Jump to content

TROS Poster Elvis Story 1976 of 1977


rauhfaser

Recommended Posts

Hallo Edwin!

Helaas heb ik deze radioshow niet. Als je graag oude opnames met Elvis en het achtergrondverhaal hoort, dan kan ik deze Duitse website met het Rock'n'Roll Museum aanbevelen.

 

Rock'n Roll Museum" mit Werner Voss

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Daar vind je veel oude Duitse radioprogramma's over Elvis, Bill Haley en hitparades.

 

Groeten, Hendrik !

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Op 28-10-2020 om 09:25 zei rauhfaser:

Hallo,
Is er iemand die afleveringen heeft van de Elvis Presley Story bij TROS-Poster 1976 (of de re-run direct na zijn dood in augustus 1977)?
Ik heb zelf anderhalf deel uit 1976 en 1 uit 1977. 

Hier de delen uit '76 die ikzelf heb (met dank aan de oorspronkelijke uploaders). Wie heeft er meer?

Please login or register to see this link.

Edwin

 

 

Edwin,

 

In 2008 heb ik ooit eens uitgezocht "wie wat en waar" ? Ik was toen al met pensioen en bij B&G was er ook een probleem.

Kijk maar naar m'n mail wisseling uit die tijd en de mail die ik van de secretaresse van de TROS prog. leider.

Ik snap trouwens die 1977 niet helemaal.

 

===========

Hoi Juul,

 

Ik heb zelf ook nog even naar de blauwe bonnen gekeken en kon geen andere band nummers vinden uit 1977.

 

Voor zover ik het kan bekijken zijn bij Beeld en Geluid  alleen , volgens de bon gegevens deel 7 - 8 en 9 compleet.

De andere delen 1 - 3 - 4 en 6 zijn niet compleet is maar één NA of NB band van bewaard.

Deel 2 - 10 - 11 - 12 en 13 zijn dus gewist.

 

Het is jammer. 

 

 

Op 20 okt 2008, om 13:27 heeft Juul Geleick het volgende geschreven:

> Ha die xxx,
>
> De eerste uitzending van de  Elvis Presley story was op 25 maart
> 1976 en de laatste op 17 juni 1976.
> Soms namen Tom en ik er 2 op 1 dag op. Vandaar de soms dubbele bonnen
> op 1 datum.
> Dus bon  77562  is volgens de gegevens die ik heb afl. 1  en bon
> 81274 is aflevering 13.
>
>
> ==========================================================
>
> Omroep      : TROS
> Bonnummer   : 77562
> Montagedatum: 1976-03-24
> G - Titel   : Poster
> Bijzonderh. : Programmagegevens op bon. T. Mulder en Juul Geleick
> Bandnummers : NA---4196 ; NA---6190 Reservering : Gereserveerd HA
>
>
> 1
> Omroep      : TROS
> Bonnummer   : 77359
> Montagedatum: 1976-03-24
> G - Titel   : Poster
> Bijzonderh. : Programmagegevens op bon Bandnummers : NA---5944 ;
> NA---7900 Reservering : Gereserveerd HA
>
>
> Omroep      : TROS
> Bonnummer   : 77401
> Montagedatum: 1976-03-31
> G - Titel   : Poster
> Bijzonderh. : Programmagegevens op bon. Tom Mulder en J. Geleick
> Bandnummers : NA--12198 ; NB--34615 Reservering : Gereserveerd HA
>
> Omroep      : TROS
> Bonnummer   : 77302
> Montagedatum: 1976-04-05
> G - Titel   : Poster
>               Elvis 5
> Bijzonderh. : Programmagegevens op bon. Tom Mulder Bandnummers :
> NA--25563 ; NB--84887 Reservering : Gereserveerd HA
>
> Omroep      : TROS
> Bonnummer   : 77415
> Montagedatum: 1976-04-14
> G - Titel   : Poster
>               Elvis deel 6
> Bijzonderh. : Programmagegevens op bon. Tom Mulder en J. Geleick
> Bandnummers : NA--59216 ; NB--26073 Reservering : Gereserveerd HA
>
> Omroep      : TROS
> Bonnummer   : 78621
> Montagedatum: 1976-04-28
> G - Titel   : Poster, Elvis, deel 7 door T. Mulder en J. Geleick
> Bijzonderh. : opname, inspr., montage. programmagegevens op bon.
> Bandnummers : NA--37417 ; NB--32193
> Reservering : Gereserveerd HA
>
>
> Omroep      : TROS
> Bonnummer   : 77146
> Montagedatum: 1976-05-05
> G - Titel   : Poster, Elvis deel 8 door Tom Mulder en Juul Geleick
> Bijzonderh. : opname en montage. programmagegevens op bon.
> Bandnummers : NA--56200 ; NA--63692
> Reservering : Gereserveerd HA
>
> Omroep      : TROS
> Bonnummer   : 77181
> Montagedatum: 1976-05-05
> G - Titel   : Poster, Elvis deel 9 door T. Mulder en Juul Geleick
> Bijzonderh. : opname en montage. programmagegevens op bon.
> Bandnummers : NA--44149 ; NA--44956
> Reservering : Gereserveerd HA
>
> Omroep      : TROS
> Bonnummer   : 79008
> Montagedatum: 1976-05-19
> G - Titel   : Poster, Elis deel 10, door Tom Mulder en Juul Geleick
> Bijzonderh. : opname en montage. programmagegevens op bon.
> Bandnummers : NA--61898 ; NA--63367
> Reservering : Gereserveerd HA
>
> Omroep      : TROS
> Bonnummer   : 80930
> Montagedatum: 1976-06-02
> G - Titel   : Poster door Tom Mulder en Juul Geleick
> Bijzonderh. : opname en montage. programmagegevens op bon.
> Bandnummers : NA----803 ; NA---9743
> Reservering : Gereserveerd HA
>
> Omroep      : TROS
> Bonnummer   : 80929
> Montagedatum: 1976-06-02
> G - Titel   : Poster door Tom Mulder en Juul Geleick
> Bijzonderh. : opname en montage. programmagegevens op bon.
> Bandnummers : NA--63990 ; NA--63991
> Reservering : Gereserveerd HA
>
> Omroep      : TROS
> Bonnummer   : 81274
> Montagedatum: 1976-06-16
> G - Titel   : Poster door T. Mulder en J. Geleick
> Bijzonderh. : opname en inspr. programmagegevens op bon.
> Bandnummers : NA--64404 ; NB--29939
> Reservering

 

 

 

 

elvis.jpg

Edited by Juul
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

15 uur geleden zei Juul:

 

Edwin,

 

Ik snap trouwens die 1977 niet helemaal.

 


Hallo Juul, dank voor de documentatie.

Wat 1977 betreft:  vanwege het overlijden van Elvis op 16 augustus 1977 is de serie uit het voorjaar van '76 vanaf de laatste week van augustus 1977 in de herhaling gegaan.

Poster had op 18 augustus 1977 het laatste deel van de 8-delige Stones Story (een geactualiseerde herhaling uit 1974) en kon vanaf 25-8 gelijk inspringen op de ontstane Elvis-hype. Het laatste deel uit 1976 werd geactualiseerd met info over het overlijden.

Na de Elvis-story begon in november '77 wél weer een compleet nieuwe serie, over Boudewijn de Groot.

In december 1980, bij het overlijden van John Lennon, zat Tom nog middenin de tweede serie Geschiedenis van de Popmuziek (54 delen),  en moest de tweede re-run van The Beatles Story uit 1974 wachten tot 15 januari 1981.  Met de eerste re-run van The Beatles in 1976 - die toen volgde op 13 delen Elvis -  was Poster in 1976 wél perfect op tijd: in mei 1976 waren alle originele Beatles-singles door EMI opnieuw uitgebracht. In Engeland kwamen ze alle 21 weer in de hitparade, in Nederland werden Hey Jude en Yesterday opnieuw hits. Poster zat er met de 1e re-run van The Beatles in juni 1976 dus bovenop.

 

Groet, Edwin

Edited by rauhfaser
Link to comment
Share on other sites

2 uur geleden zei Juul:

Aha,

 

Weet ik allemaal niet meer, "de tijd vliegt".

 

Ik weet wel dat Elvis overleed en dat ik bezig live was in Muz. Paviljoen op ik dacht Hilv. 1  en er toch wel "paniek" losbrak.

Het was dinsdagavond, kort na elven. Willem van Beusekom, die op H3 voor de VARA toen tussen 19.00 en 20.00 Popreconstructie maakte - een eigen versie van Poster, maar dan minder goed, had toeevallig die avond een avondvullend programma waarin hij door de hele popgeschiedenis heen ging. In het laatste uur, dat over singer-songwriters zou gaan, onderbrak hij de uitzending voor het nieuws over Elvis.
Het was aan de ene kant fijn dat dit zo mooi paste in deze uitzending, aan de andere kant eeuwig zonde dat Van Beusekom er zat en niet Felix of Frits of Alfred. Willem had weliswaar veel verstand van popmuziek en radio, maar was niet de meest bevlogen presentator. Hij mocht het nieuws als eerste bekend maken, maar kwam niet verder dan het oplezen van wat cijfers. Emotie: nul komma nul. In mijn boek over Elvis heb ik dit ook beschreven en heb ik dit afgezet tegen de kippenvel bezorgende uitzending die Radio Luxemburg die avond/ nacht verzorgde. 
Wát een verschil. 
En je zou kunnen weten, als er íemand liefhebber is van de VARA-dinsdag uit de jaren '70 en begin '80 ben ik het.

Edwin

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 uur geleden zei rauhfaser:

In mijn boek over Elvis heb ik dit ook beschreven en heb ik dit afgezet tegen de kippenvel bezorgende uitzending die Radio Luxemburg die avond/ nacht verzorgde. 
Wát een verschil. 

 

Ik hoorde het als eerste op Radio Caroline die avond, later ook naar Tony Prince op Radio Luxembourg geluisterd en hij was natuurlijk een echte fan van Elvis, vandaar gelijk een goede tribute uitzending.

 

Please login or register to see this link.

 

Bij BBC Radio One ging het (trouwens) weer heel anders, tijdens het programma van John Peel.

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Ik hoorde het als eerste op Radio Caroline die avond, later ook naar Tony Prince op Radio Luxembourg geluisterd en hij was natuurlijk een echte fan van Elvis, vandaar gelijk een goede tribute uitzending.

 

Please login or register to see this link.

 

Bij BBC Radio One ging het (trouwens) weer heel anders, tijdens het programma van John Peel.

 

Please login or register to see this link.

Aan Peel kon je wel duidelijk horen hoe hij geraakt was door Elvis' dood,  in tegenstelling tot bij De Beus. 

1 uur geleden zei Robin Westhof:

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb t recent ook eens uitgezocht bij B&G en kom tot de volgende conclusie.

 

De originele serie uit 1976 is gedeeltelijk bewaard (bandnummers komen overeen met Juuls export, wisdatum komt uit een FONOS-bestand)

image.png.2463476d87230247cd92171abf08dc39.png

 

In 1977 is de serie herhaald en deels opnieuw gemonteerd (want gedeeltelijk andere bon/bandnummers):

 

image.png.9f264ab4c1e28a7341bd2268a9e5d922.png

Edited by maartenfransen
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Voor de liefhebber: het betreffende hoofdstuk uit mijn boek 'Elvis Presley - erfenis van een fenomeen'(2013):

'PLEASE STAND BY FOR THE NEWS'

 

Radioluisteraars in Nederland horen van de dood van Elvis Presley op dinsdagavond 16 augustus 1977, vlak voor middernacht.

Op de landelijke popzender Hilversum III maakt Willem van Beusekom elke dinsdagavond een programma over de pophistorie, Popreconstructie. Dat duurt normaal gesproken een uurtje, van 7 tot 8, maar op deze avond is een avondvullende ‘special’ geprogrammeerd die tot middernacht duurt. Kort na elven is Van Beusekom begonnen aan het laatste uur, over singer-songwriters. Of, zoals het in de gidsen staat, zanger-componisten. Bijna een heel uur lang draait Van Beusekom ze, van Dylan tot Gordon Lightfoot en van Carole King tot Carly Simon, tot hij om elf minuten voor middernacht de uitzending onderbreekt.

 

“Dat was Jackson Browne in deze speciale uitzending van Popreconstructie, die nu een beetje extra speciaal gaat worden, want zojuist is het bericht binnengekomen dat vandaag op 42-jarige leeftijd, in Memphis is overleden Elvis Presley.”

 

Direct achter deze mededeling draait de deejay een van de eerste opnamen van Elvis, Milkcow Blues Boogie. Van Beusekom brengt het nieuws zonder hoorbare emotie, als was hij een nieuwslezer van het ANP.
Na de plaat begint hij aan een opsomming van wat biografische gegevens: “Elvis Presley werd geboren op 8 januari 1935…” en vat de start van Elvis’ loopbaan kort samen. “Toevallig heb ik vanavond zijn eerste single That’s All Right gedraaid in het eerste uur van deze marathon.” De presentator stipt aan hoe groot Elvis was, “waarschijnlijk van de grootste sterren die in de jaren vijftig, zestig en zeventig heeft bestaan” en draait daarna een nummer van Elvis’ laatste LP, Moody Blue.

 

De zender die veel Europeanen twintig jaar eerder voor het eerst liet kennismaken met Elvis, Radio Luxemburg, zendt deze avond vanzelfsprekend ook uit.  Deejay Mark Wesley draait tot elf uur ’s avonds de Top 30, die hij eindigt met een onheilspellende mededeling:

“Please stand by for the news.”

Dat nieuws begint om elf uur met het bericht dat zojuist is bevestigd dat Elvis Presley is overleden, ‘aan hartproblemen’, en dat verdere details nog ontbreken. In het nieuw wordt al aangekondigd dat presentator Tony Prince na elven de luisteraars verder op de hoogte zal houden. Prince staat bekend als een groot Elvis-fan. Hij heeft zijn idool twee keer geïnterviewd. Zijn uitzending staat al vanaf het eerste moment in schril contrast met de koele zakelijkheid die VARA-presentator Van Beusekom laat horen, en die het nieuws bovendien bijna een uur later brengt.

Tony Prince klinkt hoorbaar geëmotioneerd en praat tussen de platen door met gebroken stem over Elvis.

“Toen ik hier binnenkwam, vertelde mijn collega Mark Wesley mij over de dood van Elvis. Ik dacht: wat is dit voor zieke grap. Maar het was geen zieke grap. Ik heb gehuild, mijn gevoel was alsof ik een vader en tegelijk een zoon heb verloren. De schok was voor mij net zo groot als die zou zijn wanneer ik zou horen dat bijvoorbeeld mijn vader of een van mijn andere familieleden was overleden.”

Prince memoreert dat Luxemburg het allereerste station in Europa was dat de muziek van Elvis draaide.

 “Maar vanavond moeten wij de wereld informeren dat Elvis er niet meer is.”

Behalve dat Prince Elvis tot twee keer toe interviewde, mocht hij ook een van zijn Vegas-optredens aankondigen. Een eer, maar hij realiseert zich, zo vertelt hij op 16 augustus, dat veel Europeanen het jammer vinden dat Elvis nooit in dit werelddeel heeft opgetreden.

“Nu weten we dat hij aan hartproblemen is overleden, zou dat misschien de reden zijn dat hij hier nooit is geweest? Voelde hij zich in Las Vegas en Lake Tahoe misschien beter? Misschien gaat Colonel Parker er nu eindelijk meer over vertellen.”

Emotionele verhalen, nieuwsflitsen en de bekende Elvisplaten wisselen elkaar af in deze Elvisnacht op RTL, ‘The Big 208’. Tony Prince raakt er niet over uitgepraat, maar staat tegelijkertijd met de mond vol tanden.

“Elvis is dead, what can I say?“

In Amerika krijgen de radio-luisteraars het nieuws, vanwege het tijdsverschil, midden op de dag. Mick Fleetwood, de drummer van Fleetwood Mac, op dat moment een van de populairste groepen ter wereld, vertelt later in een interview hoe hij het nieuws op de autoradio vernam. “Het bericht sloeg bij me in als een bom. Ik reed in de auto een bergweg af en zette de radio aan. Zijn belangrijkste platen werden gedraaid. Ik dacht nog: fantastisch! Toen kwam die mededeling…”

Een van de mensen voor wie in Nederland het overlijden  van Elvis als een grote schok komt,  is Eddy  Ouwens (nu 66). Sinds 1966 is de geboren Rotterdammer actief in de muziek, als achtereenvolgens beatzanger,deejay en TV-presentator. Vanaf begin jaren zeventig concentreert hij zich op songschrijven en produceren van platen. Zijn grootste succes boekt hij (naast de winst van het Eurovisie Songfestival in 1975 met het mede door hem geschreven Ding-a-Dong van Teach In) in 1977. Kort na de dood van Elvis verschijnt de single I Remember Elvis Presley onder de artiestennaam Danny Mirror.

“Het overlijden van Elvis werd dinsdagavond laat bekend. Ik ben de hele nacht opgebleven, heb naar de radio geluisterd. De volgende dag waren we in de studio bezig aan een opname voor Teach-In.  Tussendoor hadden we met elkaar over Elvis gepraat, het bleef me bezighouden. Tijdens de lunchpauze bleef ik in de studio, waar ik achter de piano die melodie begon te spelen. Puur voor mezelf. Zoals ik wel meer liedjes heb gemaakt die nooit iemand heeft gehoord. Ineens stonden Teach In en studio-eigenaar Dick Bakker weer achter me. Die zeiden: dat moet je opnemen. Toen ben ik eigenlijk de hele middag aan het twijfelen geweest, heb mensen gebeld: moet ik dat wel doen? Ze overtuigden me dat dit uitgebracht moest worden. Of iemand het op plaat zou gaan zingen en zo ja, wie, daar was ik in eerste instantie helemaal niet mee bezig. Maar iedereen zei dat ik het in mijn eigen versie moest uitbrengen. Laat op de avond en begin van de nacht hebben we het opgenomen.”

I Remember Elvis Presley wordt een wereldwijde hit. “Ondanks dat er twee knoeperds van Engelse taalfouten in zitten. Maar het is mijn meest gemeende single, misschien dat mensen het daarom pikten.” Tot op de dag van vandaag wordt Ouwens gevraagd het nummer nog eens te zingen. “Ik heb het steeds geweigerd, ook voor veel geld.”

Wel brengt hij in ’77 een hele I Remember Elvis Presley-LP uit (“Niet goed, te snel gemaakt.”) en werkt hij enkele jaren later samen met The Jordanaires, het zangkwartet dat Elvis begeleidt tijdens veel plaatopnames en optredens-, met name in de jaren vijftig. Dat contact groeit uit tot een vriendschap die –met de nog levende leden- tot op de dag van vandaag duurt.

Felix Meurders, in 1977 een van de top-deejays in Nederland, presentator van de Nationale Hitparade en  columnist in de Hitkrant, beschuldigde Ouwens van lijkenpikkerij. “Een van de ergste staaltjes van lijkenpikkerij die ik ooit ben tegengekomen,” begint Meurders’ recensie in de singlesrubriek van de Hitkrant. “Deze manier van op het sentiment spelen,  is een misselijk makende vorm van geld-uit-de-zakklopperij en daar heb ik geen goed woord voor over. Een afschuwelijke plaat. Ik heb gelukkig andere herinneringen aan Elvis.”
Ook Muziekkrant Oor laat zich negatief over de single uit: “Eddy Ouwens maakte onder de schuilnaam Danny Mirror die schandalige ‘tribute’, waarvan de makers nu, godbetere het, beweren dat ze het niet voor de poen hebben gedaan.”

Ouwens pikt de uitlatingen van Meurders niet en dwingt via de rechter rectificatie in de Hitkrant af. Die stelt de schrijver-producent in het gelijk, waarna Meurders een rectificatie schrijft, waarin hij tussen de regels door wel laat blijken dat hij de mening van de rechter niet deelt. Allereerst somt Meurders nogmaals alle woorden op waar Ouwens zo over gevallen was: lijkenpikkerij, op het sentiment spelen en geld-uit-de-zakklopperij. “In het door Ouwens hierover tegen mij aangespannen kort geding heeft de President van de Arrondissementsrechtbank  te Amsterdam beslist bij vonnis d.d. 29 september 1977 dat een en ander beledigend is voor Ouwens en dat ik zulks dien te rectificeren door het bovenstaande te publiceren, waaraan bij deze dus is voldaan.”

Volgens Eddy Ouwens is de kou tussen de twee alweer jaren uit de lucht. “We zijn een keer bij elkaar gaan zitten en hebben het uitgepraat,” zegt Ouwens in 2010 in het KRO-radioprogramma Theater van het Sentiment.  “Ik voelde me verraden. Waar ik vooral moeite mee had, was dat hij het in één keer naar buiten bracht. Hij had me ook even kunnen bellen. We kenden elkaar al jaren.” Ouwens was tegelijk met Meurders deejay op drive-in shows voor de VARA.

Meurders vond het verdacht dat Ouwens zo snel na het overlijden van Elvis een single op de markt had. Net als Ouwens wordt ook Meurders, inmiddels 67 jaar oud, 35 jaar na dato door de KRO-radio gevraagd terug te kijken op de gebeurtenissen in het programma Theater van het Sentiment.
“Waar ik vooral moeite mee had, was het ongelofelijk sentimentele. Veel galm op de stem, en dan [zingt op de wijs van I Remember Elvis Presley]: ‘Een ongelofelijk zielig liedje’….
Dan ben je een kwijlebal. In die tijd was ik daar zeker niet van,” zegt Meurders in oktober 2012. “Ik vind het wel knap dat hij dat gedaan heeft,” aldus de ex-deejay in retrospectief. “Maar ik vond het niet een uitstekende compositie. Later heb ik wel van hem begrepen dat hij wel degelijk een Elvis-fan was en echt begaan was met de dood van Elvis. Ik trok nogal van leer en dat mocht van de rechter niet.”

Pogingen om de zaak voorafgaand aan de rechtzaak in der minne te schikken, heeft Felix destijds niet ondernomen. “Nee, als recensent beoordeel je iets positief of negatief, dan ga je daar niet ineens op terugkomen.” In algemene zin heeft Meurders weinig op met ‘tributeplaten’ voor overleden artiesten. “Ik kan me wel voorstellen dat er vraag is naar muziek van de artiest zelf. Maar als anderen daarover gaan zingen, moet het wel een verdomd goed nummer zijn, wil ik daar positief over oordelen.”

 

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Op 31-10-2020 om 18:09 zei Zeitreise:

Hallo Edwin!

Helaas heb ik deze radioshow niet. Als je graag oude opnames met Elvis en het achtergrondverhaal hoort, dan kan ik deze Duitse website met het Rock'n'Roll Museum aanbevelen.

 

Rock'n Roll Museum" mit Werner Voss

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Daar vind je veel oude Duitse radioprogramma's over Elvis, Bill Haley en hitparades.

 

Groeten, Hendrik !

 

Wat een geweldige site, Hendrik! Dank!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Similar Content

    • By hans knot
      Jean Jacques Perrey – L’Horloge Hantee Een van de vele nummers van Jean Jacques Perrey die in de zeezenderdiscografie thuis horen. Hij componeerde dit nummer in samenwerking met Harry Breuer en het kwam in 1972 voor het eerst uit op de lp Moog Generation. In november 1976 werd op Radio Mi Amigo een nieuwe programmering ingevoerd en Marc Jacobs, die op bezoek was in Playa de Aro, maakte samen met Bart van Leeuwen een nieuw programma overzicht waarbij ze gebruik maakten van ‘L’Horloge Hantee’.
       
      Jean Jacques Perrey - L'Horloge Hantee One of the many songs of Jean Jacques Perrey that belong in the discography. He composed this song in cooperation with Harry Breuer and it was first released in 1972 on the LP Moog Generation. In November 1976 a new programming was introduced on Radio Mi Amigo and Marc Jacobs, who was visiting Playa de Aro, made a new programme overview together with Bart van Leeuwen using 'L'Horloge Hantee'.
       
      Please login or register to see this link.
       
    • By hans knot
      Schellebellen onder leiding van Paula van Alphen – Klaas Vaak. Dit kinderkoor uit Soest, onder leiding van Paula van Alphen, dat veel op de radio was te beluisteren, nam het nummer ‘Klaas Vaak’ op een singletje bij Philips in 1965 op en daaruit knipte men bij Radio Veronica de jingle voor deejay Klaas Vaak. In de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw nam het koor diverse platen op en is vooral bekend door de hit met Conny Vink, ‘je bent niet dik’.
       
      Schellebellen conducted by Paula van Alphen - Klaas Vaak. This children's choir from Soest, led by Paula van Alphen, which could often be heard on the radio, recorded the song 'Klaas Vaak' on a single by Philips in 1965 and from this they cut the jingle for deejay Klaas Vaak at Radio Veronica. In the sixties and seventies of the last century the choir recorded several records and is especially known for the hit with Conny Vink, 'maak je niet dik'.
       
       
       
    • By rauhfaser
      Goedemorgen,

      Even een vraag over de allereerste serie Geschiedenis van de Popmuziek in Poster, uitgezonden tussen november 1974 en mei 1975. De serie bestond uit 26 delen en was op basis van het overzicht in Radiopedia breed opgezet, namelijk zowel op Amerika als Engeland als Nederland georienteerd. Zo is het deel 'Kapers voor de kust' ((27 maart 1975) nog datzelfde jaar (op 20 november 1975) teruggekeerd in De Geschiedenis van de Nederlandse Popmuziek die Tom en Juul in ieder geval zelf maakten.

       De 'grote' serie Geschiedenis van de Popmuziek uit 1980 (54 delen) was een aangekochte Amerikaanse serie en dus duidelijk vanuit die optiek gemaakt.

      Weet iemand - misschien Juul - , iets over het ontstaan en maakproces van de eerste Geschiedenis van de Popmuziek in '74/ '75? 

      Of beter nog: wie heeft er afleveringen?

      Ik ken één aflevering, 8 januari 1975, over Cliff Richard. Die werd vanwege afwezigheid van Tom/Klaas eenmalig gepresenteerd door Lex Harding.

      Details over de serie in Vincent's Radiopedia-pagina.

      Please login or register to see this link.

      Groet, Edwin
    • By hans knot
      Hans Carste und dem grossen Streichorchester – Melodie in F. Compositie van Rubinstein op de in 1963 uitgekomen lp ‘Zärtliche Melodien zum Träumen und Erinnern‘. Voor luisteraars naar het ochtendprogramma van Klaas Vaak op Radio Veronica in de jaren zeventig een zeer herkenbaar deuntje. Hij gebruikte het namelijk voor een van de langste promotiespots ten bate van zijn programma. Op een kakkerige manier werd onder meer het volgende vertelt: ‘Ochtendkrant en Ook Goeiemorgen zijn één op het landhuis van baron, professor, meester, doctor, ingenieur Achterstevoren. Hij doet niet mee aan Nederland Herrijst. Hij is al lang op sinds zes uur. Hij wil er niets van missen en ligt constant op zijn knieën voor de radio……’
       
      Hans Carste und dem grossen Streichorchester - Melodie in F. Composition by Rubinstein on the 1963 album 'Zärtliche Melodien zum Träumen und Erinnern'. For listeners of Klaas Vaak's morning programme on Radio Veronica in the 1970s a very recognisable tune. He used it for one of the longest promotional spots for his programme. The following was told in a cocksure manner: 'Ochtendkrant en Ook Goeiemorgen zijn één op het landhuis van baron, professor, master, doctor, ingenieur Achterstevoren. He is not participating in Nederland Herrijst. He has been up since six o'clock. He doesn't want to miss a thing and is constantly on his knees in front of the radio......'
       
      Please login or register to see this link.
       
       
  • Recently Browsing

    No registered users viewing this page.

  • Member Statistics

    • Total Members
      5,226
    • Most Online
      2,923

    Newest Member
    hitzradio
    Joined
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.