Geplaatst 9 oktober 20205 jr. Populair bericht Vanmiddag ben ik maar weer eens afgereisd naar m'n geboorte dorp en m'n werkplek voor 40 jaar, Hilversum. Bij insiders beter bekend als "Hillywood." De twee middagen die ik er was heb ik genoten. Maandag van Gerard Ekdom en vanmiddag ons aller Erik de Zwart. Ik heb Gerard en Erik heel erg zien genieten van de oude apparatuur en het draaien van vinyl. Oude tijden herleven.Het zijn echte vakmensen! Ook een aantal NOS-NOB technici die op bezoek waren en waarmee ik jaren heb gewerkt en die de apparatuur ook goed kennen hebben echt genoten vertelden ze. Het was ook erg leuk om die bossen kabels te zien liggen……………..echt ouderwets en dat maakte het volgens die inmiddels ook gepensioneerde technici juist zo leuk. Niks kleine computers ! En onze Niels heeft alle apparatuur bijeen gesprokkeld in de kelders van Beeld en Geluid en aangesloten. Toch een hele klus omdat hij die apparatuur, de H'sum 3 dj tafel nooit heeft meegemaakt. Alleen van foto's die we kunnen zien op de prachtige website van NOB technicus Siebrand Verwer. ( http://home.kpn.nl/verw0630/page5/page5.html ) Wie weet gaan we het vaker doen. Een paar leuke foto's. ©Juul Geleick. foto 1; Ad Bouman en Erik de Zwart. 9 oktober 20205 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 9 oktober 20205 jr. 56 minuten geleden zei Juul: Ik heb Gerard en Erik heel erg zien genieten van de oude apparatuur en het draaien van vinyl. Oude tijden herleven.Het zijn echte vakmensen! Mee eens en ik heb zelf vooral genoten van Leo van der Goot. Geweldig dat het de heren direct weer lukt om een fantastische sfeer neer te zetten met de oude apparatuur! Hans
Geplaatst 10 oktober 20205 jr. Het valt mij op dat het Hilversum III meubel niet helemaal origineel is. In het blad zat ook een LP-bak aan de linkerkant. 1 van deze meubels heeft jaren bij Radio Rijnmond gestaan. Grt, Peter
Geplaatst 10 oktober 20205 jr. Er zijn meer verschillen... De basis voor de gerestaureerde tafel is waarschijnlijk de tafel die op locatie werd gebruikt, of misschien de tafel voor de nachtuitzendingen op Hilversum 1. Maar het eindresultaat is mooi en mag wat mij betreft doorgaan voor het origineel 😉. Hans 10 oktober 20205 jr. bewerkt door DAB.Radio
Geplaatst 10 oktober 20205 jr. Auteur Dat klopt. Pieter Leen had er één. Toevallig begon Erik er ook over. Maar Niels weet precies waar alles gebleven is en welke waar stond enz. Er waren vrijdag middag een aantal technici, w.o. Siebrand Verwer en die wisten het precies. Moeten we weer even wachten tot Niels boven water is. Was nogal druk de afgelopen week. Ik heb er helemaal geen herinnering meer aan. Want na een aantal maanden H'sum 3 zei de TROS radiodirecteur, "ga jij nu maar eens echte radioprogramma's maken"................... En toen werkte ik bij H'sum 1 en 2. 10 oktober 20205 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 11 oktober 20205 jr. 20 uur geleden zei DAB.Radio: Er zijn meer verschillen... De basis voor de gerestaureerde tafel is waarschijnlijk de tafel die op locatie werd gebruikt, of misschien de tafel voor de nachtuitzendingen op Hilversum 1. Maar het eindresultaat is mooi en mag wat mij betreft doorgaan voor het origineel 😉. Hans Dat zou dan de tafel van ECK 2 Muziek paviljoen zijn geweest. Gang links af r. Insulinde Weg. Wij van popdonder+ monteerden daar vaak. Weleens achter die tafel gezeten.
Geplaatst 18 oktober 20205 jr. Auteur Populair bericht En dan hier een prachtige samenvatting van de gehele week gemaakt door Alex.
Geplaatst 18 oktober 20205 jr. Met "Lake Shore Drive" van Aliotta, Haynes & Jeremiah.....niet te bevatten dat dít geen ongelofelijke hit is geweest....zelfs niet in Amerika (zover ik dit heb kunnen nagaan).....heerlijke, tijdloze prachtplaat!.....met dank aan Alex die dit nummer in bovengenoemde leuke samenvatting een sprankelijk plekje heeft gegeven.....
Geplaatst 18 oktober 20205 jr. 1 uur geleden zei arno: Met "Lake Shore Drive" van Aliotta, Haynes & Jeremiah.....niet te bevatten dat dít geen ongelofelijke hit is geweest....zelfs niet in Amerika (zover ik dit heb kunnen nagaan).....heerlijke, tijdloze prachtplaat!.....met dank aan Alex dit nummer in bovengenoemde leuke samenvatting een sprankelijk plekje heeft gegeven..... In Chicago, waar ik een tijdje gewoond heb, is het zeker een grote hit geweest! Ik woonde daar in de periode 1983-1985 en hoorde het toen heel regelmatig op de radio. Er is zelfs een speciale versie voor WDHF gemaakt en een kerstversie. Ik heb het nummer ook vaak gedraaid in m'n radioprogramma's hier bij de lokale omroep en ook gebruikt in m'n videocompilaties. Tijdens de Cornerstones of Rock concerten heeft Ted Aliotta het nummer nog live gezongen Het behoort absoluut tot mijn favorieten, al sinds ik 't voor 't eerst hoorde in 1983. Overigens is de echte/alternatieve titel van het nummer LSD 18 oktober 20205 jr. bewerkt door Ben
Geplaatst 19 oktober 20205 jr. Nou ik heb veel muziek, maar deze nog niet; jullie hebben me wel nieuwsgierig gemaakt - ik ga deze es beluisteren. Dank je wel. Groetje, Martin
Geplaatst 2 september 20232 jr. God, wat heerlijk om bovenstaande filmpje nog eens terug te zien....in een dergelijk, hartstikke leuk initiatief nog op handen de komende tijd?
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.