Spring naar bijdragen

Green Tamborine - Lemon Pipers en The Peppermint Rainbow


Juul

Aanbevolen berichten

Inderdaad, Juul. Vooral met die laatste posting van Nico is de Sunshine Pop nu wel echt voorbij. Ik heb gisteravond nog even naar een videomontage van Willy Kramer uit 2011/2012 zitten kijken met allemaal Sunshine Pop nummers. Wat een geweldige muziek vind ik dat dan weer. Ik las net het volgende op een facebook posting over Sunshine Pop, met referentie naar de Lemon Pipers en Peppermint Rainbow:

 

Sunshine Pop is one of those generic designations that came into use long after the music in question had fallen out of popularity. Featuring sweet, upbeat melodies topped with polished harmonies and frothy arrangements, sunshine pop described the sort of tunes that were a frequent presence on AM radio in the mid- to late '60s, and like the girl group era earlier in the decade, it was a medium dominated by songwriters and producers rather than artists, many of whom seemed anonymous and interchangeable. For instance  only the most obsessed music fan could tell the Lemon Pipers, the Peppermint Rainbow, and the Sunshine Company apart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Ben:

Sunshine Pop nummers. Wat een geweldige muziek vind ik dat dan weer.

 

Idem Dito, van het bekendere werk van The Association, Fifth Dimension en Spanky & Our Gang tot het wat onbekendere werk (van vele groepen) uit de Amerikaanse Billboard Hot 100 en Bubbling Under The Hot 100., wat in Nederland vaak ook geen eens de Tipparade haalde.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ook zo'n schitterend nummer en goeie band.

 

Wij kregen altijd dat soort singles toegezonden van onze USA kontakt mevrouw in NY. Zij ging de platenmijen af en scoorde altijd de nieuwste, vaak promo's, platen.

Maar hier kregen deze nauwelijks aandacht. En omdat we ze vaak in duplo kregen nam ik het dubbele ex vaak mee naar huis. Ik heb ze een paar jaar terug aan onze Ad gegeven en die heeft ze in het archief gedaan.

 

 

screen 19.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zat in een bevoorrechte positie, Juul. Als ik wel 's naar de avondprogramma's van jouw Veronica luister hoor ik vaak nummers voorbijkomen, die ik zelf pas leerde kennen toen ik in de VS woonde.  Ik heb na terugkeer in NL nog jaren lang platenwinkels afgelopen (hier in NL en in de VS) om al die prachtige nummers op de plaat of CD te vinden. Inmiddels heb ik van velen ook een videoclip.

 

Ik las net dat Spanky McFarlane ook wel de "Queen of sunshine pop" werd genoemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig leuk om te lezen, Juul! Misschien waren die Amerikaanse persingen dan toch wat meer afgestemd op AM radio.

 

Je heb een unieke collectie scans van singles hierboven neergezet. Veel nummers ken ik, maar Younger girl kende ik eigenlijk alleen van de Critters. Die van de Hondells klinkt ook erg leuk. 5:33 voor Whole lotta love is best wel lang, die zal vaak ingekort zijn op de verschillende stations in de VS. Overigens heeft Bert (en dochter) van Breda voor 192TV inmiddels ook een leuke collectie Amerikaanse nummers in de playlist staan. Prachtig om te zien en te beluisteren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Juul:

Maar er zijn heel veel mensen die het wel leuk vinden, nou mooi toch?

Er zitten er heel veel bij die vroeger allemaal naar Radio Veronica  (vanuit zee) hebben geluisterd. Ad presenteert nu elke maand een Top 30 zag ik. 192TV heeft een unieke verzameling videoclips, vooral ook uit uit de VS en in mooie kwaliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-9-2023 om 22:26 zei Ben:

Da's inderdaad heel grappig om te horen Juul. Omdat ik die van de Lemon Pipers zo goed ken verwacht ik dan inderdaad een andere stem. Maar deze uitvoering klinkt ook erg leuk!

 

Mijn favoriet van de Lemon Pipers is toch eigenlijk wel de Jelly jungle of orange marmalade.

 

Ik zie dat ik van de Peppermint Rainbow een videoclip heb en wel van dit nummer.

 

 

Maar waarom ik die videoclip uit 1969 ooit bewaard heb kan ik me niet meer herinneren. Ik vind het wel een prachtig nummer. Ik vermoed dat ik die heb leren kennen bij het samenstellen van een Sunshine Pop hitlijst op het voormalige Steenen Tijdperk forum.

 

 

Voor de mensen die niet precies de "termijn Sunshine pop" kunnen plaatsten hier de nodige uitleg.

 

Please login or register to see this link.

 

 

25 minuten geleden zei Ben:

Er zitten er heel veel bij die vroeger allemaal naar Radio Veronica  (vanuit zee) hebben geluisterd. Ad presenteert nu elke maand een Top 30 zag ik. 192TV heeft een unieke verzameling videoclips, vooral ook uit uit de VS en in mooie kwaliteit.

 

 

Ja, maar ik wil liever luisteren naar de muziek die ik zelf uitgekozen heb Ben.

Op een memory stick heb ik zo'n 1500 ! platen staan uit m'n Veronica tijd. 

Dan wordt ik niet 'lastig gevallen" met nummers waar ik niks mee heb.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Juul:

Ja, maar ik wil liever luisteren naar de muziek die ik zelf uitgekozen heb Ben.

Op een memory stick heb ik zo'n 1500 ! platen staan uit m'n Veronica tijd. 

Dan wordt ik niet 'lastig gevallen" met nummers waar ik niks mee heb.

Dat laatste (alleen platen, die ik zelf leuk vind) heb ik eerlijk geschreven eigenlijk ook wel Juul. Ik heb al sinds 2007 (3 jaar voordat 192TV begon) een eigen versie van 192TV, met de videoclips van nummers, die ik leuk vind en met commercials en jingles en die zet ik dan af en toe aan om er een uurtje of zo naar te kijken. Ik kan dan kiezen tussen een "RNI format", een "Billboard format" en zo heb ik er nog een paar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha, grappig Ben. Dus jij hebt het  geduld om een uurtje naar je eigen "tv zender te kijken" ?

Ik heb dat helemaal niet. Ik heb zowiezo weinig met tv behalve als het nieuws is. Ik ben gek op nieuws. Ik kijk erg vaak overdag BBC world service en CNN. En op de computer veel USA , CBS-NBC e.d.

 

Maar ja, ik heb natuurlijk, m'n hele  leven middenin de muziek gezeten. Dus dat heb ik nu wel gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TV kijken doe ik (ook) zelden, het nieuws lees ik op 't internet. Op TV zag ik steeds meer discussies waarbij mensen (die ik niet ken) allerlei meningen over gebeurtenissen in het nieuws met elkaar aan het uitwisselen waren. Dat interesseert me niet zo.

 

Dat jij muziek nu wel gehad hebt kan ik me wel voorstellen. Ik heb m'n hele leven in de Telecom gewerkt en daar gaat m'n interesse nu (ook) niet meer naar uit. Maar op muziekgebied ontdek ik steeds weer leuke nummers uit de jaren '60 en begin jaren '70 en dan ga ik (ook) op zoek naar een videoclip van dat nummer. En zo heb ik sinds 2007 een enorme verzameling muziekvideo's opgebouwd. Het meeste van wat op 192TV voorbij komt van voor 1975 heb ik ook wel, als individuele clip of als onderdeel van een TV programma. Want bovenal ben ik vooral een verzamelaar, een verzamelaar voor wie de jacht leuker is dan de vacht ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6409
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    wega51
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.