Spring naar bijdragen

De Norderney, haar wel en vooral wee na augustus 1974.


Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Juul:

 

 

We hebben het hele bouwboekje ( 1964 ) van de werf in Zaandam. Met foto's en al. Lag ook in het museum in Nijkerk te zien.

 

 

screen 1.484.jpg

Heb het gezien in Nijkerk, schitterend document. Wat mij nooit duidelijk is geworden waarom de complete bovenbouw inclusief het stuurhuis is verwijderd. Natuurlijk viel er niets meer te sturen, immers het schip was motorloos maar de brug/stuurhuis had ook vele andere functies. De Ruiter < gezagvoerder> had dus niet de beschikking over het natuurlijke domein van een scheepskapitein. Het dekhuis dat er in Zaandam is opgebouwd lijkt ook korter dan het dekhuis uit de trawler tijd. Ik zal nog navraag doen bij Jaap Borst, mogelijk kan hij het antwoord geven.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Marinebroadcasters:

Heb het gezien in Nijkerk, schitterend document. Wat mij nooit duidelijk is geworden waarom de complete bovenbouw inclusief het stuurhuis is verwijderd. Natuurlijk viel er niets meer te sturen, immers het schip was motorloos maar de brug/stuurhuis had ook vele andere functies. De Ruiter < gezagvoerder> had dus niet de beschikking over het natuurlijke domein van een scheepskapitein. Het dekhuis dat er in Zaandam is opgebouwd lijkt ook korter dan het dekhuis uit de trawler tijd. Ik zal nog navraag doen bij Jaap Borst, mogelijk kan hij het antwoord geven.

 

Ik denk niet dat Jaap dat (nog) weet.

Ik heb wel foto's met de nieuwe messroom en uitleg dat de opbouw is verwijderd.

22 minuten geleden zei PowerMusic:

Heeft iemand het verzoek van Bart al ingewilligd? Anders doe ik, dat even. Sorry keek er even overheen maar zie dat Juul dit al heeft gedaan.

 

 

Ja, inderdaad heel simpel. Maar elkaar effe helpen komt steeds minder vaak voor.

Goed dat jij er ook nog even aan denkt.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Juul:

screen 1.323.jpg

Prachtig bouwschema. 10 éénpersoons hutten en en 4 laatste achter hadden zo te zien ook patrijspoorten. Boven was er dan de kapiteinshut. Elke meter benut. Volledig voor het doel omgebouwd. Onderzoek doen! 

 Doet me denken aan de inrichting in 64 van het originele Caroline zendschip de Deense Fredericia. Op de werf in Ierland en lokale bewoners begonnen vragen te stellen over de 45 meter hoge mast. Caroline had toen een doeltreffend antwoord.....we gaan spons vissen met dit schip....de mast kan door de bodem zakken en schraapt spons vd zeebodem. Wie weet wassen we nog steeds onze ramen ermee en scheren we ons met scheermesjes vervaardigd uit staal vd Fredericia na de sloop......en die was niet in Hendrik Ido Ambacht.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.