Spring naar bijdragen

QR code


Juul

Aanbevolen berichten

Op m'n iPhone staat de QR code van 2 vaccinaties vorig jaar.

Nu heb ik vorige maand de Booster gehad.

 

Vraag:

 

Komt die 3e prik ook automatisch in de QR code terecht? (ik zie dat nog niet er staan nog maar 2 vaccinaties  data in )

 

Weet iemand dat?

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei radio tpot:

Nee dat zul je zelf moeten toevoegen.

Helaas heb je een appel en ik weet niet of het hier ook zo werkt als met een Android.

klik op de drie stipjes rechtsboven in de QR app.

Klik op QR code toevoegen.

Log in met je Digi Ide.

De code wordt nu automatisch toegevoegd.

 

Theo

 

Ik heb ook een Android. Bij mij werkte dat precies hetzelfde, behalve dat ik niet op de drie stipjes moest klikken, maar op het plus-teken (+) rechtsboven.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Theo en Will,

 

Gelukt !  Op onze iPhone

 

Dank je wel. Alleen jammer dat de automatiseerders geen rekening hebben gehouden als je zoals wij  maar 1 telefoon gebruiken.

Dus de tweede gewoon effe printen. Maar nog nooit nodig gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minutes ago, Juul said:

Theo en Will,

 

Gelukt !  Op onze iPhone

 

Dank je wel. Alleen jammer dat de automatiseerders geen rekening hebben gehouden als je zoals wij  maar 1 telefoon gebruiken.

Dus de tweede gewoon effe printen. Maar nog nooit nodig gehad.

 

Daar hebben ze dus wel rekening mee gehouden want je kunt ze dus ook printen, overigens kun je ook gewoon die print als. pdf op je smartphone zetten en die laten scannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat snap ik ook wel dat je het kunt printen. Heeft mijn vouw ook gedaan. Maar dat was niet m'n echte opmerking.

 

Maar jou tip, daar was ik nog niet opgekomen Ben.  Dank

 

Ik heb 'em naar de mail gestuurd op de iPhone en dan kun je hem vergroten etc.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Juul:

Ja, dat snap ik ook wel dat je het kunt printen. Heeft mijn vouw ook gedaan. Maar dat was niet m'n echte opmerking.

 

Maar jou tip, daar was ik nog niet opgekomen Ben.  Dank

 

Ik heb 'em naar de mail gestuurd stuurd stuurd op de iPhone en dan kun je hem vergroten etc.it is 

Goede draad. 

Want het wordt nergens bekend gemaakt dat je met de hand de booster moet toevoegen! 

Typisch Nederlands, ach dat weet je toch wel dat dat moet. 

Nee, dat weten we  niet. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei ruudam:

Goede draad. 

Want het wordt nergens bekend gemaakt dat je met de hand de booster moet toevoegen! 

Typisch Nederlands, ach dat weet je toch wel dat dat moet. 

Nee, dat weten we  niet. 

Er staat in met menu bij de iPhone toch gewoon "bewijs toevoegen"

Na de klik "Welk bewijs wil je toevoegen?" dus onduidelijk is het niet. 

 

Alleen dan komt het. Mijn vrouw, zoon en ik hadden alle drie corona begin december. Mijn vrouw en zoon konden na 11 dagen simpel het "herstelbewijs" toevoegen aan de QR code maar ik wacht al een paar weken. Bekend probleem volgens de GGD. U krijgt binnen 14 dagen bericht.

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Albatrosstudio:

Er staat in met menu bij de iPhone toch gewoon "bewijs toevoegen"

Na de klik "Welk bewijs wil je toevoegen?" dus onduidelijk is het niet. 

 

Alleen dan komt het. Mijn vrouw, zoon en ik hadden alle drie corona begin december. Mijn vrouw en zoon konden na 11 dagen simpel het "herstelbewijs" toevoegen aan de QR code maar ik wacht al een paar weken. Bekend probleem volgens de GGD. U krijgt binnen 14 dagen bericht.

 

 

Inderdaad zoals Douwe in de eerste twee regels beschreef gaat dat.

Ik heb op 8 dec. de Booster gehad en staat nu genoteerd.

 

Mijn eega op 27 dec en heeft ook de 3e code. (op papier ) want met de beschrijving van Ben (pdf naar de mail en dan zie je QR). Dus dat was lekker snel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Eergisteren:

Ik ook. Dat is ook het beleid want alle andere mensen die ik daar over sprak kregen die aanwijzing ook. 

Nou ik dus niet.

Ik las het toevallig op Internet, er was iemand die de vraag stelde of je dat apart moest instellen...... dus ik was niet de enige die het niet wist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei ruudam:

Nou ik dus niet.

Ik las het toevallig op Internet, er was iemand die de vraag stelde of je dat apart moest instellen...... dus ik was niet de enige die het niet wist.

 

 

Ik wist het ook niet. Dacht dat het vanzelf ging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik was als de wat oudere onderzoeker, al eens aan het rondneuzen geweest op de QR app.

Mag graag overal op en in kijken, op het plusje drukken kijken wat er gebeurt, en de tekst daar gezien dat je zo bewijzen kunt toevoegen.

Deze is met de 2e update gekomen vandaar dat ie me opviel.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 hours ago, ruudam said:

Het hoort van zelf te gaan. 

Kamervragen maar weer Dan? 

 

Het hoort helemaal niet vanzelf te gaan. 

 

Dat zou een mooie boel zijn als de overheid op eigen houtje zou kunnen beslissen dat jouw vaccinatiegegevens mogen worden gedeeld in een app.

 

bewerkt door Eergisteren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat is dan ook weer niet zo.

De eerste 2 prikken werd je gevraagd om toestemming om te delen met het RIVM.

En wat dan nog dat mijn prikken in een app staan, waar je verder niets van persoonlijk af kunt leiden dan dat de toner prikken gehad heeft.?

Veel erger is het cookie beleid wat veel tech bedrijven er op na houden en waar je dan echt helemaal niets van weet.

Zelfs op micro niveau gaat dit verder met achtervolging via je WiFi en je betaal apps van Appel of andere tech bedrijven.

Daar zou ik me dan veel meer zorgen om maken dan om gegevens over een corona prik in een app.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.