Geplaatst 5 oktober 20214 jr. Populair bericht De ABTT op de maandagavond op 30 Augustus was voor mij wel hét absolute toppunt van de 10 dagen met heel veel hoogtepunten tijdens de Veronica revival op de 1224 kHz vanuit Lapershoek in Augustus 1999. We stonden opeen gepakt in de kelder van Lapershoek en het was er beregezellig. Lex, Tineke en Ad verzorgden een geweldig programma, dat vanaf 20:00 tot na 22:30 duurde. En uiteraard schoof ook Pieter Jan Vink aan. Hoewel het er behoorlijk donker was heb ik toen toch besloten om zoveel mogelijk te filmen. Ik heb daarna in 1999 alles wat ik gefilmd had achter elkaar gezet en die compilatie teruggezet op een videobandje. Na 22 jaar heb ik die weer 's opgezocht. Geniet mee van een samenvatting van bijna een uur ABTT vanuit Lapershoek op 30 Augustus 1999.
Geplaatst 6 oktober 20214 jr. Heel leuk. Grote dank. Lex en Adje het waren en blijven vakmensen. Kan iemand het geluid rippen als mp3? Alvast dank. Grt Eric 6 oktober 20214 jr. bewerkt door Eric
Geplaatst 7 oktober 20214 jr. Ik heb Lex hoog zitten, maar je merkt gewoon dat hij in 1999 al aardig op afstand van de muziek begon te raken. Ook in zijn boek staan dergelijke vergissingen qua plaatsing in de tijd. Maar goed, laten we de feitelijkheid maar niet in de weg laten staan van de fijne beleving, toch?
Geplaatst 7 oktober 20214 jr. Populair bericht Op 6-10-2021 om 07:56 zei Eric: Heel leuk. Grote dank. Lex en Adje het waren en blijven vakmensen. Kan iemand het geluid rippen als mp3? Alvast dank. Grt Eric https://pixeldrain.com/u/Z3Qvf3pc Heeft iemand de hele uitzending?
Geplaatst 7 oktober 20214 jr. Het duurde van 20 - 22.30 uur. Ik heb wel de zendlijn registratie (audio) Bedoel je die ?
Geplaatst 7 oktober 20214 jr. 4 minuten geleden zei Juul: Het duurde van 20 - 22.30 uur. Ik heb wel de zendlijn registratie (audio) Bedoel je die ? Yes.
Geplaatst 7 oktober 20214 jr. Populair bericht Zonder beeld, dat wel maar wel de opname vanaf DAT. audio en info : ©Stichting Norderney https://we.tl/t-BdkJz6fBvh ================= Zendlijnregistratie van uit Hotel Lapershoek in Hilversum waar gedurende de periode 21 - 31 augustus 1999 het "uit de lucht gaan" van Radio Veronica gevierd werd met de titel "Veronica 14 jaar toonaangevend". Nog één keer de ABTT. Dit is de eerste 2 uur. Het zou nog tot 22.30 uur duren. ======================================================= Dit is de index - beschrijving: 20.00 - 22.00 uur 1. Veronica 1224 - "de ABTT"1250ste aflevering, (eerste uur) maandag 30 augustus 1999, rechtstreekse uitzending vanuit Hotel Lapershoek tijdens de nostaligische Veronica elfdaagse tussen 21 en 31 augustus. Dit is een directe opname op DAT vanaf het studiopaneel. Presentatie Lex Harding. Ook Tineke roert zich regelmatig tijdens deze uitzending. De limiter laat het na 10 dagen van trouwe dienst afweten en klapt er bij veel lawaai (Tineke) regelmatig uit. De toeloop bij dit live programma was enorm, zeker 300 mensen verdrongen zich en stonden op stoelen in de snikhete zaal om wat van het spektakel te kunnen zien. Bij deze DAT hoort een kopietje van de handgeschreven ABTT, door de meester zelf, voorzien van allerlei aantekeningen van Lex Harding (waarvan "Op tijd klaarkomen" een beetje raadselachtig is) a. Opening: de limiter klapt er 3x uit, boel gejoel van publiek, alleen al bij het ABTT-muziekje b. Lex herinnert zich hoe ’t vroeger ging - opnemen aan eind van de dag met een pilsje c. Op 10: Dreamer van Supertramp. Tineke mag er alleen bijkomen als "ze niet schreeuwt" d. Lex vindt de koptelefoon stinken, introduceert Pieter Jan Vink die ingaat op de nummering van de ABTT-fans. Tineke is 61 ipv 67, Pieter Jan leerde Swanet bij ABTT kennen e. Ook op 10: Dream on - Aerosmith, Tineke gaat rond met de spekkies: Lex leest post voor f. Op 9: Song of Marching Children - Lex vindt dat microfoon voor geen meter klinkt g. Op 8: Monsoon - Night of the fly & Doors: waiting for the sun h. Gesproken brief Timon Schellevis met Van Oekel, stukje laatste ABTT 1974 en leuke stukjes i. Tineke denkt dat er 10 kilo paling wordt binnengedragen, maar het is een draaitafel j. Op 6: Buoys met Look Back America, Lex vindt ’t achterhaalde hippies-muziek en Matthew Souther Comfort - Rino Nevada k. Gesprek met Robert Scarlet (Lowestoft), die Hollands leerde door naar Veronica te luisteren. l. Op 6 (ex aequo): Manfred Mann - Joybreak, laatste keer 100ste aflevering, uitleg over 1250ste ("zomaar wat gekozen", zegt Lex. ====================================================================================== 2. Veronica 1224 - "de ABTT"1250ste aflevering, (tweede uur) maandag 30 augustus 1999, rechtstreekse uitzending vanuit Hotel Lapershoek tijdens de nostaligische Veronica elfdaagse tussen 21 en 31 augustus. Geen nieuws ter opening van dit tweede uur"- zegt Lex, maar commercials (oa. Grote Bull Verwey interview - ingesproken door Krijn Torringa). 60:00 a. Tóch nog nieuws - Marcel Bouman (de zoon ván) leest het. Zegt dat bijna 10.000 mensen de uitzendingen hebben gezien. Spot Tineke: Wordt lid van Vrienden van Veronica b. Jingle: Ik wil het overal met je doen….. en nummer 5: Halo of Flies - Alice Cooper c. Tineke wil "Elke keer als Adje bij me komen wil"zingen, Ad draait de echte versie ervan, bij 50ste aflevering op de pier, Lex vertelt dat hij toen "helemaal blauw’was en iedereen zingt "Ik ben Gerrit" omdat Gerrit Dekzijl ook op zo’n jubileimfoto stond. d. Op 4: Just a little bit of peace (Golden Earring) e. Lex maakt pakje open, Tineke mag weer en laat met gegil limiter weer knallen. f. Over "De Beurt", stukkie Snelbinders, Josje op de knie g. Ook op 4: Light House - One fine morning. Lex maakt zich er blij over dat de single van Ad is gejat ("Eindelijk is er ook wat van jou gejat") en behandelt wat faxen. h. Op 3: Yes en "Your’s is no discrace", Pieter Jan vertelt hoe Ad er al 10x mee is opgehouden en dat de echt laatste van 20 jaar geleden stamt, Lex spot met de bril van Ad i. Op 3a: Iron Butterfly en "In a gadda da vida" (volgens Ad een "inlas", omdat ie "op de grond was gevallen’) in de knipversie met toestemming van de artiesten j. Onderwaterversie van "Schijt aan de buren" en nummer 2: Tubular Bells - Mike Oldfield k. Bandje van Chiel Montage - parodie op Het Spel Kaarten (Ad: "het is een gesproken brief waar hij 25 jaar over heeft gedaan") - gemaakt bij het 5-jarige jubileum in 1965. Zendlijnregistratie van uit Hotel Lapershoek in Hilversum waar gedurende de periode 21 - 31 augustus 1999 het "uit de lucht gaan" van Radio Veronica gevierd werd met de titel "Veronica 14 jaar toonaangevend". Nog één keer de ABTT. Dit is het laatste half uur. 22.00 - 22.35 uur ======================================================= Veronica 1224 - "de ABTT"1250ste aflevering, (derde uur) maandag 30 augustus 1999, rechtstreekse uitzending vanuit Hotel Lapershoek tijdens de nostaligische Veronica elfdaagse tussen 21 en 31 augustus. Gerda Mijnhout opent het programma. Op 17’35 verteld Tinus iets over nummer 35 van de ABTT Geert de Bruin die heel ernstig ziek is en nog maar een paar dagen te leven heeft. Geen nieuws op dit moment. In reclameblok onder meer commercial voor CD Radio Noordzee 1970-1974 van het Genootschap Radiojingles. a. Start: Sutherland Brothers & Quiver - The Dreamkid ("buiten mededinging") en ook nog Don’t Bring me down - Animals ("Omdat-ie zo mooi begint") b. Luisteraars adviseren per fax welke platen er in de Top 10 moeten, Lex leest ook Duitse fax c. Op 2: Child in time - Deep Purple. Lex: Uitzendingen zijn slecht te ontvangen in Nijmegen, uitleg over ontvangst bij zand en zompige grond d. Nummer 35: Geert de Bruijn zit te luisteren - terminaal kankerpatiënt, bevoorrechte mensen dat Tineke en Sieb Kroeske z’n film konden bekijken. Ze draaien z’n ABTT liedje op "Michelle"van de Beatles. e. Tineke: "Waar is de paling?" Top 10 overzicht, haalt Lex niet met al die dubbele noteringen. f. Lex: hier is nr. 1 (limiter plopt er weer uit): Fields - Friend of Mine/Alone Again - Love (‘67) g. Afsluiting met bedankjes, publiek roept Adje Adje Adje en Lexjo Lexjo, Ad sluit af: "Blijf er bij tot morgen 6 uur".
Geplaatst 8 oktober 20214 jr. Auteur Populair bericht 13 uur geleden zei Juul: e. Tineke: "Waar is de paling?" Top 10 overzicht, haalt Lex niet met al die dubbele noteringen Eén van onze mede-forumleden heeft toen de paling verzorgd. Of hij er wat over wil schrijven laat ik aan hemzelf over. Bedankt voor jullie leuke reacties en Juul voor de mooie aanvulling. Na ruim 2,5 uur had ik wel een lamme arm van het vasthouden van de camera op die avond, maar de prachtige uitzending had ik nooit willen missen. En.... op deze avond ontmoette ik Ad Couwenberg voor het eerst. En van hem heb ik al vele mooie opnamen kunnen delen op dit forum.
Geplaatst 24 oktober 20214 jr. Op 5-10-2021 om 13:31 zei Ben: De ABTT op de maandagavond op 30 Augustus was voor mij wel hét absolute toppunt van de 10 dagen met heel veel hoogtepunten tijdens de Veronica revival op de 1224 kHz vanuit Lapershoek in Augustus 1999. We stonden opeen gepakt in de kelder van Lapershoek en het was er beregezellig. Lex, Tineke en Ad verzorgden een geweldig programma, dat vanaf 20:00 tot na 22:30 duurde. En uiteraard schoof ook Pieter Jan Vink aan. Hoewel het er behoorlijk donker was heb ik toen toch besloten om zoveel mogelijk te filmen. Ik heb daarna in 1999 alles wat ik gefilmd had achter elkaar gezet en die compilatie teruggezet op een videobandje. Na 22 jaar heb ik die weer 's opgezocht. Geniet mee van een samenvatting van bijna een uur ABTT vanuit Lapershoek op 30 Augustus 1999. Mooie herinnering aan een prachtige week!
Geplaatst 25 oktober 20214 jr. 14 uur geleden zei rauhfaser: Mooie herinnering aan een prachtige week! Zeker dat was een bijzondere week - ben er ook een dagje geweest.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.