Spring naar bijdragen

45 jaar Plan van Genève


Aanbevolen berichten

Am 10.12.2023 um 18:01 schrieb ruudam:

Maar Vahon zit fout want 63 Watt EMRP is het absolute minimum vermogen en dat halen ze niet, zoals je zelf al aangeeft. 

Het EMRP meten ken uit Engeland. Maar dat in Nederland zo wordt gemeten is nieuw voor mij. Bij AM ook niet ERP. En er bestaat een minimale uitzendvermogen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-12-2023 om 17:25 zei ruudam:

Waarom?

Op 31-08-2025 houdt hun vergunning vanzelf op en wordt niet opnieuw verdeeld, geveild.

Als ik hun was zou ik uitkijken naar een andere DAB distributie.

Waar baseer je dat op, Ruud? De voorbereidingen voor de verdeling/veiling per 1 september 2025 zijn nu pas gestart.

Piet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Waar baseer je dat op, Ruud? De voorbereidingen voor de verdeling/veiling per 1 september 2025 zijn nu pas gestart.

Piet.

Die veiling is alleen voor regional FM. 

Alle AM wordt LPAM (helaas). Zoals Theo ook al meldt. 

4 uur geleden zei Robert Staal:

En waarom doet Radio Paradijs dat niet ? ( RuudAM, het is maar een vraagje) 

Ik zit niet op DAB en mn MG loopt niet af. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-12-2023 om 13:40 zei radio tpot:

Er wordt geen nieuwe uitgegeven, anders dan LPAM.

Ergens had ik dat ook gelezen bij het RDI, een aantal jaren geleden.

 

Theo

Er worden inderdaad geen nieuwe hoogvermogen-middengolfvergunningen meer uitgegeven, maar de bestaande vergunning (Vahon, kavel C12) is vooralsnog gehandhaafd.

19 uur geleden zei ruudam:

Die veiling is alleen voor regional FM. 

Alle AM wordt LPAM (helaas). Zoals Theo ook al meldt. 

Ik zit niet op DAB en mn MG loopt niet af. 

Volgens mij is dat nog niet besloten. Het ministerie is nog bezig met het opstellen van de voorwaarden voor die veiling. Het kan dus best zijn dat de vergunning voor middengolfkavel C12 (nu van Vahon) opnieuw wordt uitgegeven. Mocht Vahon er zelf voor kiezen om niet meer op AM uit te zenden, dan zal kavel C12 waarschijnlijk niet meer worden uitgegeven. In dat geval zal Vahon ook de huidige DAB+-vergunning verliezen.

Piet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Piet van der Vooren:

Volgens mij is dat nog niet besloten. Het ministerie is nog bezig met het opstellen van de voorwaarden voor die veiling. Het kan dus best zijn dat de vergunning voor middengolfkavel C12 (nu van Vahon) opnieuw wordt uitgegeven. Mocht Vahon er zelf voor kiezen om niet meer op AM uit te zenden, dan zal kavel C12 waarschijnlijk niet meer worden uitgegeven. In dat geval zal Vahon ook de huidige DAB+-vergunning verliezen.

Piet.

 

Zo is het tot nog toe wel gegaan bij het einde van elke hoogvermogen zender. Als een zender organisatie de zender uitzette (en meestal binnen een week de mast op blies) en de programma organisatie geen andere zender organisatie kon vinden, werd de hoogvermogen vergunning ingetrokken en de frequentie toegevoegd aan LPAM. Het meteen omhakken van de zendermasten is typisch Nederland. In andere landen bleven zendmasten soms heel lang staan voordat ze werden neergehaald. Belangstelling voor lange golf is iets minder. Helaas is de 171 in NL niet toegevoegd aan het LPAM lijstje. Wellicht niet interessant vanwege de wel heel grote antenne? 171 is wel helemaal leeg, als ik deze site goed begrijp:

Please login or register to see this link.

 

bewerkt door Rink Hof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Er worden inderdaad geen nieuwe hoogvermogen-middengolfvergunningen meer uitgegeven, maar de bestaande vergunning (Vahon, kavel C12) is vooralsnog gehandhaafd.

Volgens mij is dat nog niet besloten. Het ministerie is nog bezig met het opstellen van de voorwaarden voor die veiling. Het kan dus best zijn dat de vergunning voor middengolfkavel C12 (nu van Vahon) opnieuw wordt uitgegeven. Mocht Vahon er zelf voor kiezen om niet meer op AM uit te zenden, dan zal kavel C12 waarschijnlijk niet meer worden uitgegeven. In dat geval zal Vahon ook de huidige DAB+-vergunning verliezen.

Piet.

Lijkt me niet dat de keuze van Vahon er toe doet, bij een veiling is het niet zeker dat ze de frequenties beholden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-12-2023 om 15:14 zei ruudam:

Lijkt me niet dat de keuze van Vahon er toe doet, bij een veiling is het niet zeker dat ze de frequenties beholden. 

Zou er echt een veiling komen voor één middengolffrequentie?

En wie zou daar dan op bieden?

 

Voorzover ik weet is het maar 2 kW en alle commerciëlen zijn alleen maar AM aan het afschakelen.

 

Als de veiling net als bij de laatste landelijke FM gaat, kan VAHON een tientje bieden, en als iemand meer geboden heeft, daarna pas meer bieden. Ja, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Rink Hof:

Zou er echt een veiling komen voor één middengolffrequentie?

En wie zou daar dan op bieden?

 

Voorzover ik weet is het maar 2 kW en alle commerciëlen zijn alleen maar AM aan het afschakelen.

 

Als de veiling net als bij de laatste landelijke FM gaat, kan VAHON een tientje bieden, en als iemand meer geboden heeft, daarna pas meer bieden. Ja, toch?

Zo is het, Rink.

Piet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er een veiling zou komen voor C12 betekend het dat een aantal belangstellenden kunnen bieden. Maar dat betekend dan ook dat er weer een vergunning kan worden afgegeven aan een ander dan de huidige gebruiker. Maar ................. RDI geeft geen nieuwe hoog vermogen middengolf vergunningen meer af. Een onderhandse gunning, feitelijk verlenging van de huidige vergunning zou m.i. kunnen, maar het kan ook zijn dat de RDI daar geen trek in heeft.

Anders gezegd, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat C12 geveild gaat worden.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6409
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    wega51
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.