Spring naar bijdragen

Zou de zender nog in de lucht zijn?


Robin Westhof

Aanbevolen berichten

"Since February 1, the Ukrainian Radio has resumed its medium-wave broadcasting on a frequency of 549 KHz, as the corporate website of the Public Broadcaster reported.

 

The medium-wave transmitter "UA: Ukrainian Radio" in the village of Luch, Mykolaiv region, with a capacity of 500 kW, covers most of Ukraine (60% of the territory during the day, including the occupied territories, and from evening to morning it covers the entire territory of Ukraine). 

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens EMWG:

UKR UR1 Pershiy kanal 24h uk

Mykolaiv/Luch * 

400kW

UR1 Pershiy kanal, back 24 Feb 2022, closed on 1 Jan 2022, back 1 February 2021 // 873

 

UKR UR1 Pershiy kanal 24h uk

Chasiv Yar * 

25kW 

*Jun2017, Nautel XL-60 tx // 549

 

873 is 25kW en zit boven Donetsk. 

bewerkt door Eric
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Theo.

 

Leuk om te lezen.

Ik heb hier binnen veel last van "manmade noise" dus ik ga wel even in de auto luisteren gaat over het algemeen erg goed. Zie post van Robin.

En ik moet mijn Sony nakijken want het plugje voor ext. voeding werkt goed maar als ik op batterijen  wil dan is er iets met het schakel kontakt . ( Sony ICF 7600.)  Maar weer wat te doen

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak batterijen eens schoon aan beide kanten, met beetje ruw materiaal, soms begin van oxidatie en dan is er geen goed contact. Kijk ook naar batterij contacten in toestel.

Ik rol altijd even de batterijen in het vak om aanwezig vuil te verwijderen, soms doet ontvanger niets en dan even rollen en opeens weer op volle kracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het niet Ruud. Het is het schakelcontact in het plugje waar je de externe voeding op aansluit.

Externe voeding gaat prima  maar als je die plug los haalt moet automatisch  naar de batterijen over schakelen. Daar zit het.  Ook een beetje "rommelen" met een klein wattenstaaf houtje heeft nog niks opgeleverd. Suggestie van de Sony ICF-7600 website.

Komt wel vaker voor bij de Sony. Maar ik zie er tegen op om 'em open te schroeven. Ik heb wel alle service doc. enz. Maar toch.

 

 

screen 1.029.jpg

 

 

 

power.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Eric:

549 kHz is nog steeds in de lucht.

 

"Radio Oekraïne schakelde bij de start van de Russische inval over van drie programma’s naar één gemeenschappelijk programma van UR1, met als doel alle beschikbare zenders zo lang mogelijk in de ether te houden"

 

"Ook alle commerciële radiostations in Oekraïne zijn gestopt met eigen programma’s en zenden het nationale radioprogramma van UR1 uit."

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.