Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

6 juni 1974

Featured Replies

Geplaatst

Ooit (in oktober 2015) een keer hier gedownload:  Veronica-1974-06-06-0130-0445-Nopnstop.mp3. Toen ik 'm vanmiddag eindelijk eens ging afluisteren bleek de file in alle beschikbare recorders vast te lopen na ongeveer vijf kwartier.

Vraag is nu: heeft iemand nog een goede versie van deze opname? Daar zou ik erg blij mee zijn!

Groet,

Jan-Fré

Geplaatst

Hoi Jan-Fre,

Dus je wilt een non stop stuk audio ?  Is dat interessant? ( gewoon wat plaatjes ).

Ik heb het niet, zelfs niet als ik "onze datum" hanteer dus 5 juni.

En er zijn mp3 restauratie progjes in omloop. tenminste voor de Mac.

En als je de mp3 in een gewone audio editor laad?

Geplaatst
  • Auteur

Heette het nonstop gedeelte destijds ook al "De techniek staat voor niets' of is die naam van later datum?

Iemand een idee?

Geplaatst
10 uur geleden zei Jan-Fre:

Heette het nonstop gedeelte destijds ook al "De techniek staat voor niets' of is die naam van later datum?

Iemand een idee?

"De techniek staat voor niets"  zou zo maar kunnen. Het bestond in die tijd al weer. Veel NS banden die rouleeerden op verschillende tijdstippen.  Zaten ook eigenlijk geen reclames in.  Niet zo spannend............................

Dit is tape 50.  Veel hebben we wel bewaard maar niet altijd gearchiveerd.

NS.jpg

bewerkt door Juul

Geplaatst

Ook al zitten er geen reclames in, zo'n lijstje met een paar actuele hits, echte gouwe ouwen afgewisseld met veel Engelse en Amerikaanse bubbling under-plaatjes (hier The Vogues en Ivy League) zegt best veel over 'het Veronica gevoel'. En natuurlijk zo'n typisch jaren zeventig-instrumentaaltje van Anita Kerr op het eind. 
Ik snap wel dat mensen ook dit willen hebben. Sterker: najaar 1974 verscheen zelfs een hele serie LP's die op deze manier waren samengesteld, elk opgehangen aan een voormalige Veronica-programmatitel.

bewerkt door rauhfaser

Geplaatst

Het is nu eenmaal een gekte, dat bewaren van non-stop uurtjes. Het geeft natuurlijk wel een sfeerbeeld van hoe zo'n nachtuitzending ongeveer klonk. Behalve dan de muziek, hoor je bij deze eigenlijk niet veel verrassends. Voor iemand die dit niet bewust heeft meegemaakt is het misschien al helemaal niet interessant, maar ik zie mezelf zo weer 's nachts in bed liggen luisteren met de koptelefoon op. En s' morgens dan weer wakker worden met een knallende koppijn 🙂

Geplaatst
Op 9-6-2020 om 10:13 zei rauhfaser:

Ook al zitten er geen reclames in, zo'n lijstje met een paar actuele hits, echte gouwe ouwen afgewisseld met veel Engelse en Amerikaanse bubbling under-plaatjes (hier The Vogues en Ivy League) zegt best veel over 'het Veronica gevoel'. En natuurlijk zo'n typisch jaren zeventig-instrumentaaltje van Anita Kerr op het eind. 
Ik snap wel dat mensen ook dit willen hebben. Sterker: najaar 1974 verscheen zelfs een hele serie LP's die op deze manier waren samengesteld, elk opgehangen aan een voormalige Veronica-programmatitel.

Daar heb je dan een punt. !  Maar het audio vind ik ook een beetje................Maar goed ieder z'n verzamel "woede".

Geplaatst
Op 9-6-2020 om 10:13 zei rauhfaser:

Eerlijk gezegd vond ik de muziekkeuze 's avonds en 's nachts vaak veel leuker dan overdag.

Geplaatst
20 minuten geleden zei Will Stevens:

Eerlijk gezegd vond ik de muziekkeuze 's avonds en 's nachts vaak veel leuker dan overdag.

Vrijwel (ook) geen (slap) Nederlandstalig product en dat maakt het (voor mij) gelijk al een heel stuk beter verteerbaar.

Geplaatst

Maar ja, was een beetje het "format" zoals dat tegenwoordig heet.  Maar de technicus mocht zelf de platen uitzoeken.  We hebben 147 !!! uur banden gearchiveerd.

Ik heb ook nog eens veel platen op band gezet om te bewaren. Het zijn echt de originele UK - USA vinyl persingen.

En ze staan in dit geval los van elkaar.

screen 301.jpg

screen 301b.jpg

screen 305.jpg

bewerkt door Juul

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.