplaatst 7 juni 20205 jr. 10 uur geleden zei Jan-Fre: Heette het nonstop gedeelte destijds ook al "De techniek staat voor niets' of is die naam van later datum? Iemand een idee? "De techniek staat voor niets" zou zo maar kunnen. Het bestond in die tijd al weer. Veel NS banden die rouleeerden op verschillende tijdstippen. Zaten ook eigenlijk geen reclames in. Niet zo spannend............................ Dit is tape 50. Veel hebben we wel bewaard maar niet altijd gearchiveerd. 7 juni 20205 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 9 juni 20205 jr. Ook al zitten er geen reclames in, zo'n lijstje met een paar actuele hits, echte gouwe ouwen afgewisseld met veel Engelse en Amerikaanse bubbling under-plaatjes (hier The Vogues en Ivy League) zegt best veel over 'het Veronica gevoel'. En natuurlijk zo'n typisch jaren zeventig-instrumentaaltje van Anita Kerr op het eind. Ik snap wel dat mensen ook dit willen hebben. Sterker: najaar 1974 verscheen zelfs een hele serie LP's die op deze manier waren samengesteld, elk opgehangen aan een voormalige Veronica-programmatitel. 10 juni 20205 jr. bewerkt door rauhfaser
Geplaatst 10 juni 20205 jr. Het is nu eenmaal een gekte, dat bewaren van non-stop uurtjes. Het geeft natuurlijk wel een sfeerbeeld van hoe zo'n nachtuitzending ongeveer klonk. Behalve dan de muziek, hoor je bij deze eigenlijk niet veel verrassends. Voor iemand die dit niet bewust heeft meegemaakt is het misschien al helemaal niet interessant, maar ik zie mezelf zo weer 's nachts in bed liggen luisteren met de koptelefoon op. En s' morgens dan weer wakker worden met een knallende koppijn 🙂
Geplaatst 10 juni 20205 jr. Op 9-6-2020 om 10:13 zei rauhfaser: Ook al zitten er geen reclames in, zo'n lijstje met een paar actuele hits, echte gouwe ouwen afgewisseld met veel Engelse en Amerikaanse bubbling under-plaatjes (hier The Vogues en Ivy League) zegt best veel over 'het Veronica gevoel'. En natuurlijk zo'n typisch jaren zeventig-instrumentaaltje van Anita Kerr op het eind. Ik snap wel dat mensen ook dit willen hebben. Sterker: najaar 1974 verscheen zelfs een hele serie LP's die op deze manier waren samengesteld, elk opgehangen aan een voormalige Veronica-programmatitel. Daar heb je dan een punt. ! Maar het audio vind ik ook een beetje................Maar goed ieder z'n verzamel "woede".
Geplaatst 11 juni 20205 jr. Was eigenlijk het één van eerste Apple logo's. Ziet er mooi uit, kwam ik weer tegen. Juul (Apple gebruiker sinds 1986)
Geplaatst 11 juni 20205 jr. Op 9-6-2020 om 10:13 zei rauhfaser: Ook al zitten er geen reclames in, zo'n lijstje met een paar actuele hits, echte gouwe ouwen afgewisseld met veel Engelse en Amerikaanse bubbling under-plaatjes (hier The Vogues en Ivy League) zegt best veel over 'het Veronica gevoel'. En natuurlijk zo'n typisch jaren zeventig-instrumentaaltje van Anita Kerr op het eind. Eerlijk gezegd vond ik de muziekkeuze 's avonds en 's nachts vaak veel leuker dan overdag.
Geplaatst 11 juni 20205 jr. 20 minuten geleden zei Will Stevens: Eerlijk gezegd vond ik de muziekkeuze 's avonds en 's nachts vaak veel leuker dan overdag. Vrijwel (ook) geen (slap) Nederlandstalig product en dat maakt het (voor mij) gelijk al een heel stuk beter verteerbaar.
Geplaatst 11 juni 20205 jr. Maar ja, was een beetje het "format" zoals dat tegenwoordig heet. Maar de technicus mocht zelf de platen uitzoeken. We hebben 147 !!! uur banden gearchiveerd. Ik heb ook nog eens veel platen op band gezet om te bewaren. Het zijn echt de originele UK - USA vinyl persingen. En ze staan in dit geval los van elkaar. 11 juni 20205 jr. bewerkt door Juul
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.