Spring naar bijdragen

Een poging tot het maken van een jingle of zo.


Juul

Aanbevolen berichten

  • Juul changed the title to Een poging tot het maken van een jingle of zo.
23 minuten geleden zei Juul:

 

 

Ergens in 1972 was Alexander Curly † 2012voor de jeugdige vrienden hier : ( Please login or register to see this link. )

in de studio en probeerde samen met Chiel Montagne een soort van jingle te maken.  Volgens mij lukte dat niet echt.

 

Please login or register to see this link.

Kennelijk bedacht niemand dat het handig was eerst even een scriptje te maken voordat de tape startte. Zoals bijvoorbeeld Bruce Johnston van The Beach Boys deed in 1970. En in '71 nog Sandy Coast, Unit Gloria (de begeleidingsgroep op I'll Never Drink Again), Supersister of de groep Amsterdam.  
Maar: leuk om eens te horen. 

Edwin

bewerkt door rauhfaser
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

regelmatig zie ik op allerlei plaatsen op het internet foto's verschijnen en meestal vergeten ze de namen mee te geven van wie er op de foto staat. Dan kan zijn omdat degene die plaatst al de namen kent en dus denkt dat ook allerhande volgers ze ook wel kan kennen, maar het kan even goed zijn dat diegene helemaal de namen niet kent omdat hij/zij een stuk jonger is; Omdat ook volgende generaties nog zou weten wie wie is, zou ik voorstellen dat elkeen die foto's plaatst zoveel mogelijk alle namen vermeldt of een oproep plaatst om te weten wie wie is. (bij Flickr, Facebook....) Want binnen enkele jaren zijn diverse generaties uitgestorven...

Dankzij o.a. Juul is al heel wat gedaan voor Veronica, maar Veronica is ondertussen al lang niet meer het enige station dat geschiedenis schrijft.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei rauhfaser:

Kennelijk bedacht niemand dat het handig was eerst even een scriptje te maken voordat de tape startte. Zoals bijvoorbeeld Bruce Johnston van The Beach Boys deed in 1970. En in '71 nog Sandy Coast, Unit Gloria (de begeleidingsgroep op I'll Never Drink Again), Supersister of de groep Amsterdam.  
Maar: leuk om eens te horen. 

Edwin

 

 

Hé Edwin,

 

En jij denkt dat Ad toen Soundpush een "script" had gemaakt voor de jingles ?.......................

En bij Bruce was het ook min of meer zitten en al werkende weg werd het wel wat.

Artistiek proces hé?

Zelfs bij de PO deden we in dit soort gevallen dat niet.

Of hebben wij een verschillend idee van een script?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

 

 

Hé Edwin,

 

En jij denkt dat Ad toen Soundpush een "script" had gemaakt voor de jingles ?.......................

En bij Bruce was het ook min of meer zitten en al werkende weg werd het wel wat.

Artistiek proces hé?

Zelfs bij de PO deden we in dit soort gevallen dat niet.

Of hebben wij een verschillend idee van een script?

 

 

Met 'script' bedoel ik in ieder geval geen kant en klaar draaiboek (de letterlijke vertaling van script), maar wel dat je voordat je gaat zingen, weet wát je gaat zingen. Daar leek bij de heer Curly totaal geen sprake van. 
Chiel had hem ook even kunnen vertellen dat een jingle kort en pakkend moet zijn. 

Dat dus. 

 

Edwin

Op 20-7-2023 om 12:19 zei Juul:

Nee en ja . Kijk ik ben in 2001 begonnen maar ben nu 76 en de jaren beginnen te tellen.  In eerste instantie gewoon voor ons zelf maar een paar jaar terug kwam ik oud TROS collega Eppo van Nispen, nu baas van B&G,  weer tegen en onder een kop koffie besloten Ad en ik dat ons archief een prachtige bijdrage zou zijn in het archief van B&G. Ook al op aanraden van Lex Harding. En ook omdat onze erven het waarschijnlijk zouden "dumpen". Dus "Regeren is vooruit zien".

 

En als ik het niet doe dan is er niemand meer die gedetailleerd zo'n klus kan doen. Dat ligt nu allemaal bij B&G.

Maar er is veel meer......honderden foto's en documenten.

Want aan een foto met daarbij als naam "Ad, Karel, Jan en Klaas" dat zegt niemand wat.

Dus er is nog werk genoeg.

 

 

screen 9.jpg


Jullie als donateurs - en wij als radiofreaks - hebben nu mazzel met een B+G-baas met het (radio)hart op de juiste plaats. Dat kan (en zal) bij een eerstvolgende opvolger weer anders liggen. 
Overigens wordt B+G voor ons gewone stervelingen pas interessant als het audioarchief volledig is gedigitaliseerd en openbaar toegankelijk wordt gemaakt. 
Dat gedoe met die uurlonen voor technici die nu worden berekend voor iemand die een opname wil opvragen, is vanuit cao-oogpunt te begrijpen, maar niet helemaal meer van deze tijd. 

 

Het zou fijn zijn als Eppo eens wat mensen (er zijn volgens mij zat vrijwilligers te vinden) aan het werk zet om al die banden die nog niet gedigitaliseerd zijn in eentjes en nullen om te zetten. 

 

Edwin
 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.